Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
Modo verkar inte bli det topplag som många trodde.
Alltså har vi mött två "starka" lag i år. Västerås borta klarade vi med en hel del flyt att bara torska med uddamålet, och 1-8 mot Frölunda. Kryssa mot Almtuna.
Så jag aktar mig väldigt mycket för att säga att det ser såååå mycket bättre ut såå.
Alltså har vi mött två "starka" lag i år. Västerås borta klarade vi med en hel del flyt att bara torska med uddamålet, och 1-8 mot Frölunda. Kryssa mot Almtuna.
Så jag aktar mig väldigt mycket för att säga att det ser såååå mycket bättre ut såå.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Du drog inga stora växlar av vinster, däremot förluster?Djurgårdseken skrev: ↑2022-09-07 16:44:30 Modo verkar inte bli det topplag som många trodde.
Nåja, man kan ju välja att se glaset halvfullt eller halvtomt.

Skit snack djurgårdseken
Djurgården kommer att vara i topp i allsvenskan ÄVEN med Ragge å Fagervall,
Fattar inte vad du har emot DIF Hockey, bara negativ kritik hela tiden,
Har du spelat i djurgården??
Blev du ratad å inte dög ???
Fattar inte vad du har emot DIF Hockey, bara negativ kritik hela tiden,
Har du spelat i djurgården??
Blev du ratad å inte dög ???
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
MEN SNÄLLA håll er till ämnet. Silly season - nyförvärv
Säsongen 22/23 - allt som rör säsongen. Laget, läget, matcher, kedjor
Matcher - Specifika matcher
Och ignorera Djurgårdseken. Det är Bjurre/Vinge/God afton. En tragisk kontoluffare
Gör nåt admin
Och ignorera Djurgårdseken. Det är Bjurre/Vinge/God afton. En tragisk kontoluffare
Gör nåt admin
Säg den glädje som varar
Väl talat.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-07 22:09:15 MEN SNÄLLA håll er till ämnet. Silly season - nyförvärv
Gör nåt admin
För att styra in det hela mer till ämnet, har vi några trådar på vilka som kan vara aktuella för sista backplatsen?
Givet att det verkar vara på andra sidan pölen som gäller så finns ju en del intressanta namn utan kontrakt: https://www.capfriendly.com/browse/free ... eason=2022
-
Anton Mylläri klar för Finland och Pelicans. Kämpa KG
-
Hämtat från Twitter:::
Hans Abrahamsson
@69Abris
·
39m
Pratade med Djurgårdens sportchef K-G Stoppel i går. Han verkar ha siktet inställt på två tunga backnamn. ”Du kommer ångra att du bara tippade oss tvåa”.
Hans Abrahamsson
@69Abris
·
39m
Pratade med Djurgårdens sportchef K-G Stoppel i går. Han verkar ha siktet inställt på två tunga backnamn. ”Du kommer ångra att du bara tippade oss tvåa”.
- Jim Morrison
Vill sälja bilagor?peter johansson skrev: ↑2022-09-08 08:25:28 Hämtat från Twitter:::
Hans Abrahamsson
@69Abris
·
39m

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Oj. Hoppas inte KG har hybrispeter johansson skrev: ↑2022-09-08 08:25:28 Hämtat från Twitter:::
Hans Abrahamsson
@69Abris
·
39m

-
Omöjligt att veta vilken hylla han plockar ifrån, men uttrycker man sig såhär så lär det väl vara SHL-klass, minst.Dusinator skrev: ↑2022-09-08 08:32:55Oj. Hoppas inte KG har hybrispeter johansson skrev: ↑2022-09-08 08:25:28 Hämtat från Twitter:::
Hans Abrahamsson
@69Abris
·
39m
Pratade med Djurgårdens sportchef K-G Stoppel i går. Han verkar ha siktet inställt på två tunga backnamn. ”Du kommer ångra att du bara tippade oss tvåa”.![]()
Fast det behöver det ju inte vara, kan ju fortfarande vara bra klass för den serie vi spelar i.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-08 08:46:02Omöjligt att veta vilken hylla han plockar ifrån, men uttrycker man sig såhär så lär det väl vara SHL-klass, minst.Dusinator skrev: ↑2022-09-08 08:32:55Oj. Hoppas inte KG har hybrispeter johansson skrev: ↑2022-09-08 08:25:28 Hämtat från Twitter:::
Hans Abrahamsson
@69Abris
·
39m
Pratade med Djurgårdens sportchef K-G Stoppel i går. Han verkar ha siktet inställt på två tunga backnamn. ”Du kommer ångra att du bara tippade oss tvåa”.![]()
Gillar också att du lägger till "minst", förväntar du dig att KG ska landa spelare från NHL/NLA/KHL när SHL också suktar efter bra backar?
Vi kan väl nöja oss med att "bara" vara bäst i HA? Det räcker.
bara hoppas det inte blir antiklimax som med Claesson och Gustafsson... men är det så att Schilling och TVÅ toppbackar ska in så ser det ju riktigt lovande utNattuggla_ skrev: ↑2022-09-08 08:46:02Omöjligt att veta vilken hylla han plockar ifrån, men uttrycker man sig såhär så lär det väl vara SHL-klass, minst.Dusinator skrev: ↑2022-09-08 08:32:55Oj. Hoppas inte KG har hybrispeter johansson skrev: ↑2022-09-08 08:25:28 Hämtat från Twitter:::
Hans Abrahamsson
@69Abris
·
39m

-
Jag har inget emot om man skulle landa två backar till av Kevin Karlssons klass, dvs riktigt bra backar för den här ligan. Problemet är att uttalandet är ett sådant där man förväntar sig värvningar från en hylla högre upp. Iallafall enligt mig.crike skrev: ↑2022-09-08 09:21:36Fast det behöver det ju inte vara, kan ju fortfarande vara bra klass för den serie vi spelar i.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-08 08:46:02Omöjligt att veta vilken hylla han plockar ifrån, men uttrycker man sig såhär så lär det väl vara SHL-klass, minst.Dusinator skrev: ↑2022-09-08 08:32:55Oj. Hoppas inte KG har hybrispeter johansson skrev: ↑2022-09-08 08:25:28 Hämtat från Twitter:::
Hans Abrahamsson
@69Abris
·
39m
Gillar också att du lägger till "minst", förväntar du dig att KG ska landa spelare från NHL/NLA/KHL när SHL också suktar efter bra backar?
Jag menar, det här uttalandet hade kunnat vara precis det man säger innan man plockar in Erik Gustafsson och Fredrik Claesson. Nu kommer de allra flesta förmodligen bli besvikna, även om det kommer in två bra backar.
Det hänger, som du säger, på hur KG uttrycker sig, "Två tunga backnamn" låter inte HA-klass i mina öron. Har dock lärt mig att ta KGs uttalanden med en liten nypa saltNattuggla_ skrev: ↑2022-09-08 09:29:48Jag har inget emot om man skulle landa två backar till av Kevin Karlssons klass, dvs riktigt bra backar för den här ligan. Problemet är att uttalandet är ett sådant där man förväntar sig värvningar från en hylla högre upp. Iallafall enligt mig.crike skrev: ↑2022-09-08 09:21:36Fast det behöver det ju inte vara, kan ju fortfarande vara bra klass för den serie vi spelar i.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-08 08:46:02Omöjligt att veta vilken hylla han plockar ifrån, men uttrycker man sig såhär så lär det väl vara SHL-klass, minst.Dusinator skrev: ↑2022-09-08 08:32:55Oj. Hoppas inte KG har hybrispeter johansson skrev: ↑2022-09-08 08:25:28 Hämtat från Twitter:::
Hans Abrahamsson
@69Abris
·
39m
Jag menar, det här uttalandet hade kunnat vara precis det man säger innan man plockar in Erik Gustafsson och Fredrik Claesson. Nu kommer de allra flesta förmodligen bli besvikna, även om det kommer in två bra backar.