Tycker dom skriver så olika skribenterna på Hockeynews. Han AH verkar mest förvirrad och har ofta dålig koll, medans MP står för kunskapen.fryppe skrev: ↑2025-07-22 19:56:24Jag blir förvånad om vi plockar en spelare till, om vi nu plockar in hudon så är vi nog väldigt klara om det inte har kommit fram att vi inte får behålla eklund/frondellbbjs skrev: ↑2025-07-22 19:50:48 HN idag om vårt lagbygge:
Det börjar ta sig nu för Djurgården. Lägger man till värvningen av Charles Hudon, som Expressen rapporterat om, så har man tagit in ett antal spetsspelare som är intressanta och ser spännande ut, spelare som har tydliga – olika – spetsegenskaper och med skicklighetsnivå som ligger på gränsen mellan NHL och AHL, vilket borde vara en bra nivå för att även kunna leverera i SHL. Men det är fortsatt en förstecenter som måste in, och den rekryteringen blir väldigt viktig givetvis. Men DIF värvar på en bra hylla, tror jag, och det är säkert den hyllan centern kommer komma från också.
..så de ser inte Hudon som 1C utan det ska fortfarande in.
Hmmm.... undrar vad de bygger det på ?
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Om man inte fortsatt tänker att Krüger ska axla en förstakedja? Att han sen får två offensiva vapen till sig istället för en trött Klasen. Hade ju varit mer bekvämt att se han ”behöva gå ner” i en andra istället.bbjs skrev: ↑2025-07-22 20:47:47Delar samma tankar, inte utrymme för fler/mer kostnader.fryppe skrev: ↑2025-07-22 19:56:24Jag blir förvånad om vi plockar en spelare till, om vi nu plockar in hudon så är vi nog väldigt klara om det inte har kommit fram att vi inte får behålla eklund/frondellbbjs skrev: ↑2025-07-22 19:50:48 HN idag om vårt lagbygge:
Det börjar ta sig nu för Djurgården. Lägger man till värvningen av Charles Hudon, som Expressen rapporterat om, så har man tagit in ett antal spetsspelare som är intressanta och ser spännande ut, spelare som har tydliga – olika – spetsegenskaper och med skicklighetsnivå som ligger på gränsen mellan NHL och AHL, vilket borde vara en bra nivå för att även kunna leverera i SHL. Men det är fortsatt en förstecenter som måste in, och den rekryteringen blir väldigt viktig givetvis. Men DIF värvar på en bra hylla, tror jag, och det är säkert den hyllan centern kommer komma från också.
Trodde Hudon var över budget (även om jag bara gissar vad han kostar) och kommer det in fler så... externa pengar.
HN kan ju vara lite hmmm men när de idag så tvärsäkert säger att en C ska in undrar jag vad de vet som vi inte vet...
Silly Season 2025/26
-JJ är ju en given 1C..OM kropp & knopp funkar, vilket vi inte vet än...
-Kryckan k-a-n vara 1C i SHL men ärligt kommer han mer till sin rätt som 2/3 med mer uttalat defensivt ansvar.
-Hudon har skills, ålder och offensiv kompetens för driva en förstalina men kommer kanske mer rätt som vinge.
-Pettersen kan troligen också driva en kedja men betydligt mer att visa innan en uttalad 1C roll...
-Samma gäller även Frondell men där är det givet att spela som vinge initialt...
-Däröver har vi en hög killar som kan spela C högre upp vid tillfälligt behov...
Klasen ser jag som ett stort frågetecken med ny skada... med tanke på att vi nu också får flera drivna pp-spelare
så känns hans roll väldigt oklar för spela Klasse i 3-4:e å PP2.... näe..nix.
Så visst, finns möjlighet tar jag mer än gärna en 1C från samma hylla som Hudon.
..men jag tror ju inte på att vi har den budgeten så då är Hudon 1C och kryckan 2C initialt med förhoppning att JJ
klättrar snabbt.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Silly Season 2025/26
Jag håller inte med om MP och kunskap i samma mening. Möjligen om man lägger in ”brist på”…hmmm.Rutger skrev: ↑2025-07-22 20:50:04Tycker dom skriver så olika skribenterna på Hockeynews. Han AH verkar mest förvirrad och har ofta dålig koll, medans MP står för kunskapen.fryppe skrev: ↑2025-07-22 19:56:24Jag blir förvånad om vi plockar en spelare till, om vi nu plockar in hudon så är vi nog väldigt klara om det inte har kommit fram att vi inte får behålla eklund/frondellbbjs skrev: ↑2025-07-22 19:50:48 HN idag om vårt lagbygge:
MP gissar mest. När han vet är det oftast när någon annan jobbar fram uppgifter.
HN är tyvärr väldigt svaga, mest click bait och ”nästan artiklar”:(
Silly Season 2025/26
Om JJ håller så är han tillräckligt bra som första center annars är Krüger ett fullgott alternativ. Jag ser hellre att man sätter pengar som är kvar på en bra back till sp man kan dumpa både Hammarlund och Ragnarsson. Sen är det tveksamt om Blixt klarar shl nivån också.bbjs skrev: ↑2025-07-22 21:07:57-JJ är ju en given 1C..OM kropp & knopp funkar, vilket vi inte vet än...
-Kryckan k-a-n vara 1C i SHL men ärligt kommer han mer till sin rätt som 2/3 med mer uttalat defensivt ansvar.
-Hudon har skills, ålder och offensiv kompetens för driva en förstalina men kommer kanske mer rätt som vinge.
-Pettersen kan troligen också driva en kedja men betydligt mer att visa innan en uttalad 1C roll...
-Samma gäller även Frondell men där är det givet att spela som vinge initialt...
-Däröver har vi en hög killar som kan spela C högre upp vid tillfälligt behov...
Klasen ser jag som ett stort frågetecken med ny skada... med tanke på att vi nu också får flera drivna pp-spelare
så känns hans roll väldigt oklar för spela Klasse i 3-4:e å PP2.... näe..nix.
Så visst, finns möjlighet tar jag mer än gärna en 1C från samma hylla som Hudon.
..men jag tror ju inte på att vi har den budgeten så då är Hudon 1C och kryckan 2C initialt med förhoppning att JJ
klättrar snabbt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2025/26
Klocka!
Silly Season 2025/26
Klocka (med Hudon?) känns väl som en riktigt bra nyförvärv.
Silly Season 2025/26
Meritmässigt för bra för shl. Snyggt jobbat Wiken!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2025/26
Tvåårskontrakt var lite förvånande, trodde de skulle bli 1 år på Hudon
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Truppen spikad! Nu kör vi.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Alltså sjukt egentligen och skönt. Då kan han inte fly mentalt utan tar ansvar för uppgiften. Så att det inte blir en Rene Bourque.
Ända som är lite alarmerande är att det är många två-års kontrakt som Robin tidigare flaggade för. Kan göra oss extremt låsta och sårbara eller extremt lyckosamma, beroende om man ser glaset som halvfull/halvtomt.
Men flashbacksen från diverse långa olönsamma kontrakt gör ändå att det känns lite väl vågat.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2025/26
Står inget om han ska spela center eller vinge, men ja nu är vi nog klara för med värvningar.
Silly Season 2025/26
Lugn nu angående Bourque. Han var en av våra absolut bästa spelare den säsongen. Hans son var väldigt sjuk på andra sidan jorden, tacka fan för att han drog.Andspe skrev: ↑2025-07-23 10:07:35Alltså sjukt egentligen och skönt. Då kan han inte fly mentalt utan tar ansvar för uppgiften. Så att det inte blir en Rene Bourque.
Ända som är lite alarmerande är att det är många två-års kontrakt som Robin tidigare flaggade för. Kan göra oss extremt låsta och sårbara eller extremt lyckosamma, beroende om man ser glaset som halvfull/halvtomt.
Men flashbacksen från diverse långa olönsamma kontrakt gör ändå att det känns lite väl vågat.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.