DIF Fotboll
DIF Fotboll
Riktigt viktig seger idag! (Oroa er inte gnaget sumpar detta på egen hand).
Dock oerhört tråkigt att höra om skånepolisen, och att även vår SLO fått ta emot batongslag. Folk kanske inser nu att polisen inte jobbar direkt...ja..lugnt under matcher (för att uttrycka det milt)
Dock oerhört tråkigt att höra om skånepolisen, och att även vår SLO fått ta emot batongslag. Folk kanske inser nu att polisen inte jobbar direkt...ja..lugnt under matcher (för att uttrycka det milt)
2014-04-07, vad hände?
Re: DIF Fotboll
Jo men han letar för länge och får alltid flera Pers på sug och måste göra halvdåliga försök till dribblingar istället. Är så jävla synd att han inte får ut nånting. Han har så hög potential.SirDIFalot skrev:Tycker inte han gör så mycket annat än desperat letar passningsvägar. Som han säger själv. Han är ju en playmaker. Ingen målgörare.mb81 skrev:Han gör det ju så jävla svårt för sig hela tiden. Sen måste han lära sig att släppa bollen.-daniel- skrev:Kan inte annat än tycka synd om Erton...kommer in och vill så jäkla mycket men det blir verkligen inte bra. Han saknar all typ av självförtroende just nu.
Det är kul att kunna notera att det till skillnad från för några år sedan inte längre skrivs något nedsättande om DIF Fotboll i denna tråd.
Tidigare kunde man läsa om hur en del spydde sin galla över fotbollssektionen och att DIF-hockey minsann var allt som gällde.
Det är glädjande att se att flertalet anammat att vi är Djurgårdsfamiljen. Vi drar åt samma håll.
DIF
Läs t.ex. viewtopic.php?f=4&t=2925&start=60 (j*vligt mycket cred. till sthlm_dif)
Tidigare kunde man läsa om hur en del spydde sin galla över fotbollssektionen och att DIF-hockey minsann var allt som gällde.
Det är glädjande att se att flertalet anammat att vi är Djurgårdsfamiljen. Vi drar åt samma håll.
DIF
Läs t.ex. viewtopic.php?f=4&t=2925&start=60 (j*vligt mycket cred. till sthlm_dif)
Enbom skrev:Vi vinner mot topplag och torskar mot soplag! Solklar vinst och bländande spel idag alltså.
Skön seger!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Blir nog Norge. Men hoppas att han att vi är hans första alternativ om han inte får landslagsjobbet.
Expert.
-
Du är alltid så jävla negativ.SirDIFalot skrev:Blir nog Norge. Men hoppas att han att vi är hans första alternativ om han inte får landslagsjobbet.

- SirDIFalot
Njae, men vafan. Realist här. Solbakken var ett starkt alternativ. Men han gick ju till FCK.Metal Machine skrev:Du är alltid så jävla negativ.SirDIFalot skrev:Blir nog Norge. Men hoppas att han att vi är hans första alternativ om han inte får landslagsjobbet.
Det står mellan den rutinerade Högmo eller orutinerade men välkände Solskjaer.
Har han bara oss som 2:a alternativ bakom Norge så jag jättenöjd.
Expert.
Jag måste ju erkänna att jag bänkade mig vid burken PRECIS när Jawo hängde första, och jag såg således inte första fem som tydligen hade varit riktigt tuffa från MFF-håll. Så de ställde alltså inte ut skorna som jag trodde, men blev istället nerviga efter målet, precis som du säger, och sedan ännu värre när Jawo satte tvåan efter en misslyckad nedtagning av Miiko. Men i andra var jag ald5rig orolig ens när det bara stod 0-1. Vi hade liksom inget att förlora.-daniel- skrev:Jag tycker inte det kändes så, faktiskt. Tycker snarare de såg nervösa ut. Precis som när Solna tappade senast... det händer väl i princip varje höst att lagen i toppen gör oförklarliga poängtapp mot sämre lag ju närmre avgörandet man kommer.Isabo skrev:De hade nog ställt ut skorna och trott på en enkel match, det kändes så i alla fall. Så kom Jawos första så pass tidigt dessutom och ställde dem rejält.-daniel- skrev:DIF-logik är alltid lika spännande...dvs vi vinner när man inte tror vi har en chans och spelar som ett gäng nötter när vi borde gå ut och enkelt kamma hem en vinst.
Underbar match måste jag säga, man märkte dock att Malmö var rätt darriga stundtals.
Innan den första vinsten mot MFF var det väl inte många som trodde på EN enda seger på hela säsongen. Vi hade till och med precis lyckats med konststycket att torska mot Syrianska hemma på Stadion... Nu är vi istället ett av två lag som vunnit mot Malmö på Swedbank i år. (de andra är Häcken)HomeOfSvenTumba skrev:2 av 2 segrar mot Malmö iår! Vem trodde det?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tyckte dom sa igår att de redan igår skulle komma besked om Alex skulle få några fler matchers avstängning. Är de nån som hört nåt mer om de.
Fördröjt till imorgon vid lunchtid.järnkaminen82 skrev:Tyckte dom sa igår att de redan igår skulle komma besked om Alex skulle få några fler matchers avstängning. Är de nån som hört nåt mer om de.
Just hemkommen från Köpenhalm/Malmö!
Vilken fantastisk rolig resa det blev, värd vartenda öre.
Cred går till
+ Vi på plats
+ hela laget med extra plus till Jawo, Amartey, Höie, Emil och Adde.
Stora minus går till skånepolisen.
Nu dags att sova lite, och sen ladda om inför hockeyn imorgon!
Till alla:
Köp biljett till Åtvidaberg hemma på Söndag
HÄMTA UT ERA DERBYBILJETTER ( sista dagen imorgon)
och skriv upp er till Halmstad away nästa söndag!
http://www.trippus.se/web/registration/ ... 106&ln=swe
Lycka är att vara Djurgårdare
Vilken fantastisk rolig resa det blev, värd vartenda öre.
Cred går till
+ Vi på plats
+ hela laget med extra plus till Jawo, Amartey, Höie, Emil och Adde.
Stora minus går till skånepolisen.
Nu dags att sova lite, och sen ladda om inför hockeyn imorgon!
Till alla:
Köp biljett till Åtvidaberg hemma på Söndag
HÄMTA UT ERA DERBYBILJETTER ( sista dagen imorgon)
och skriv upp er till Halmstad away nästa söndag!
http://www.trippus.se/web/registration/ ... 106&ln=swe
Lycka är att vara Djurgårdare
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- Lee Harvey Oswald
Känner mig lite träffad härMillwall skrev:Det är kul att kunna notera att det till skillnad från för några år sedan inte längre skrivs något nedsättande om DIF Fotboll i denna tråd.
DIF

Men jag har kanske ett lite annorlunda förhållande till DIF som förening än flertalet av er har.
Det enda i mitt liv som får min villkorslösa kärlek oavsett vad som händer, det är mina barn
Så visst har jag sågat DIF Fotboll längs fotknölarna tidigare, men enligt mig har det knappast varit obefogat.
Men jag är inte en sån individ som står & buar ut laget på match eller skrålar avgå era jävlar.
Detta forum blir ju en ventil/filter som tyvärr för vissa känsliga läsare då får ta emot en del skit vid upprepade misstag, vad det gäller spelidé, spelarköp, lagmoral osv.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan