Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

klintan85 skrev: 2024-01-19 17:29:50
Osten östlund skrev: 2024-01-19 08:55:07
klintan85 skrev: 2024-01-19 04:07:02 Är det en ny back och en ny forward utöver att man vill låna Costamar och PJ eller är det ut en ny back och forward istället för Costar och PJ? För det känns lite lite särskilt på backsidan. Man behöver minst två backar. Är det en forward och back utöver Costmar och PJ så är det bra.
Lindbom är önsketänkande, givetvis. Men det är väll lite hur deras andra 2 slipsar presterar, om alla är friska. Så är det en för mycket.

Kurt sa i en intervju för ngn dag sen. Att det står stilla med Costmar och PJ.

En center/ back är det som är tänkt.

Men nu har det ramlat in massa pengar snabbt. Så då kan det kanske hända mer?

Jag skulle helst vilja ha en lite stabilare tvåvägsback. Går det sen att ta in PJ utöver det så!

Oavsett så önskar jag att Kurt tar in bra spelare nu, i samma tempo som supportrarna leverera pengar!!!
Jag glömde bort Odelius som kommer komma tillbaka till slutspelet så då kanske man bara behöver en back till.
Kurt sa att han är tillbaka feb/mars. Men att hans status, samt vad han kommer kunna leverera är högst oklart!?

Säger KG att det behövs 500K till för 2 backar och en center.

Med denna boosten måste vi nu försöka minimera chansningar/osäkra kort!
Osten östlund

EspenK skrev: 2024-01-19 18:00:28 DIF familjen levererar!

Härligt att se. Borde kunna nå 1 milj imorgon. Därefter är allt en bonus.
Gäller ju att kommunicera från KG nu.

Vad gör vi när vi nått 1 miljon. Kan vi få nåt mer?

För att ha riktig chans att gå för det så behöver vi:
Målvakt med möjlighet att ha över 92% i räddningar
Lidö är en billig värvning som uppenbarligen kan överraska (om vi skickar Hugo åt andra hållet).

Två backar som ersätta rundningmärken som Ytterell och Hammarn.Visst Ytterell är bra i pp men i egen zon kostar han fler mål än han gör.
(En bredd och en spets).

1 center och 1 fw.

Fw spets till Kruger och Klasen.
1 center till kedja 2.

Mot 2 miljoner så är det möjligt.
Absolut, men nu måste KG visa att vi hugger eller ge oss namn! Då får han in dom pengarna garanterat!
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

Det kommer sannolikt inte finnas högvis med spelare ens framåt deadline. Tyvärr inte samma sak som det var när KHL som låg 2 månader före i spelschemat var med i snurret. Förhoppningsvis blir 1 fw och 1 back av hög klass lösa. Nu är finansieringen säkrad iaf. Vi bör kunna buda högt jämte andra HA-lag.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Synd vi inte har nån som kopacka
EspenK

Inlägg av EspenK »

Vad finns i finska ligan och i schweiz? De lag som inte har en chans brukar väl sälja av truppen för att spara pengar.

Jonte D hade jag kunnat tänka mig. Har en uppsida. Vill ibte ha brorsan.

Marcus S hade ju gärna kunnat komma nu och rätta till misstaget när vi åkte ur.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tror vi ska titta mot toppskiktet av ECHL. Spelare som precis ligger på gränsen mot AHL.

Annars, vad hade folk tyckt om bröderna Davidsson om dom skulle vara tillgängliga? Var toppspelare i den här ligan för någon säsong sedan och kan även vara spelare för framtiden om allt slår väl ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-01-19 20:15:26 Tror vi ska titta mot toppskiktet av ECHL. Spelare som precis ligger på gränsen mot AHL.

Annars, vad hade tyckt om bröderna Davidsson om dom skulle vara tillgängliga? Var toppspelare i den här ligan för någon säsong sedan och kan även vara spelare för framtiden om allt slår väl ut.
Har du något exempel i ECHL? Dålig koll där.

Jag tycker Bröderna D är ett smart sätt att spendera pengarna om vi också har råd med en back.
Vi vet att de kan prestera på den här nivån. Bra ålder och som du säger, potentiell förlängning till kommande säsong.

Förstår inte alla som är negativa kring Marcus. Var det enbart för att han lämnade för Växjö?
Dags att släppa det nu.
Båda två passar mer än väl i ett topplag i Hockeyallsvenskan.
Osten östlund

Nattuggla_ skrev: 2024-01-19 20:24:21
Jim Morrison skrev: 2024-01-19 20:15:26 Tror vi ska titta mot toppskiktet av ECHL. Spelare som precis ligger på gränsen mot AHL.

Annars, vad hade tyckt om bröderna Davidsson om dom skulle vara tillgängliga? Var toppspelare i den här ligan för någon säsong sedan och kan även vara spelare för framtiden om allt slår väl ut.

Jag tycker Bröderna D är ett smart sätt att spendera pengarna om vi också har råd med en back.
Vi vet att de kan prestera på den här nivån. Bra ålder och som du säger, potentiell förlängning till kommande säsong.

Förstår inte alla som är negativa kring Marcus. Var det enbart för att han lämnade för Växjö?
Dags att släppa det nu.

Nu blir det mycket pengar. Bröderna är ett bra alt.

DIF podden hade ett kort snack med Kurt, precis när donationer satte igång.

Back o Center var första prio. Back lät nästan viktigast.

Sedan tyckte dom att det blev tryggare/ bättre balans med Costmar. Så han eller liknande speltyp.

Gällande slips, kunde ngt hända där.

Sedan så är det ju givetvis vad som finns på marknaden, samt vad det kostar. Som tillslut avgör vad som värvas!?
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Dags att släppa det nu.
Bröderna D är inte fy skam även om det finns frågetecken för formen. Framförallt vad gäller center tror jag det kommer vara svårt att hitta riktig spets eftersom flera SHL-lag letar.

Back bör gå om något bra namn dyker upp.
EspenK

Inlägg av EspenK »

dr111DIF skrev: 2024-01-19 21:19:25

Dags att släppa det nu.
Bröderna D är inte fy skam även om det finns frågetecken för formen. Framförallt vad gäller center tror jag det kommer vara svårt att hitta riktig spets eftersom flera SHL-lag letar.

Back bör gå om något bra namn dyker upp.
Jag tänker att det här känns spännande.

Nilsson Kruger Klasen
Jonte McDavid Blomgren
Norman Rensfeldt Gradin/Brodin
Schlyter Emil Liss

Brodin/Gradin (Junisar konkurrerar)

Grewe till Hanviken,

Men kanske är två backar ännu mer att prioritera om vi inte har bättre målvakter.

Ny Ny
Kevin Axel
Glad Odelius/Ytterell
Ytterell
EspenK

Inlägg av EspenK »

Scoutar lite åt KG

Bottenlag i Schweiz och Finland:
Victor Rask i Rappersville ( Kass säsong bakom sig)
Miro Aaltonen i Kloten
Dimitrij Timashov i Ajoie ( Perfekt i första linen)
Antoine Morand i Saipa
Reid Gardiner i Jyp
Danick Martel i HPK
Linus Andersson i KooKoo
Ben Tardif i Kookoo
Jens Lökke i sport
johan Sundström i sport
Simor Hjalmarsson i sport
Axel Holmström i sport

Emil Djuse i Rappersville
Eric Gelinas i Ajoie
Charles Eduard Dastouis i Kookoo (Poängstark back)
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Jag tror att PJ är signad och klar inom en väldigt väldigt snar framtid.
Osten östlund

Knickedick skrev: 2024-01-19 23:17:49 Jag tror att PJ är signad och klar inom en väldigt väldigt snar framtid.
Känsla eller vet du?

Isåfall en bra början. 1 till back på det. Nu har KG mycket pengar att leka med!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Felix Olsson i Tingsryd borde vara intresant. Dom bör ju sälja av honom. Han kommer väl inte förlänga där igen?
Expert.
Knasworth

Inlägg av Knasworth »

SirDIFalot skrev: 2024-01-19 23:48:09 Felix Olsson i Tingsryd borde vara intresant. Dom bör ju sälja av honom. Han kommer väl inte förlänga där igen?
Simon åkerström ?
Låst