Säsongen 2025/26: Återkomsten
Lindberg MVP alltså. Utan Lindberg hade Skellefteå fortfarande varit ett topplag. Utan Hellberg hade vi planerat resor till Gotland just nu.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mm, men herr Lindberg betyder mycket mer för Saik än vad han får cred för.
Superlativen för saik är många, med all rätt.
Men de har haft marginalerna att efter Jocke Lindströms era direkt få hem en, om inte ännu bättre fältherre, Lindberg.
De två är har varit klart bästa utespelare i serien, år efter år. Ofta utan skador. Unikt.
Att ha en förstakedja 15 år i rad som är bäst i serien är verkligen något att bygga vidare på.
Jag längtar efter att få se Saik utan denna enorma fördel.
Eller kommer det en ny Lindström/ Lindberg till Saik?
Vore sensationellt.
De gånger vi får hem en tilltänkt fältherre går de sönder.
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
- Jim Morrison
Björck målskytt i Tre Kronor! Spelar förövrigt förstacenter. Börjar han glida bort? 
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Å nu FrondellJim Morrison skrev: ↑2026-04-30 18:26:39 Björck målskytt i Tre Kronor! Spelar förövrigt förstacenter. Börjar han glida bort?![]()
Hellberg fick inte hålla nollan pga slarv i försvarsspelet. Iofs kanske inte så konstigt när man har sju mål upp att man börjar fuska lite i egen zon.
- Remy Lebeau
Vi får nog räkna bort Björk helt och hållet. Stannar han är det bara ren bonus.
Helt galen talang som blir bättre för varje match som går.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Donkels-3.0
- Säsongskort: Ja
Jag räknar inte bort Viggo inför nästa säsong
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Svårt att se att något lag skulle sätta en sådan ung, skör och framtida stjärna i ett AHL-lag när han kan få fortsätta växa i SHL som är betydligt snällare.Remy Lebeau skrev: ↑2026-04-30 20:33:35 Vi får nog räkna bort Björk helt och hållet. Stannar han är det bara ren bonus.
-
Fragglepot
Inte jag heller.
Släpper Chicago sitt tredjeval till oss, så kan laget som draftar Viggo också göra det.
Släpper Chicago sitt tredjeval till oss, så kan laget som draftar Viggo också göra det.
- Remy Lebeau
Njae, vore naivt och räkna med honom om han exempelvis skulle komma med i en VM-trupp.Janzoo skrev: ↑2026-04-30 21:48:29Svårt att se att något lag skulle sätta en sådan ung, skör och framtida stjärna i ett AHL-lag när han kan få fortsätta växa i SHL som är betydligt snällare.Remy Lebeau skrev: ↑2026-04-30 20:33:35 Vi får nog räkna bort Björk helt och hållet. Stannar han är det bara ren bonus.
Kan bli lätt svettigt om vi ska lägga allt hopp på att han stannar.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Att han kommer gå raka vägen in i truppen hos det lag som draftar honom är fortfarande väldigt långsökt och han lär inte tvingas till AHL-spel före en säsong till hos oss då utvecklingen på Fronda och mini-Fimpen talar för sig självt.Remy Lebeau skrev: ↑2026-04-30 22:13:19Njae, vore naivt och räkna med honom om han exempelvis skulle komma med i en VM-trupp.Janzoo skrev: ↑2026-04-30 21:48:29Svårt att se att något lag skulle sätta en sådan ung, skör och framtida stjärna i ett AHL-lag när han kan få fortsätta växa i SHL som är betydligt snällare.Remy Lebeau skrev: ↑2026-04-30 20:33:35 Vi får nog räkna bort Björk helt och hållet. Stannar han är det bara ren bonus.
Kan bli lätt svettigt om vi ska lägga allt hopp på att han stannar.
Ska det spelas SHL-hockey i maj?! Känns som säsongen borde ha varit slut för längesen. Kom på idag att det fortfarande spelas SM-finaler. Oerhört långdraget.