DIF Fotboll
- Jim Morrison
Re: DIF Fotboll
Vilken jävla match! Taktiskt sett perfekt? Jawo matchens gigant som sliter något kopiöst i äkta Elmander-manér. Förutom Jawo går plus till Höie, Amartey och Bergström. Piggt inhopp av Broberg.
Amartey-Bergström som lås. Vem trodde att det skulle bli så, så, bra? Amartey ser ut som han inte gjort något annat än spelat mittback.
Amartey-Bergström som lås. Vem trodde att det skulle bli så, så, bra? Amartey ser ut som han inte gjort något annat än spelat mittback.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Där satt den!!!Lee Harvey Oswald skrev:Ja allt annat måste ju ses som en bragd.20002001 skrev:Först och främst tackRaus skrev:Förstår inte hur folk får det att gå ihop med jobb/familj osv. Eller du kanske är egen företagare? Det är stort hur mycket tid du lägger ner oavsett.
Jag kan förstå en kvällsutflykt till trakter nära Stockholm, men Malmö?
Känns förövrigt som bortaresandet varit fullkomligt uselt om man jämför med förra året..Vilket givetvis är tråkigt!![]()
Men som jag beskrivit tidigare i tråden. Jag har ett jobb som är flexibelt och har helt enkelt kommit överrens med min chef att istället för att ta ut semesterdagar i sommaren och runt jul så jobbar jag då och tar ut alla semesterdagar på bortamatcher för DIF i både hockey och fotboll. Min chef vet alltså att de dagarna jag tar ledigt är det för att se DIF.
Att bortaresandet är uselt håller jag inte med om. Fram tills matchen mot Norrköping var vi bra. Vi var många i Helsingborg på premiären, vi var även många i Göteborg, och många i Mjällby. Gävle var helt ok och väldigt bra siffra borta mot Åtvid. Besvikelserna har varit Elfsborg borta, Norrköping borta och även kvällens match mot Malmö där vi inte lär vara speciellt många. Jag tycker vi är riktigt bra för att ligga där vi ligger år efter år ( dvs bottenstrid).
Förövrigt, godmorgon från Köpenhamn!
Nu dags för en trevlig dag i Köpenhamn, sen kvällens match och sen tillbaka till Köpenhamn för en mångdagsutgång och sen flyga tillbaka till Stockholm imorgon kväll!
Ikväll väntar årets mest självklara förlust - Vi ses där! Krossa Malmö!
Tror DIF behöver göra säsongens match ikväll för att snuva ett guldracande mff på poäng.
Men precis som med Svenska landslaget så, när ingen precis ingen tror på DIF då sticker man upp ibland.
Tänk om det kunde få vara ”ibland” ikväll
Tips med (ärt)Hjärnan 3-0
Med ett sargat hjärta 1-2
Sjukt starkt genomförd match DIF, iskallt tidsuppehållande passningsspel alá tråk-Italia 1983.
Sedan Cobra-Jawo på topp som hugger utan att det är en målchans ens.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Alltså den pojken kommer bli nåt stort, så grymt spelbegåvad och mogen oavsett positionJim Morrison skrev:Vilken jävla match! Taktiskt sett perfekt? Jawo matchens gigant som sliter något kopiöst i äkta Elmander-manér. Förutom Jawo går plus till Höie, Amartey och Bergström. Piggt inhopp av Broberg.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Förvisso, men känns ju fan inte farligt förutom på Höies fullständigt utsträckta räddning där bollen smekte sig förbi stolpen. Man är ju mer nervös hemma mot Asplöven en grå Novemberssöndag än på Swedbank mot Malmö trots dominans från halvdansken.Lee Harvey Oswald skrev:Haha, dagens "stenkoll på läget".förevigtdjurgården skrev:Fan, ska erkänna att jag inte följer fotbollen lika slaviskt som hockeyn, men vafan, känns ju som att det är exakt samma syndrom som med hockeyn?
Skitenkelt att vinna över topplag men alltid svårt mot mitten- eller bottenlag? Kan någon bekräfta?
DIF totalt nedtryckta i skoskaften i 2:a halvlek
25/4-2025
Ja, ungefär så. Var faktiskt aldrig riktigt orolig i andra av någon anledning. Det var nog för att man ställt in sig på en förlust rent mentalt.förevigtdjurgården skrev:Förvisso, men känns ju fan inte farligt förutom på Höies fullständigt utsträckta räddning där bollen smekte sig förbi stolpen. Man är ju mer nervös hemma mot Asplöven en grå Novemberssöndag än på Swedbank mot Malmö trots dominans från halvdansken.Lee Harvey Oswald skrev:Haha, dagens "stenkoll på läget".förevigtdjurgården skrev:Fan, ska erkänna att jag inte följer fotbollen lika slaviskt som hockeyn, men vafan, känns ju som att det är exakt samma syndrom som med hockeyn?
Skitenkelt att vinna över topplag men alltid svårt mot mitten- eller bottenlag? Kan någon bekräfta?
- Lee Harvey Oswald
Grattis!förevigtdjurgården skrev:Förvisso, men känns ju fan inte farligt förutom på Höies fullständigt utsträckta räddning där bollen smekte sig förbi stolpen. Man är ju mer nervös hemma mot Asplöven en grå Novemberssöndag än på Swedbank mot Malmö trots dominans från halvdansken.Lee Harvey Oswald skrev:Haha, dagens "stenkoll på läget".förevigtdjurgården skrev:Fan, ska erkänna att jag inte följer fotbollen lika slaviskt som hockeyn, men vafan, känns ju som att det är exakt samma syndrom som med hockeyn?
Du är ung än (?) med lågt blodtryck...

Själv var jag grymt stressad mellan min 60-85, sedan fattade malmö att det var kört
Men MMF hade tillräckligt med chanser i 2:a för att vända matchen tycker jag.
Tveksam hands på Ante precis innan 0-2, ribbnick, flipperspel efter hörna osv.
Men det jämnar alltid ut sig över 30 omgångar, det var DIF:s tur nu.
Tack för underhållningen!
- minalman
DIF Fotboll
Eftersom vi spelar bra mot bättre lag, men misslyckas mot sämre, måste vi väl bli ännu sämre själva?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
DIF-logik är alltid lika spännande...dvs vi vinner när man inte tror vi har en chans och spelar som ett gäng nötter när vi borde gå ut och enkelt kamma hem en vinst.
Underbar match måste jag säga, man märkte dock att Malmö var rätt darriga stundtals.
Underbar match måste jag säga, man märkte dock att Malmö var rätt darriga stundtals.
De hade nog ställt ut skorna och trott på en enkel match, det kändes så i alla fall. Så kom Jawos första så pass tidigt dessutom och ställde dem rejält.-daniel- skrev:DIF-logik är alltid lika spännande...dvs vi vinner när man inte tror vi har en chans och spelar som ett gäng nötter när vi borde gå ut och enkelt kamma hem en vinst.
- -daniel-
Jag tycker inte det kändes så, faktiskt. Tycker snarare de såg nervösa ut. Precis som när Solna tappade senast... det händer väl i princip varje höst att lagen i toppen gör oförklarliga poängtapp mot sämre lag ju närmre avgörandet man kommer.Isabo skrev:De hade nog ställt ut skorna och trott på en enkel match, det kändes så i alla fall. Så kom Jawos första så pass tidigt dessutom och ställde dem rejält.-daniel- skrev:DIF-logik är alltid lika spännande...dvs vi vinner när man inte tror vi har en chans och spelar som ett gäng nötter när vi borde gå ut och enkelt kamma hem en vinst.
En match om året brukar det bli. Allsvenskan är inte roligare och oftare än så är inte DIF på besök i Malmö. Därför blir en sådan här vinst extra skön för mig.
Jag tycker DIF var det bättre laget. Vi gjorde två mål och helt klart färre misstag. Malmös andra halvlek var en kavalkad i bortsparkade chanser. Så många turnovers så jag tror inte det finns någon på arenan som kan ha hållitnräkningen.
Visst vi spelade inte superbra heller, det behöver man dock inte på bortaplan mot mff. Minimera misstagen och tryck dit den när man får chansen, det räcker långt.
Jawo och Höie, sjukt bra. Erton? Seriöst måste varit det sämsta bytet på länge. Han tog verkligen inte chansen.
Jag tycker DIF var det bättre laget. Vi gjorde två mål och helt klart färre misstag. Malmös andra halvlek var en kavalkad i bortsparkade chanser. Så många turnovers så jag tror inte det finns någon på arenan som kan ha hållitnräkningen.
Visst vi spelade inte superbra heller, det behöver man dock inte på bortaplan mot mff. Minimera misstagen och tryck dit den när man får chansen, det räcker långt.
Jawo och Höie, sjukt bra. Erton? Seriöst måste varit det sämsta bytet på länge. Han tog verkligen inte chansen.
- -daniel-
Kan inte annat än tycka synd om Erton...kommer in och vill så jäkla mycket men det blir verkligen inte bra. Han saknar all typ av självförtroende just nu.
Han gör det ju så jävla svårt för sig hela tiden. Sen måste han lära sig att släppa bollen.-daniel- skrev:Kan inte annat än tycka synd om Erton...kommer in och vill så jäkla mycket men det blir verkligen inte bra. Han saknar all typ av självförtroende just nu.
- SirDIFalot
Tycker inte han gör så mycket annat än desperat letar passningsvägar. Som han säger själv. Han är ju en playmaker. Ingen målgörare.mb81 skrev:Han gör det ju så jävla svårt för sig hela tiden. Sen måste han lära sig att släppa bollen.-daniel- skrev:Kan inte annat än tycka synd om Erton...kommer in och vill så jäkla mycket men det blir verkligen inte bra. Han saknar all typ av självförtroende just nu.
Expert.
-