Om det nu är Daniel Tjärnqvist som äntligen kommer hem så hoppas jag brorsan också skriver på såklart....men även att vi gör en sista kanonvärvning offensivt. En center/forward som kan styra upp PP och även ha star quality. Målvaktsposten - whatever - lyxproblem.
Ja jag säger ju det man vet ju typ vad man ska få men de är ändå spännande! Jag har dock riktigt dålig koll på hur D.Tjärnqvist har presterat senaste åren. Nu när Kronwall lämnar så behöver vi någon som drar ett riktigt stort lass, inte som är borta hälften av säsongen. Jag tycker egentligen att vi borde ta in en back till efter Tjärna, typ en på artistkontrakt?
Kan det inte bli klart att Owuya lämnar snart? Sjukt orolig att vårat målvaktspar ska heta Owuya/Sandberg.[/quote]
Mäklaren skrev:Är det meningen att detta skall vara någon slags gulle-gull-tråd mellan SirDIFAlot och Daniel där ni berömmer varandras inlägg. DIF behöver stabilitet och kontinuitet på målvaktssidan, men det verkar vara den enda posten som man inte vill ha stabilitet och kontinuitet på. Oerhört märkligt.
Som vanligt är allt svart eller vitt i din värld. Love you ändå.
Eftersom det i princip verkar klart (nåja) att D.Tjärnqvist spelar hos oss kommande säsong så undrar jag lite vidare hur Järlan & Co tänker gällande backplatsen. Räknar man med att Philip Holm kan gå in och täcka upp vid skador (Lassen tror jag inte man har några vidare förhoppningar om), eller försöker man få in någon till nu när Falken definitivt lagt grillorna på hyllan? Känns ju aningen tunt annars.
Mäklaren skrev:Klasen, Tellqvist och Tjärna senior samtidigt som junior stannar. Sen är vi klara. Ser 100 gånger hellre Klasen än Hannula då han har playmakeregenskaper som ingen annan i vårt lag har.
-daniel- skrev:Eftersom det i princip verkar klart (nåja) att D.Tjärnqvist spelar hos oss kommande säsong så undrar jag lite vidare hur Järlan & Co tänker gällande backplatsen. Räknar man med att Philip Holm kan gå in och täcka upp vid skador (Lassen tror jag inte man har några vidare förhoppningar om), eller försöker man få in någon till nu när Falken definitivt lagt grillorna på hyllan? Känns ju aningen tunt annars.
-daniel- skrev:Eftersom det i princip verkar klart (nåja) att D.Tjärnqvist spelar hos oss kommande säsong så undrar jag lite vidare hur Järlan & Co tänker gällande backplatsen. Räknar man med att Philip Holm kan gå in och täcka upp vid skador (Lassen tror jag inte man har några vidare förhoppningar om), eller försöker man få in någon till nu när Falken definitivt lagt grillorna på hyllan? Känns ju aningen tunt annars.