Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Jag undrar jag om DIF har någon reservplan?
Om det inte blir Nils till nästa säsong, så tycker jag absolut det ska värvas någonting annat. Jag tror vi måste få in en förstärkning till laget i vilket fall som helst...även fast Nils ansetts mest som en "Bonus"!
Om det inte blir Nils till nästa säsong, så tycker jag absolut det ska värvas någonting annat. Jag tror vi måste få in en förstärkning till laget i vilket fall som helst...även fast Nils ansetts mest som en "Bonus"!
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Antar att dem ser Nils Ekman som en bonusspelare dem egentligen inte räknar med, så mitt tips är att blir det inget med Ekman så kommer det ingen mer. Möjligtvis att det kommer någon en bit in på säsongen om det inte går som planerat, hoppas givitvis jag har fel men det är känslan i alla fall.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
-
-
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
-
-
Fasiken va syndjensa öhling skrev:kört. kanske blir Hagos aktuell nu.
http://www.viasatsport.com/index.php?op ... 01&lang=se

Såklart man hoppades men innerst inne så visst man att Nisse förmodligen skulle välja NHL-spel framför DIF, han är förhållandevis ung fortfarande och han är alldeles för bra att spela i elitserien.
Som jag skrev tidigare så kommer det nog inga mer nyförvärv det ska i så fall vara något riktigt intressant spelare men jag kan ha fel. Nu är har vi dem spelare vi har och får göra det bästa av och stötta dem i vårt och torrt, det är Djurgårns år i år och inget och inga ska kunna hindra oss från det!
Som jag skrev tidigare så kommer det nog inga mer nyförvärv det ska i så fall vara något riktigt intressant spelare men jag kan ha fel. Nu är har vi dem spelare vi har och får göra det bästa av och stötta dem i vårt och torrt, det är Djurgårns år i år och inget och inga ska kunna hindra oss från det!
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
Nu gäller det att lägga ner allt krut på Hagos, vi måste ha en spelare av klass. Men nu ryktas det ju på Sportexpressen om att Hagos kan gå till SSK. FYFAN vad piss det känns, först Adde Johansson i fotbollen och nu Nisse. Skulle inte förvåna mig om det kommer in nån halvdan värvning i slutändan som te.x Anger eller Frylén.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2007-07-17 17:28:10, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
W0rd!pekka21 skrev: Som jag skrev tidigare så kommer det nog inga mer nyförvärv det ska i så fall vara något riktigt intressant spelare men jag kan ha fel. Nu är har vi dem spelare vi har och får göra det bästa av och stötta dem i vårt och torrt, det är Djurgårns år i år och inget och inga ska kunna hindra oss från det!
- DIF_Soldier
Ni fattar helt enkelt inte, va? DIFs plan var att kontraktera Ragnarsson/Robin Jonsson, men när det sket sig fegade man ur som vanligt och gav Frylén en fet summa istället.
Det känns verkligen som om styrelsen innerst inne inte tar det hela på 100% allavar, utan lever på drömmar och intalar sig att "Vi é Djurgården, inget kan väl hända OSS?"
Läste i en artikel efter nedslaget mot LHC där Tommy Engström sa att "nästa säsong ska vi ta i hårt. De andra lagen får se upp..." HA!
Vi såg ju hur det blev med den saken.
De andra lagen har värvat NHL-meriterade spelare som dessutom är rätt spelartyp för deras trupp, medans vi lyckades med bedriften Anger.
Inget ont om Anger, han är en duktig spelare på elitnivå, men eftersom kommande säsongs trupper har höjt sig betydligt, och vi står och stampar med ungefär samma slitna material från förra säsongen, så kan man inte förvänta sig stordåd i år heller.
Poängen är att stryrelsen verkar köra med fega förhandlingstekniker.
"Nisse, om du inte hittar någon klubb så finns vi här"
Istället för att övertala spelaren att Djurgården är laget han vill spela i.
Nästa säsongs höjdpunkt kommer att vara ingemansland. Det är skrämmande att se på hur vi sakta förfaller...
Det känns verkligen som om styrelsen innerst inne inte tar det hela på 100% allavar, utan lever på drömmar och intalar sig att "Vi é Djurgården, inget kan väl hända OSS?"
Läste i en artikel efter nedslaget mot LHC där Tommy Engström sa att "nästa säsong ska vi ta i hårt. De andra lagen får se upp..." HA!
De andra lagen har värvat NHL-meriterade spelare som dessutom är rätt spelartyp för deras trupp, medans vi lyckades med bedriften Anger.
Inget ont om Anger, han är en duktig spelare på elitnivå, men eftersom kommande säsongs trupper har höjt sig betydligt, och vi står och stampar med ungefär samma slitna material från förra säsongen, så kan man inte förvänta sig stordåd i år heller.
Nästa säsongs höjdpunkt kommer att vara ingemansland. Det är skrämmande att se på hur vi sakta förfaller...
Säg den glädje som varar
Jasså jasså, vi har inte värvat en spelare med NHL rutin då? Vem är den dära David Printz då om jag får fråga? En back som för oss tydligen ser ut att vara av rätt "spelartyp" också, för hur många backar hade vi innan som kunnde göra en open-ice? Och vad gäller Edvin så är han extremt underskattad, har ni sett honom skjuta direkt-skott från blå någon gång? Själv tycker jag synd om målvakterna när jag ser Frylen ladda bössan... Och vad angår Anger, så är han det närmsta man kan komma Rudslätt (förutom han själv). Jag tror att dom flesta kan/kommer bli lite överraskade över våra nya tillskott i truppen....DIF_Soldier skrev:Ni fattar helt enkelt inte, va? DIFs plan var att kontraktera Ragnarsson/Robin Jonsson, men när det sket sig fegade man ur som vanligt och gav Frylén en fet summa istället.