Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sensei »

mannge skrev: Lägg också till varför han lämnade Leksand och gick till Djurgården.

Liten rolig historia faktiskt... :wink:
Har du skrivit på ett non-disclosure eller finns det något annat bra skäl varför du inte berättar? Riktigt tråkigt att detta börjar bli ett "one-liner forum"
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av mannge »

sensei skrev:
mannge skrev: Lägg också till varför han lämnade Leksand och gick till Djurgården.

Har du skrivit på ett non-disclosure eller finns det något annat bra skäl varför du inte berättar? Riktigt tråkigt att detta börjar bli ett "one-liner forum"
Edit: Tog bort mitt egna inlägg med hänvisning ifrån moderatorer. PM:a mig precis som Frasse nedan nämner om du vill höra "historian". Bör kanske inte vara för allmän läsning.
Senast redigerad av mannge den 2010-06-30 12:41:08, redigerad totalt 1 gånger.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

mannge skrev:
sensei skrev:

Ursäkta.

nej då, gillar inte heller one-liners. Tänkte mest att bara att de flesta kanske redan visste varför, samt att jag inte är helt hundra på att den stämmer och att det kanske finns personer som blir drabbade...

Men men...

Kan iallafall berätta den historia som jag har fått höra den (hört samma historia av folk ifrån Leksand samt Stockholm så den är väl ganska så tillförlitlig).

Jo. Anledningen till varför han valde Djurgården (rättare sagt lämnade Leksand) var att hans kära dåvarande sportchef Anders "Masken" Carlsson skall ha gjort vissa "närmanden" (tolka hur ni vill :wink: ) emot hans dåvarande flickvän.

Det är historian jag har fått höra ifrån olika håll. Om den är helt sann eller inte vill jag inte lova.

Någon annan härinne som hört samma historia?
Nu skall vi på intet sätt använda silly-tråden som en skvaller tråd utan det det i PM.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Ohante

Marcus Nilsson

Inlägg av Ohante »

Vad kommer hända med Marcus Nilsson? tror det är många mer än jag som är intresserade av att veta det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Marcus Nilsson

Inlägg av Jim Morrison »

Det får vi nog veta efter 1 juli, några timmar dvs, då han antagligen inte kommer att få något NHL erbjudande och kritar på för DIF.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av starvin_marwin »

Jim Morrison skrev:Det får vi nog veta efter 1 juli, några timmar dvs, då han antagligen inte kommer att få något NHL erbjudande och kritar på för DIF.
tror tyvärr det kommer dröja ett tag innan vi vet något om Mackan, när "free-agent frenzyn" börjar den 1: juli så brukar klubbarna fokusera på de stora namnen först, Mackan bör alltså vara medveten om att det tar ett tag innan han får ett eventuellt erbjudande och därför lär ett beslut dröja. men man kan ju alltid hoppas på ett beslut idag!
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

starvin_marwin skrev:
Jim Morrison skrev:Det får vi nog veta efter 1 juli, några timmar dvs, då han antagligen inte kommer att få något NHL erbjudande och kritar på för DIF.
tror tyvärr det kommer dröja ett tag innan vi vet något om Mackan, när "free-agent frenzyn" börjar den 1: juli så brukar klubbarna fokusera på de stora namnen först, Mackan bör alltså vara medveten om att det tar ett tag innan han får ett eventuellt erbjudande och därför lär ett beslut dröja. men man kan ju alltid hoppas på ett beslut idag!

Godagens kamrater. Vart borta länge nu från detta forum, har inte följt tidningarna så mycket.
Kan någon ge mig lite uppdatering, om läget i truppen. nilson vet jag att han inte skrivit på än, men hur ser det med nyförvärven, kommer det några fler eller är det slut?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ska in med en ersättare för Ragge.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Staffan Kronwalls agent om oddsen att se honom i DIF nästa säsong: "Nej, det är inte realistiskt med tanke på att han har ett år kvar på sitt envägskontrakt med Flames" (saxat från Marie Hallman). Var väl kanske inte superrealistiskt att hoppas på men nu kan vi nog avskriva det helt..
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

http://hockeysverige.se/news_show_djurg ... d=10200422

Tack Mike för din tid i DIF och lycka till i Toronto!
2014-04-07, vad hände?
Highwind

Inlägg av Highwind »

Gillade Mike's stil. Synd att inte lyckades fullt ut. Det var roligt med en nordamerikan som skojade lite med Lance Ward.
hockejs

Inlägg av hockejs »

Vet inte om det här är rätt tråd, men det var nära att Järlan fick börja leta efter en ny back... till. Tur att han slapp det.

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... innan.html
Användarvisningsbild
Billx

Marcus Nilson

Inlägg av Billx »

Hur är det med Marcus Nilson ? förlänger han ? och är det fler nyförvärv som ska göras ?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Marcus Nilson

Inlägg av Daniel942 »

[PK]
Hej och välkommen till DIF Hockeys forum.
Posta i denna tråden där alla poster handlar om Silly Season!
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php ... 53#p104453

[/PK]
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Marcus Nilson

Inlägg av -daniel- »

Förra året signade han den 10:e juli om jag inte minns fel, så tämligen snart tror jag vi får ett besked (för visso en annorlunda situation för Mackan i år men tror ändå vi får veta rätt snart...).
Låst