Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Om Conny kan spela in 60 poäng på fyllan i allsvenskan så vågar man ju knappt drömma om vad han kan göra om vi får ordning på honom... ;)
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Om Conny kan spela in 60 poäng på fyllan i allsvenskan så vågar man ju knappt drömma om vad han kan göra om vi får ordning på honom... ;)
Förmodligen bara en 10-15p. The man needs his boooooze.
Skämtåsido finns mycket hockey i den mannen. Gör han sitt jobb så skiter jag i resten.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:Om Conny kan spela in 60 poäng på fyllan i allsvenskan så vågar man ju knappt drömma om vad han kan göra om vi får ordning på honom... ;)
Skämtåsido finns mycket hockey i den mannen. Gör han sitt jobb så skiter jag i resten.
Precis, gör han sina 55-60 pinnar så får han syssla med vafan som helst utanför isen.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:
Jepe skrev:
Precis, gör han sina 55-60 pinnar så får han syssla med vafan som helst utanför isen.
Ungefär som man resonerade med Linkan för några år sedan. Låt Linkan vara Linkan så gör han sina poäng...
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jepe skrev:
Det är det jag menar. När man blir irriterad på våra spelare(juniorer, mind you) som gillar att gå ut så är det ju på grund av att dom inte presterar alls. Conny Strömberg vinner poängligan trots att att han, allegedly, dricker. Då finns det ju otroligt jävla mycket hockey i honom. Det är nästan en skrämmande tanke att tänka var han hade varit om han hade varit en träningsnarkoman, typ Peter Forsberg, och verkligen inte gjort någonting annat. Lång, lång, karriär i NHL?

En Conny Strömberg SKULLE hjälpa DIF i allsvenskan, inge snack om det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Quoted for truth.

[ Det här kan för övrigt vara det första inlägget ifrån citerad herr moderatordjävul jag gillat sedan eldkvarn brann. 8) Här bygger vi broar. Kraaaaam!]
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Quoted for truth.

[ Det här kan för övrigt vara det första inlägget ifrån citerad herr moderatordjävul jag gillat sedan eldkvarn brann. 8) Här bygger vi broar. Kraaaaam!]
Hahahaha... jag skrattar så jag gråter! :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Jim Morrison skrev:
Jepe skrev:
Det är det jag menar. När man blir irriterad på våra spelare(juniorer, mind you) som gillar att gå ut så är det ju på grund av att dom inte presterar alls. Conny Strömberg vinner poängligan trots att att han, allegedly, dricker. Då finns det ju otroligt jävla mycket hockey i honom. Det är nästan en skrämmande tanke att tänka var han hade varit om han hade varit en träningsnarkoman, typ Peter Forsberg, och verkligen inte gjort någonting annat. Lång, lång, karriär i NHL?

En Conny Strömberg SKULLE hjälpa DIF i allsvenskan, inge snack om det.
Förmodar att nästan alla har sett detta klipp men för de som eventuellt har missat det:

http://www.blinkx.com/watch-video/longe ... -iRofE-h3Q

Det är väl motivationen och den mentala styrkan som Conny saknar, han är helt enkelt ganska lat, men han är faktiskt av naturen jävligt atletisk och vältränad om han bara kan förmås sköta sig. Visst är han en chansvärvning, men man skulle bli själaglad om han verkligen fick ordning på sitt privatliv och levde upp till sin potential. Har alltid tyckt det är jävligt tragiskt när folk kastar bort sin talang och aldrig blir riktigt så bra som dom faktiskt skulle kunna bli.
zpy64

Inlägg av zpy64 »

Hejsan.
När det gäller Conny så tycker jag så här.
En super skön och ödmjuk mäniska å vill inget annat än att vinna.
känner honom persionligen sedan hans spel i Husum hockey.
jag var ledare där. problem är till för att lösas ,men kan han inte göra det och inte Örebro heller så vet inte jag hur man löser detta, för hockey kan han spela, som vänn är han helt underbar.
löser vi dom problemerna så Conny spela gärna i Djurgården tillsammans med Brenberg då jävlar.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Conny och Linkan! Kan ju påminna om party-duon Mike Richards och Jeff Carter.

Bild

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Conny och Linkan! Kan ju påminna om party-duon Mike Richards och Jeff Carter.

Bild

Bild
Strömberg-Axelsson-Bremberg (Dick får konvertera till center)

Allsvenskans festligaste(!!!) kedja!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Conny och Linkan! Kan ju påminna om party-duon Mike Richards och Jeff Carter.

Bild

Bild
Strömberg-Axelsson-Bremberg (Dick får konvertera till center)

Allsvenskans festligaste(!!!) kedja!
hahaha vi får hoppas att det inte blir några söndagsmatcher!
zpy64

Inlägg av zpy64 »

å gud va kul.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

zpy64 skrev:å gud va kul.
Man får skämta om allt, men man behöver inte tycka att allt är kul.

Om du läser mina tidigare poster så kan du se att jag är PRO-Conny Strömberg. Men det betyder inte att man inte kan få ha lite kul på nattkvisten ;)
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Nån som såg introt i Kvalserien med Jared Aulin, Jimmy å Mackan bla. Är jag helt dum i huvet nu eller var det inte Conny S som hade på sig en DIF-tröja som typ treåring?
Låst