Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Pepp91 skrev:
DIF_Soldier skrev:Ni fattar helt enkelt inte, va? DIFs plan var att kontraktera Ragnarsson/Robin Jonsson, men när det sket sig fegade man ur som vanligt och gav Frylén en fet summa istället.

Det känns verkligen som om styrelsen innerst inne inte tar det hela på 100% allavar, utan lever på drömmar och intalar sig att "Vi é Djurgården, inget kan väl hända OSS?"

Läste i en artikel efter nedslaget mot LHC där Tommy Engström sa att "nästa säsong ska vi ta i hårt. De andra lagen får se upp..." HA!
Vi såg ju hur det blev med den saken.

De andra lagen har värvat NHL-meriterade spelare som dessutom är rätt spelartyp för deras trupp, medans vi lyckades med bedriften Anger.
Inget ont om Anger, han är en duktig spelare på elitnivå, men eftersom kommande säsongs trupper har höjt sig betydligt, och vi står och stampar med ungefär samma slitna material från förra säsongen, så kan man inte förvänta sig stordåd i år heller.

Poängen är att stryrelsen verkar köra med fega förhandlingstekniker.
"Nisse, om du inte hittar någon klubb så finns vi här"
Istället för att övertala spelaren att Djurgården är laget han vill spela i.

Nästa säsongs höjdpunkt kommer att vara ingemansland. Det är skrämmande att se på hur vi sakta förfaller...
Jasså jasså, vi har inte värvat en spelare med NHL rutin då? Vem är den dära David Printz då om jag får fråga? En back som för oss tydligen ser ut att vara av rätt "spelartyp" också, för hur många backar hade vi innan som kunnde göra en open-ice? Och vad gäller Edvin så är han extremt underskattad, har ni sett honom skjuta direkt-skott från blå någon gång? Själv tycker jag synd om målvakterna när jag ser Frylen ladda bössan... Och vad angår Anger, så är han det närmsta man kan komma Rudslätt (förutom han själv). Jag tror att dom flesta kan/kommer bli lite överraskade över våra nya tillskott i truppen....
Att jämföra Rudslätt och Anger är faktiskt fel. Anger kämpar nog inte knappt 75% som rudslätt gör.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Måste säga att jag är rätt impad av SSK's värvningstaktik, som bygger laget runt klasscentrar, Pakaslahti, Cibak, Hagos och Carlsson är hästlängder bättre än våran centerbesättning, förutsatt att Hagos skriver på för SSK.
Bild
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

DIF_Soldier skrev:Ni fattar helt enkelt inte, va? DIFs plan var att kontraktera Ragnarsson/Robin Jonsson, men när det sket sig fegade man ur som vanligt och gav Frylén en fet summa istället.

Fryhlén är extremt underskattad. En kanonback som dessutom kommer från en av sina bästa säsonger...
Mycket bra värvning, liksom Printz (som många härinne sågar utan att egentligen veta ett dyft.)

Sen ang Styrelsens förhandlingsteknik:
Hur skulle du gjort?

-Nisse, för fan. Glöm allt du vet och hört om NHL. Det är svinmycket roligare att spela i Elitserien! Särskilt i ett lag som knappt har chans till slutspel, men det bästa av allt: Du får max 10% av din nuvarande lön! DIF är laget du vill spela för, du vet bara inte det ännu. (Glöm dessutom att du är gnagare privat sen barnsben).

Nä, du får nog inse att allt DIF kunnat göra har gjorts. Det ligger inte i våra händer. Han vill spela i NHL såklart. Han är bra nog för en massa klubbar. Glöm honom i ett par år framöver...
pekka21

Inlägg av pekka21 »

DIF_Soldier skrev: Poängen är att stryrelsen verkar köra med fega förhandlingstekniker.
Jaså, så du har så bra insyn i klubben att du vet med 100% säkerhet att det verkligen är så?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Therocket1 skrev:Måste säga att jag är rätt impad av SSK's värvningstaktik, som bygger laget runt klasscentrar, Pakaslahti, Cibak, Hagos och Carlsson är hästlängder bättre än våran centerbesättning, förutsatt att Hagos skriver på för SSK.
Håller med att jag är lite små impad, men jag är lite konfunderad över att dem inte har satsat mer krut på backsidan som är klart deras sämsta lagdel, det kan bli deras fall.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Vet inte om någon skrivit om honom men här borde vi vara med och hugga;

http://www.sportal.nu/sport/ishockey/el ... mora/56924
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=232

Dock verkar det vara lite sent ut om man läser, synd...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

stolpskott skrev:
Pepp91 skrev:

Det känns verkligen som om styrelsen innerst inne inte tar det hela på 100% allavar, utan lever på drömmar och intalar sig att "Vi é Djurgården, inget kan väl hända OSS?"

Läste i en artikel efter nedslaget mot LHC där Tommy Engström sa att "nästa säsong ska vi ta i hårt. De andra lagen får se upp..." HA!
Vi såg ju hur det blev med den saken.

De andra lagen har värvat NHL-meriterade spelare som dessutom är rätt spelartyp för deras trupp, medans vi lyckades med bedriften Anger.
Inget ont om Anger, han är en duktig spelare på elitnivå, men eftersom kommande säsongs trupper har höjt sig betydligt, och vi står och stampar med ungefär samma slitna material från förra säsongen, så kan man inte förvänta sig stordåd i år heller.

Nästa säsongs höjdpunkt kommer att vara ingemansland. Det är skrämmande att se på hur vi sakta förfaller...
Jasså jasså, vi har inte värvat en spelare med NHL rutin då? Vem är den dära David Printz då om jag får fråga? En back som för oss tydligen ser ut att vara av rätt "spelartyp" också, för hur många backar hade vi innan som kunnde göra en open-ice? Och vad gäller Edvin så är han extremt underskattad, har ni sett honom skjuta direkt-skott från blå någon gång? Själv tycker jag synd om målvakterna när jag ser Frylen ladda bössan... Och vad angår Anger, så är han det närmsta man kan komma Rudslätt (förutom han själv). Jag tror att dom flesta kan/kommer bli lite överraskade över våra nya tillskott i truppen....
Att jämföra Rudslätt och Anger är faktiskt fel. Anger kämpar nog inte knappt 75% som rudslätt gör.
Det har ju varit snack om att Frylén fått ett kontrakt i hästväg. Om detta är fel så ber jag om ursäkt.

Vad jag menar som uppenbarligen inte framgick är att Frylén och Printz kommer attt få det svårt att hänga med i svängarna. Visst kan Edvin skjuta, men frågan är om han hinner med om skottet tar på en skridsko och vi får en kontring emot oss.

Därför skulle det varit bra att värva någon som är snabbare på grillorna. Vi har ju inte några "snabba" backar direkt.

Vad gäller din jämföresle Anger-Rudslätt tänker jag inte ens uttala mig om...

Se på våra streckrivaler SAIK. De har lyckats värva både Lee Goren och Renberg.

Pekka21: Nej det har jag inte. Jag sa bara att det verkar som det. Lite förutfattade meningar kanske, men det är ju det forumet är till för - spekulationer och egna reflektioner.
Säg den glädje som varar
Bigge

Inlägg av Bigge »

Ja tyvärr får man ju ägna sig åt endast spekulationer här...

Tycker lite dåligt med info från DIF`s sida.
Förstår om de inte vill gå ut med vilka de lagt bud på m.m

Men lite info vad som händer m.m

Ska man läsa vad som händer i DIF ang rykten och annat så får man fan läsa tidningarna ex pajasbladet m.fl

Lite synd tycker jag.
There is no I in TEAM!!!!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Bigge skrev:Ja tyvärr får man ju ägna sig åt endast spekulationer här...

Ska man läsa vad som händer i DIF ang rykten och annat så får man fan läsa tidningarna ex pajasbladet m.fl

Lite synd tycker jag.

Är du seriös eller? Vilken annan klubb går ut med information om eventuella värvningar?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

pekka21 skrev:

Lite synd tycker jag.

Är du seriös eller? Vilken annan klubb går ut med information om eventuella värvningar?
Växjö Lakers :D
Bigge

Inlägg av Bigge »

pekka21 skrev:

Lite synd tycker jag.

Svårt för läsa?
Kanske formulerade fel, skrev ju ändå att jag förstår att de inte går ut med vilka de lagt bud på m.m

Menar mer att få reda på mer vad som händer med Hovet, ekonomin som Aftonbladet skrev om m.m sådana saker, varit döds tyst en tid nu.
Menade inte att de skulle skriva ut att de lagt bud på Nisse m.fl iofs vet väl hela jävla Sverige om det. iallafall de andra som lagt bud på han.

Jag bryr mig inte om vilka de inte vill låna ut bilen till ;)

Skitsamma... kanske dålig ide´ glöm det jag skrev.
Men menade mer att man får reda på vad som händer i denna förening snabbare av AB än av DIF själva.
There is no I in TEAM!!!!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

enligt gårdagens Expressen är DIF med och hugger på Michael Holmqvistr, som eventuellt återvänder till Sverige. Även LHC, Frölunda och Mora är intresserade. Lär bli svårt.

Frågan är också hur bra han är. Aldrig sett honom spela. Fick ju knappt någon istid alls här hemma innan han drog till Finland.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Holmqvist är en bra spelare. Stark, bra på rören och näsa för mål. Lite grann utav en Bertuzzi-typ. Tyvärr kommer det krävas en massa pengar för att få han, så chansen är minimal att han skriver på för oss. Men helt klart en intressant spelare.
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

LHC lockar nog inte speciellt mycket. De har redan så pass många forwards. Frölunda, och spel med hans brorsa, samt chans på SM-Guld lockar nog otroligt mycket.

DIF har nog inte något som skulle få honom att skriva på. Kanske mer speltid då..
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Remy Lebeau skrev:LHC lockar nog inte speciellt mycket. De har redan så pass många forwards. Frölunda, och spel med hans brorsa, samt chans på SM-Guld lockar nog otroligt mycket.

DIF har nog inte något som skulle få honom att skriva på. Kanske mer speltid då..
Frölundas sista nyförvärv var väll Morrisson?
Skriv svar