Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

pekka21 skrev:
Therocket1 skrev:För 2 säsonger sen var Erik Ryman vår spetsvärvning, undrar vem det blir i år..
Anger...
Vi får verkligen hoppas att spetsvärvningen håller bra mycket högre klass än Erik Ryman.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Andre Mattson är väl också en spelare med spetskompetens? Har han inget kontrakt borde han få det! Han kan nog få ner publiksnittet en anning till :D
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Stocky skrev:Andre Mattson är väl också en spelare med spetskompetens? Har han inget kontrakt borde han få det! Han kan nog få ner publiksnittet en anning till :D
Ledsen att göra dig besviken men Mattsson är kvar minst ett år till i Comet i Norge.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

jensa öhling skrev:http://www.viasatsport.com/index.php?op ... 01&lang=se

Hoppas DIF kan få ett svar från Nisse snart. Helst ja förstås, men bra bara om svaret kommer. Då kan ledningen gå vidare och bearbeta andra namn som Holmqvist och Hagos.
Jag blir så trött på medierna, föra veckan kunde vi ju läsa att de inte fanns en chans att han kom hem? Aja, sköt att läsa att de inte är helt kört och att dom har en "backup" plan med.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

VA FAN!!! Nu blir jag riktigt jävla förbannad! SAIK gör klart med Jan Novák och vi sitter just nu Elitseriens sämsta back-besättning tillsammans med SSK. Bravo DIF, bravo.

Det här är en spelare jag i 2-års tid jag har tipsat DIF om, som de fullständigt har struntat i. Bli inte förvånade om han ev. slår Niskalas rekord.
Senast redigerad av Therocket1 den 2007-07-21 15:32:36, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
kungK2

Inlägg av kungK2 »

De har väl varit inne och smygläst på forumet kanske?? Apropå alla rykten hit och dit så är det ju bara att konstatera (vilket vi ju alla vet?) att tidningar spekulerar vilt, men om nu sportchefen uttalar sig så är det ju lite mer substans i det hela.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag kan säga att Novák är klar. Även om det ännu inte är bekräftat.
Tillägg: Novák är endast muntligt klar för SAIK, då han kylar lite med NHL.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Therocket hade rätt. Nu är vii två som är förbannade.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Necrodamus »

Du är ju makalös.. Du skulle ju jobba tillsammans bland dom värvningsansvariga istället för att skriva här.. Vet inte hur många bra lirare du har radat upp här som senare skrivit på för andra klubbar än just DIF...
Therocket1 skrev:Jag kan säga att Novák är klar. Även om det ännu inte är bekräftat.
Tillägg: Novák är endast muntligt klar för SAIK, då han kylar lite med NHL.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Som tur är finns det fortfarande billiga och duktiga spelare att hämta från gamla öst-blocket. Gäller bara att känna till de.. ;)
Bild
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Nu har jag fan fått nog. Nu får ledningen ta och förklara sig här, det är inte första spelaren som bara glider förbi oss. Vi är DIF, från Stockholm och kan fan inte ens knyta till os en enda bra spelare.

Skandal!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Emil svelander skrev:Nu har jag fan fått nog. Nu får ledningen ta och förklara sig här, det är inte första spelaren som bara glider förbi oss. Vi är DIF, från Stockholm och kan fan inte ens knyta till os en enda bra spelare.

Skandal!
Känner precis samma just nu, orkade bara skriva det då det känns som det händer HELA, H E L A tiden. Saik tog Novak, vi tog Frylén. (Ja, jag vet att man inte ska klanka ner på någon innan säsongen börjar, men jag slår vad om att dom flesta här inne känner samma).
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Crashmash skrev:
Emil svelander skrev:Nu har jag fan fått nog. Nu får ledningen ta och förklara sig här, det är inte första spelaren som bara glider förbi oss. Vi är DIF, från Stockholm och kan fan inte ens knyta till os en enda bra spelare.

Skandal!
Känner precis samma just nu, orkade bara skriva det då det känns som det händer HELA, H E L A tiden. Saik tog Novak, vi tog Frylén. (Ja, jag vet att man inte ska klanka ner på någon innan säsongen börjar, men jag slår vad om att dom flesta här inne känner samma).
Ja men de känns som alla tar för sig av maten så äter vi rästerna sen när dom e klara (dålig metafår men ni fattar). Har vi värkligen en sådan dålig ekonomi eller har dom nån hemlig plan på G? Aja jag hoppas fortfarande på Nisse men det känns inte som han kommer...
Bigge

Inlägg av Bigge »

Crashmash skrev:

Skandal!
samma här!

Vet att vi inte kan jämföra oss med LHC,HV m.fl men kolla vilka nyförvärv de har fått.

Vi har Anger, Frylén....
MEN!
Det är inte på pappret som matcherna avgörs. Tror ändå att vissa lag i ES kommer få svårt med alla s.k "stjärnor" i laget.

Vi får se till hösten men som sagt känns obehagligt när man ser till vilka spelare andra lag har knutit till sig....
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Skriv svar