Sen handlar det ju också om vilken bakgrund spelarna har. Ta till exempel Lauritzen och Samuelsson som hade en skadehistoria innan de skrev på för oss. Det gör ju att man i det fallet kanske väljer att gardera sig om skador dyker upp. Nu har vi inte dessa spelare kvar längre vilket gör att man inte bör resonera så.SirDIFalot skrev:Jag gillar inte att det krävs fler än fyra forwardsskador innan bästa J20-spelare är med i truppen. Det är för långt avstånd. På backsidan är det ju nästan parodiskt då vi lär ha 11-12 backar och förhoppningsvis kommer spela med 6. Slöseri med resurser bara. Jag tror inte alls det blir billigare. Bara dyrare.mb81 skrev:Det verkar ha ökat lite bland de flesta klubbar. Är inte så viktigt om vi är 14 eller 16 forwards. De två extra forwardsen(typ Heinerö och Lundberg bara som ett exempel) kostar inte speciellt mycket. Blir förmodligen dyrare att ta in under säsongen.SirDIFalot skrev:Standard före vi åkte ur var alltid 8 backar och 14 forwards med A-lagskontrakt.sparwen skrev:Skulle ha mer panik över att ha så tunna som en del har nu än över det faktum att vi eventuellt har för många. Inte så kul att stressa fram värvningar och ta vad som blir över heller.
Men jag har nog skrivit det förr, vi har väl inte extremt stor trupp med tanke på risken att några blir skadade och sjuka.
Om man räknar med att det är två forwards skadade så är vi nere i 14 sen typ en utlånad så blir det 13. Det är ju vad man brukar starta en match med.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag är inte arg, och inte besviken.
Han är klar!!!!
- Farstakostym
Fick precis samtal från Thoresen
Välkommen! Kul av DIF att sköta presentationen så.

FYFAN VAD KUL!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Det här måste väl vara en av de största värvningarna i SHL på en väldigt lång tid?
FYRA + ETT? Kontraktslängd?? Seriöst?
Edit: Eller är det hans tröjnummer?
Det var tröjnummer. Aja. Hoppas på två års signing. Minst.
Edit: Eller är det hans tröjnummer?

Det var tröjnummer. Aja. Hoppas på två års signing. Minst.
Senast redigerad av Godnoken den 2015-04-22 14:02:14, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Träningsläger i Oslo inför nästa säsong. 4 dagar + en träningsmatch.android skrev:Fattar ingenting.
Avgå Jocke.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Damn!!! Helt sinnes!
- Ja-ke den andre
Ja, det var väldigt trevligt med ett samtal....pinga19 skrev:Fick precis samtal från ThoresenVälkommen! Kul av DIF att sköta presentationen så.
Kanske dom menar 4 nyförvärv (sallinen, hultström, press, anderson) + thoresen ? 

Fan ringer han inte mig för. Först mega-floppen med säsongsquizet sedan detta.
Född till sportchef.