Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

Vilshion skrev: 2025-07-21 19:11:28
EspenK skrev: 2025-07-21 18:59:36
Pettsson skrev: 2025-07-21 18:23:42 Hellberg

Laleggia - Lindström
Pettersson - Pulli
Sissons - Berg
Blixt

Snively - Kruger - Hudon
Ylönen - Pettersen - Klasen
Blomgren - Frondell - Eklund
Grewe - Rensfeldt - Salsten
Costmar/Brodin

Hur känner ni kring denna lineup rent spontant? Min instinkt säger någonstans mellan plats 8-10 men om vi får träff på transatlanterna så tror jag vi hamnar högre :D
Centersidan är ganska svag tycker jag nog ändå.
Men vad vet jag om Hudon,Ylönen,Snively och Pettersens förmåga att centra… I stort sett inget faktiskt.

Eklund tror jag drar om han får chansen.
Svag håller jag inte med om? Som jag förstår kan både Pettersen och Hudon centra om så krävs. Tycker den är habil med otrolig uppsida om vår Joker fungerar? Hudon(Josefson)->Kruger->Frondell/Salsten/Costmar-> Rensfeldt är ju inte svag iaf? kan köpa att den är mid tills de att Josefson står på ppg på försäsongen (COPIUM)
Annat förslag på forwardsuppsättning:

Ylönen - Pettersen - Snively
Eklund - Kruger - Hudon
Blomgren - Frondell - Klasen
Brodin - Rensfeldt - Grewe

Costmar
Josefson
Salsten
(Björck)
(Stockselius)

Den här tycker jag ser stark ut.
Snively och Hudon skulle ev kunna byta plats. Frondell kan även gå ut på en kant och vi kör istället Josefson som center i en tredjekedja.
Om man ska vara orolig över någonting så är det om Josefsons kropp och knopp öht håller, ifall Salsten (men även juniorerna Björck och Stockselius) klarar av nivån i SHL, ifall Frondell trots allt försvinner till NHL, och ifall Klasens ”skada” blir långvarig.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-07-21 19:41:03
Jim Morrison skrev: 2025-07-21 19:27:10
mb81 skrev: 2025-07-21 19:06:41 Kan nog nämna ett hundratal bättre. McDavid till exempel. :D
Hehe, utanför NHL! 8)
Ni med lite bättre koll.
Varför får en sån spelare inte chansen i NHL efter två poängmässigt fina säsonger?

Centersidan är verkligen otroligt svag.
Där hade man hoppats på att Wiken lagt mer pengar.
Krüger som etta i år igen, ett år äldre och en nivå upp.
Han har fått en del chanser redan och gjort det både bra och mindre bra. Gjorde en fin säsong 17/18 med 30 poäng på 70 matcher i NHL men vissa spelare är ju så, för bra för AHL men inte tillräckligt bra för NHL. Åtminstone inte som en poängspelare. Han har också spelat i lag vars NHL lag är rätt starka i Kings, Avs och Tampa, svårare att slå sig in då.

Och han har spelat en hel del center, tror han mestadels körde det senaste säsongen. Så han lär bli vår förstacenter.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2025-07-21 19:55:20, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av #10 »

Tror personligen Josefsson blir våran bästa center om han håller
Användarvisningsbild
bbjs
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av bbjs »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-07-21 19:41:03 Varför får en sån spelare inte chansen i NHL efter två poängmässigt fina säsonger?
Hudon är/var nog så nära en plats man kan men min känsla är att idag ska du vara över 185 för få en plats...
...om du inte bedöms ha skills nå topp 6, eller har unika skills för bottom 6.
Hudon (179cm) har ändå gjort 134 matcher i NHL.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-07-21 19:51:28
mb81 skrev: 2025-07-21 19:06:41 Kan nog nämna ett hundratal bättre. McDavid till exempel. :D
Hehe, utanför NHL! 8)
Ni med lite bättre koll.
Varför får en sån spelare inte chansen i NHL efter två poängmässigt fina säsonger?

Han har fått en del chanser redan och gjort det både bra och mindre bra. Gjorde en fin säsong 17/18 med 30 poäng på 70 matcher i NHL men vissa spelare är ju så, för bra för AHL men inte tillräckligt bra för NHL. Åtminstone inte som en poängspelare. Han har också spelat i lag vars NHL lag är rätt starka i Kings, Avs och Tampa, svårare att slå sig in då.

Och han har spelat en hel del center, tror han mestadels körde det senaste säsongen. Så han lär bli vår förstacenter.
Alright! Många av er mer kunniga, även på X, verkar väldigt nöjda om denna går in.

Bara man är tydlig i sin kommunikation att vi vill ha honom som center så tycker jag det är OK.
Men man vill ju inte ta in flera spelare som ”möjligtvis kan centra”. Det brukar inte bli bra.
Och jag vidhåller att Krüger verkligen behöver hjälp. Det skulle inte kännas alls bra att han återigen blir för ensam.
Svanken

Silly Season 2025/26

Inlägg av Svanken »

Hehe, utanför NHL! 8)
Ni med lite bättre koll.

Robin skriver att Hudon spelat en del center så det är väl möjligt att han är tänkt som iaf en som kan ta en centerplats vid behov.
Djuuu123

Silly Season 2025/26

Inlägg av Djuuu123 »

[media][/media]

Rätt hygglig bössa på hudon
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Helt klart med Hudon enligt diffensilly på X.

Många supportrar till andra lag är väldigt avundsjuka på denna och är överraskade att han valde SHL och inte Schweiz.
mb81

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-07-21 20:00:17
Hehe, utanför NHL! 8)
Ni med lite bättre koll.

Alright! Många av er mer kunniga, även på X, verkar väldigt nöjda om denna går in.

Bara man är tydlig i sin kommunikation att vi vill ha honom som center så tycker jag det är OK.
Men man vill ju inte ta in flera spelare som ”möjligtvis kan centra”. Det brukar inte bli bra.
Och jag vidhåller att Krüger verkligen behöver hjälp. Det skulle inte kännas alls bra att han återigen blir för ensam.
Det viktiga är väl att få ihop 4 bra kedjor. Om Hudon är vinge eller center känner jag mig inte så orolig över. Skulle käna mig trygg om Kruger, Frondell, Josefson och Ludde är våra centrar. Sen har vi Salsten, Costmar, Pettersen, Hudon och Björck som kan centra vid behov.

Kanske kan gå in i säsongen typ såhär så är jag väldigt nöjd.
Hudon-Kruger-Ylönen
Snively-Frondell-Fimpen
Pettersen-Josef-Costmar
Blomgren-Ludde-Grewe
Björck/Brodda/Salsten

Tror Björck är ordinarie innan säsongen är slut. Josef är såklart en bonus men har ändå täckning med alla som kan spela center.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

mb81 skrev: 2025-07-21 20:44:42
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-07-21 20:00:17

Hehe, utanför NHL! 8)
Ni med lite bättre koll.

Det viktiga är väl att få ihop 4 bra kedjor. Om Hudon är vinge eller center känner jag mig inte så orolig över. Skulle käna mig trygg om Kruger, Frondell, Josefson och Ludde är våra centrar. Sen har vi Salsten, Costmar, Pettersen, Hudon och Björck som kan centra vid behov.

Kanske kan gå in i säsongen typ såhär så är jag väldigt nöjd.
Hudon-Kruger-Ylönen
Snively-Frondell-Fimpen
Pettersen-Josef-Costmar
Blomgren-Ludde-Grewe
Björck/Brodda/Salsten

Tror Björck är ordinarie innan säsongen är slut. Josef är såklart en bonus men har ändå täckning med alla som kan spela center.

Ser i nuläget också att vi kör på våra ”säkra” centrar och låter importerna ösa loss på kanterna. Men visst kittlar det att ha en toppkedja med bara spelare från ahl som får det att stämma.
In Wikegård we trust!
difmicke

Silly Season 2025/26

Inlägg av difmicke »

Djuuu123 skrev: 2025-07-21 20:24:23 [media][/media]

Fan, jag vevar fortfarande match 7 mot ssk, snart är PTSDn botad:) Jag är lite ute och cyklar nu, jag vet, men jag fick lite EP känsla över dom där avsluten Hudon gjorde(förhoppningsvis gör fortfarande).
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Wow, Hudon. Emilio rätt ålder och kan ta kliv. Men det här är håll käften. Har inte visat tecken på att varva ner och riktig näsa för målet. Här har vi nog lastat stora pengar, hoppas det slår väl ut.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Fick just höra att vi ligger på Holm och ska vara nära

Trodde vi släppt det men tydligen har dom haft någon kontakt senaste dagarna ( om det nu stämmer !? )
The DIF ONE
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

GULD skrev: 2025-07-21 21:38:06 Fick just höra att vi ligger på Holm och ska vara nära

Trodde vi släppt det men tydligen har dom haft någon kontakt senaste dagarna ( om det nu stämmer !? )
Holm vore en fin förstärkning faktiskt, men då måste nästan 2 st backar i nuvarande trupp lämna.
Djuuu123

Silly Season 2025/26

Inlägg av Djuuu123 »

difmicke skrev: 2025-07-21 21:19:00
Djuuu123 skrev: 2025-07-21 20:24:23 [media][/media]

Fan, jag vevar fortfarande match 7 mot ssk, snart är PTSDn botad:) Jag är lite ute och cyklar nu, jag vet, men jag fick lite EP känsla över dom där avsluten Hudon gjorde(förhoppningsvis gör fortfarande).

Man måste ju älska att han laddar slagskott stillastående som puckförare, en alltmer bortglömd konst i hockeyn enligt mig
Skriv svar