Skadetråden
Re: Skadetråden
Vilken jävla smörja. Har han den minsta känning så ska han inte åka till Karjala. Punkt slut! Då ska han vara hemma och rehabilitera. Det ska vara ett jävla krav från Djurgårdens sida. Nu vilar han den här veckan ut för att vara spelklar till en drös träningsmatcher i blågult. Så jävla bakvänt det kan bli.
Jonte har hela karriären framför sig. Det är i princip på nåder som han spelar hos oss istället för Nordamerika och unga spelare med NHL framför sig måste få visa upp sig i Tre Kronor om de får chansen.Manijock skrev:Vilken jävla smörja. Har han den minsta känning så ska han inte åka till Karjala. Punkt slut! Då ska han vara hemma och rehabilitera. Det ska vara ett jävla krav från Djurgårdens sida. Nu vilar han den här veckan ut för att vara spelklar till en drös träningsmatcher i blågult. Så jävla bakvänt det kan bli.
Det är EXAKT viljan att ge möjligheter för utveckling som drar spelare till framgångsrika klubbar och som gjort att talanger som Elias Persson och Dahlin valde föreningar som Växjö och Frölunda.
Med en skavank skall man inte spela SHL om man en vecka senare måste vara redo att representera Sverige.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
+1 jävla pajas turneringar dessutom.Manijock skrev:Vilken jävla smörja. Har han den minsta känning så ska han inte åka till Karjala. Punkt slut! Då ska han vara hemma och rehabilitera. Det ska vara ett jävla krav från Djurgårdens sida. Nu vilar han den här veckan ut för att vara spelklar till en drös träningsmatcher i blågult. Så jävla bakvänt det kan bli.
Det är vi som pröjsar spelarnas löner. Då är det, i alla fall enligt mig, hos oss spelarna skall prestera och leverera i första hand inte i ett landslag och absolut inte i några meningslösa träningsmatcher.
Om Davidsson vilar från spel i SHL denna vecka skall han enligt mig inte spela i landslaget veckan efter. Han skall vila och rehabba vidare istället. ( Detta inte minst med tanke på att vi har ganska många bärande spelare skadade just nu. )
Om Davidsson vilar från spel i SHL denna vecka skall han enligt mig inte spela i landslaget veckan efter. Han skall vila och rehabba vidare istället. ( Detta inte minst med tanke på att vi har ganska många bärande spelare skadade just nu. )
-
Hjärnskakning på Jonte dessutom tyckte jag Robban sa på PK, eller?
VILA Rögle och vila definitivt från Tre Kronor!
Allt annat är bedrövligt.
Stämmer, 2xhjärnskakning så är ju ett jävla mörker där.South_Exil skrev:Hjärnskakning på Jonte dessutom tyckte jag Robban sa på PK, eller?

Dick kommer bli vår "lirar 40% av matcherna"-lirare för denna säsongen.
Inte dåligt att ligga delad 1:a i SHL när vår första lina är helt fucked och ytterligare en stark lirare i Jonte som är borta. Dock lär det inte hålla i längden om vi inte får lite mer avlastning. Någon skada till nu och vi ligger jävligt pyrt till!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Känns mer som 10-20% hittils.captcash skrev:Stämmer, 2xhjärnskakning så är ju ett jävla mörker där.South_Exil skrev:Hjärnskakning på Jonte dessutom tyckte jag Robban sa på PK, eller?
Dick kommer bli vår "lirar 40% av matcherna"-lirare för denna säsongen.
Inte dåligt att ligga delad 1:a i SHL när vår första lina är helt fucked och ytterligare en stark lirare i Jonte som är borta. Dock lär det inte hålla i längden om vi inte får lite mer avlastning. Någon skada till nu och vi ligger jävligt pyrt till!
Dessa jävla hjärnskakningar. Varför i helvete görs det inget i SHL för att minska dessa. Undra hur länge Jonte blir borta?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Dom jobbar ju på det. Mycket om att tala om respekt mot motspelarna. Men man kan ju inte tvinga spelarna att dra ner på tempot. För det är tempot som skapar detta problem.gaspo skrev:Dessa jävla hjärnskakningar. Varför i helvete görs det inget i SHL för att minska dessa. Undra hur länge Jonte blir borta?
Avskaffa tre mot tre.
Skulle vara trevligt med en update på hur det egentligen e med Jonte?
På is med Tre Kronor på deras första ispass i Segeltorpgaspo skrev:Skulle vara trevligt med en update på hur det egentligen e med Jonte?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Fullständig skandal. Förvånar mig att inte hela förstakedjan också fick ledigt sista veckan. Ofantlig risk att man är lite halvsliten till det extremt prestigefyllda Karjala. Vi klarar oss alltid, vi har ju en handfull juniorer beredda att ta världen med storm...
Synd att matcherna med Djurgården ska störa uppladdningen.
Synd att matcherna med Djurgården ska störa uppladdningen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jaha, Andreas borta till nyår.
Ledsen att säga att det är bättre för honom själv, och oss, om han hänger klubban & grillorna på hyllan. Det finns ett långt liv efter karriären också att ta vara på.
Ledsen att säga att det är bättre för honom själv, och oss, om han hänger klubban & grillorna på hyllan. Det finns ett långt liv efter karriären också att ta vara på.
25/4-2025
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag är ändå förvånad över att man tror Ante kan komma tillbaka efter nyår.
Det finns väl ändå spelare som haft Antes historik men som tagit en ettårspaus ifrån hockeyn och klarat sig bra sedan?
Det finns väl ändå spelare som haft Antes historik men som tagit en ettårspaus ifrån hockeyn och klarat sig bra sedan?
Avskaffa tre mot tre.
Jag ser inget konstigt i att man är skadad, blir hel och åker på camp med Tre Kronor.