Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2025/26: Återkomsten

Inlägg av Janzoo »

Rigge56 skrev: 2026-04-30 23:53:41
captcash skrev: 2026-04-30 10:17:11 Handlar ju också om att bygga ett brand, locka till sig kids som senare i livet går på matcher och spenderar stålar för DIF. Media är sjukt viktigt, vi måste synas och höras för att existera!
Exakt, och vi är fruktansvärt amatörmässiga på den biten just nu, verkar tro att det inte gäller oss....
Det är ändå kul hur det fanns hat här inne när Sportbladet gjorde "en dag med Dick Axelsson" för ett par år sedan, när det är precis vad som behövs och som flera andra klubbar levererar. Känns som att DIF helt övergivit YouTube för att det inte driver engagemang, men samtidigt driver det nog inget engagemang för att man inte engagerar sig.

Det här "slutspelet inifrån" som TV4 fick göra var ju som en julklapp, kanske skulle det vara början på något nytt - men sedan visade det sig att klappen var full av skit. Vi får bara följa laget om det är TV4, Sportbladet, Hockeynews eller Fimpen som visar intresse.

Man får fler ofrivilliga uppdateringar om partiledares liv och hur de ska på gala på sociala medier, än om DIF Hockey i helhet. Jag vill ändå leva i världen där jag håller politik till partier och inte de specifika partiledarnas klänningar på kungens födelsedag, samt där DIF Hockey kanske kan lägga upp några klipp där man får följa med i vad fan som händer.

Nä, jag tar tillbaka allting. De la ju upp ett klipp på YouTube för 15 månader sedan där vi fick följa materialarna (vilket var bra, ej skämtsamt), så vi kan vänta ett par år till. Fimpen gjorde ju ändå ett DIF-avsnitt för fem månader sedan.

Man kan inte vara bortskämd med fullsatta läktare i all evighet. Det kostar väldigt lite att engagera, speciellt i sociala medier där framtidens supportrar är extremt aktiva. Det kostar mycket att inte engagera.
Skriv svar