Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Baggso

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Baggso »

Vi har allt att vinna efter denna säsong! Underbart idag!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Stod i klacken i dag (brukar vara på AS) och var så hes så jag väste fram de sista sångerna. Ni som gör det här hela säsongen - kudos!
Robban120

Inlägg av Robban120 »

JohanPez skrev:Stod i klacken i dag (brukar vara på AS) och var så hes så jag väste fram de sista sångerna. Ni som gör det här hela säsongen - kudos!
Riktigt bra tryck idag!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vilken skillnad med Martin som klackledare...kan vi inte skramla och köpa ut honom från hans nuvarande arbetsgivare...?

Helt otroligt.
Mash

Inlägg av Mash »

Tusen plus till Martin, extremt bra att du klev upp när du som mest behövdes!
Ställde mig i klacken jag med idag, hesare än så här går det inte att bli. Kanon stämningen, speciellt efter kvitteringen.

Total dominans på läktaren, dalmasarna tagna av stunden under "Ole-ole-ola". Underbart!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Fantastiskt bra tryck idag! Även sittplats på hugget, kudos till er som sitter där!

Dock ett fetjävla minus till DJ:n som kör Djurgårdslåtar precis innan nedsläpp, man står ju fan och skäms på läktaren.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Stor eloge till er alla som var där idag, man fick en käftsmäll genom tv-rutan.. gåshud flera gånger! Ruggigt bra jobbat!
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Jag kan inte annat än att hålla med föregående.

Fattar ni som står i klacken varje match hur jävla bra ni är? Det är SJUKT att vi kan ha det här trycket på match trots den äckligt usla säsongen som ligger bakom oss. Ni har en stor del i den här vinsten tror jag. Ta åt er. Ni e bäst i stan (och Sverige).
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Edin skrev:Fantastiskt bra tryck idag! Även sittplats på hugget, kudos till er som sitter där!

Dock ett fetjävla minus till DJ:n som kör Djurgårdslåtar precis innan nedsläpp, man står ju fan och skäms på läktaren.
Själv har jag inget emot lite Coca Carola, Sektion B o.s.v. innan start men det som irriterar mig är det ständiga bytandet mellan låtarna. Fan, det kan ju inte ha varit mer än 3-4 sekunder som varje sång fick ljuda innan nästa skulle igång.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Jag känner en luleå sopporter som gick på både den här och gnaget matcherna. Han tyckte vi var överlägsna läktarmässigt inte bara för att vi sjöng som satan utan att vi sjöng hela matchen och veta om vi förlorar så åker vi princip ut.

Stolt som fan är jag för att tillhöra den bästa familjen i världen!
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Min röst är som en tonåring mitt i målbrottet. Sista 5 minuterna kunde jag inte sjunga, fanns ingen röst kvar, blev ett jävla väsande. Stod och fällde en tår eller två mot slutet när jag insåg hur jävla grymma vi var idag och att vi är bäst när det gäller, alltid oavsett!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
JohanPez

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Struten skrev:
Edin skrev:Fantastiskt bra tryck idag! Även sittplats på hugget, kudos till er som sitter där!

Själv har jag inget emot lite Coca Carola, Sektion B o.s.v. innan start men det som irriterar mig är det ständiga bytandet mellan låtarna. Fan, det kan ju inte ha varit mer än 3-4 sekunder som varje sång fick ljuda innan nästa skulle igång.
Blir väl gärna så när man har 10 pers som delar på klackledarjobbet.. Spridda skurar kan vi väl använda som referens till alla er meteorologer på forumet ;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Som bekant så hade jag något helt annat för mig under matchen i Karlskoga så har en undran om någon skulle kunna uppdatera mig om vad om hände på läktaren den här matchen? Hört lite småviskningar här och var men inget konkret.
Klackarna stod på samma kortsida som sagt, med typ ett trädgårdsstaket emellan. Så varje gång det blev mål så visade ju den glada sidan upp sina långfinger och dylikt. Så regnade lite saker emellan. Tomburkar och sånt. En mindre rökbomb (kom sjukt lite rök ur den) slängdes över när Bofors gjorde 2-2, som dom slängde tillbaka. I övrigt inget mer än det. Måste dock erkänna att det såg lite kul ut när rökbomben landade hos Boforsarna, som reagerade som att dom aldrig sett något liknande och trodde det var en atombomb.
JK-mentaliteten. "äsch, det där är NOTHING. Det hör till". Som officiell person på svenskafans tycker jag du är nära gränsen.
Får jag inte tycka att det inte var så farligt för att jag jobbar på en hemsida? Eller vadå?
Expert.
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av soundboy »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Som bekant så hade jag något helt annat för mig under matchen i Karlskoga så har en undran om någon skulle kunna uppdatera mig om vad om hände på läktaren den här matchen? Hört lite småviskningar här och var men inget konkret.
Klackarna stod på samma kortsida som sagt, med typ ett trädgårdsstaket emellan. Så varje gång det blev mål så visade ju den glada sidan upp sina långfinger och dylikt. Så regnade lite saker emellan. Tomburkar och sånt. En mindre rökbomb (kom sjukt lite rök ur den) slängdes över när Bofors gjorde 2-2, som dom slängde tillbaka. I övrigt inget mer än det. Måste dock erkänna att det såg lite kul ut när rökbomben landade hos Boforsarna, som reagerade som att dom aldrig sett något liknande och trodde det var en atombomb.
JK-mentaliteten. "äsch, det där är NOTHING. Det hör till". Som officiell person på svenskafans tycker jag du är nära gränsen.
Får jag inte tycka att det inte var så farligt för att jag jobbar på en hemsida? Eller vadå?
Jag känner att jag är tvungen att flika in här. Jag är inte direkt aktiv med inläggen på det här forumet, men du "Pulverapa" verkar insinuera att det bara var DIF som betedde sig tvivelaktigt. Du kan inte ha varit på plats.

Själv stod jag tre platser intill gränsen till deras ståplats på långsidan istället och inte intill deras klack. Någon minut före nedsläpp flög det över någon slags raket (av den icke-exploderande typen, väldigt märklig sort) från deras långsida som landade på hakan på grabben framför mig. Jag uppskattade det till sex-sju stycken mynt som kastades från deras långsida, men i rimlighetens namn borde det ha varit betydligt fler än så.

Jag tänker varken försvara eller fördöma agerandet från vissa av oss tillresta, men konstaterar att sättet som vissa reagerade efter deras kvittering var en reaktion på en längre tids svineri och ett uruselt spel. Det agerandet förstår jag till fullo. Alla som hävdar att DIF "huliganade" mer på läktaren än vad Karlskoga/Bofors gjorde det har jättefel. De var riktigt bondehuliganiga och blev griniga så fort någon gjorde en motreaktion på deras svineri. Det gäller att stå upp för skölden och markera att man inte tar någon skit.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Namn: Megaman
Sänt: 2012-03-19 20:55
Fy fan vilka otrevliga fans Djurgården verkar ha, bara hatramsor hela tiden.
Namn: Ramizier
Sänt: 2012-03-19 20:10
synd att DIF inte ville ha bortaklacken med på matchen och gav en av sveriges största klackar ynka 160 platser.

tänk om fler Leksingar varit välkomna då hade Hovet gungat rejält..
irreterar mig skapligt på viasats kommentatorer som står gång på gång och hyllar järnkaminerna.
DIF!
Skriv svar