Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av isolerad »

Ur intervjun med Challe tycker jag det känns som att Huddinge är tilltänkta till andrakedjan. Han verkar ju vilja bygga hela framtida Djurgården på dem.
i
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av 1962FenderStrat »

SirDIFalot skrev:
1962FenderStrat skrev:Bra, då vet vi att både Hank och Jimmie är kvar nästa säsong. De nya matchtröjorna hängde bakom killarna i intervjuerna. Där ses både 17 och 19 tydligt, varför skulle de trycka upp tröjor om de skulle va kvar annars?
Det där är väl inga nya tröjor? Det är vårt tredje ställ från European Trophy den här säsongen. Eller?
Jag tror de är nya, men jag kan ha fel...

Du brukar ju alltid ha rätt :wink:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

isolerad skrev:Ur intervjun med Challe tycker jag det känns som att Huddinge är tilltänkta till andrakedjan. Han verkar ju vilja bygga hela framtida Djurgården på dem.
Haha, va? Hur menar du? Han säger väl bara att vi bygger med mer kontinuitet nu?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av JohanPez »

android skrev:Måns sa ju till ab att han aldrig skulle kunna tänka sig att komma tillbaka. Välkommen Måns, livet har inte blivit vad vi hoppades. Varken för dig eller DIF. Två förlorare möts igen minus och minus blir plus?

Han har i alla fall ett otroligt grymt spelsinne. Sanslöst bra. Hoppas på att han mognat och tränar hårt nu då kommer han göra över 40 poäng.
Du får tänka på att den där genrerationen har ett helt annat spektrum. Det är tusen år tills nästa tub och på festen var det minst en halv miljon, typ så ;)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Men åhh nej, det gjorde riktigt ont i kroppen att se intervjun med Sundberg. Som en gullig liten skolgosse som står framför katedern när han kommit för sent. Det här med kaxiga Djurgården känns inte så relevant när man ser denna intevjun :wink: Lite orolig över hur en sådan person hanterar 8000 oxtokiga segervissa Järnkaminer på Hovet? Men så länge han prestrerar på isen får han dock vara hur liten och skakig som helst, spelet handlar om att vinna och vinna endast.

Kämpa Sundberg
Rix

Inlägg av Rix »

Tror absolut inte Huddinge kedjan blir andra lina, så naiv är inte Challe. Däremot kanske någon/några av dem kommer gå upp i andra kedjan under säsongens gång. Vilket är helt okej om dem presterar.

En fråga jag har om Måns, tror ni han skulle vara redo att styra PP i PP 2?
Borde väl kanske kunna klara av det?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

En sak är säker. Måns knaprar inte lyckopiller i alla fall.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rix skrev:Tror absolut inte Huddinge kedjan blir andra lina, så naiv är inte Challe. Däremot kanske någon/några av dem kommer gå upp i andra kedjan under säsongens gång. Vilket är helt okej om dem presterar.

En fråga jag har om Måns, tror ni han skulle vara redo att styra PP i PP 2?
Borde väl kanske kunna klara av det?
Han har bäst spelsinne i truppen. Allt handlar om hur mycket han är beredd att jobba. Han kan styra PP-1 om allt klickar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Nummer19 skrev:En sak är säker. Måns knaprar inte lyckopiller i alla fall.
Nä, ser rätt loj ut inför att spela i den finaste klubben som finns. Han drömmer väl om Chicago Blackhawks redan nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Känner på mig att MK kommer bli den nya EG här på forumet...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fan, man är lite orolig alltså. Man får mer och mer känslan av att Huddinge-killarna är vår andrakedja och att nästa två nyförvärv är Ahlén och Calle G. Samtidigt har vi en förstakedja som inte är direkt optimal. Johner visade ifjol att han inte är den förstacentern vi hoppades på. Sörensen har stor potential men vi kan inte lita på att han gör 40-50 poäng direkt.

Signa Calle G och Ahlén och meddela att Reideborn är vår förstamålvakt nu så tar jag och hårtorken ett bad ihop ikväll...
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Fan, man är lite orolig alltså. Man får mer och mer känslan av att Huddinge-killarna är vår andrakedja och att nästa två nyförvärv är Ahlén och Calle G. Samtidigt har vi en förstakedja som inte är direkt optimal. Johner visade ifjol att han inte är den förstacentern vi hoppades på. Sörensen har stor potential men vi kan inte lita på att han gör 40-50 poäng direkt.

Signa Calle G och Ahlén och meddela att Reideborn är vår förstamålvakt nu så tar jag och hårtorken ett bad ihop ikväll...
Varför tror du så starkt att dem är vår andrakedja?
Kan väl vara så men jag har svårt och tro det. Men om DIF signar både Calle G och Ahlén så blir jag riktigt jävla trött.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag gillar att man viftar bort bra rykten som Saviano till DIF men tror stenhårt på både Calle G och Ahlén-ryktena. Vi får vänta och se helt enkelt. Jag tror att Saviano kommer ansluta. It makes too much sense.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jim Morrison skrev:Känner på mig att MK kommer bli den nya EG här på forumet...
Ja kan behövas ett litet mönsterbryt. Bara varit backar de senaste åren som gnällts kopiöst på :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Calle G har inget i ett professionellt hockeylag att göra och så är det bara. Maken till talanglös hockeyspelare har jag inte sett innan. Pinsam i DIF, pinsam i Rögle och pinsam i Troja. Värva honom så skickar ni signaler till alla medlemmar, fans och motståndare: "Vi är DIF, vi försöker inte ens".

Lägg därtill Ahlén som inte skulle vara spelskicklig i ett satans korplag. Herregud vilket pajasår vi isåfall går mot. Vågar inte ens tänka den tanken!
Låst