Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
m0ng00se

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Örebroarn skrev:Som vanligt med jocke får man lyssna på vad han inte säger. Det framgår av intervjun att DIF inte kan skriva korttidsavtal med Timashov utan bara helårskontrakt eller helårslåneavtal. Ingenstans säger han ju att vi inte ska skriva helårsavtal med Timashov.

https://hockeynews.se/articles/15495/
haha ja Jocke är slipad. Han skulle kunna gå vidare till att bli politiker. Konsten att säga mycket men samtidigt ingenting:)

men ponera att vi nu signar honom. vad får vi då för en spelare? jag vet bara det jag kan läsa mig till på EP men det säger väl inte allt. kanske kan vara lite lik Guter i sin spelstil eller? verkar vara en bättre framspelare än målgörare.

2014-15 var ju en skaplig säsong, 19 mål och 71 ass på 66 matcher :D

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... o-timashov
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ciirree skrev:
Örebroarn skrev:Som vanligt med jocke får man lyssna på vad han inte säger. Det framgår av intervjun att DIF inte kan skriva korttidsavtal med Timashov utan bara helårskontrakt eller helårslåneavtal. Ingenstans säger han ju att vi inte ska skriva helårsavtal med Timashov.

Han säger samtidigt att det inte finns några planer på att addera spelare här och nu.
tycker vi gör helt rätt som är försiktiga med värvningar men "här och nu" kan man ju tolka bokstavligt den här sekunden han sa dom orden till reportern. 5minuter senare kan man ju tänka annorlunda;)
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:

Han säger samtidigt att det inte finns några planer på att addera spelare här och nu.
Samtidigt som han säger att en back och en forward ska in. Han kommer aldrig säga att en spelare är klar före det är officiellt.
mb81

Inlägg av mb81 »

daaviid skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... g-mar-illa

Abris mår lite illa över alla värvningar..
Jag med! Jag hoppas verkligen det går åt helvete för framförallt Linköping, Örebro, Brynäs, Leksand och Malmö. Lag med dålig ekonomi som knappast har råd med alla värvningar ens en normal säsong.
Praetori

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: men ponera att vi nu signar honom. vad får vi då för en spelare? jag vet bara det jag kan läsa mig till på EP men det säger väl inte allt. kanske kan vara lite lik Guter i sin spelstil eller? verkar vara en bättre framspelare än målgörare.

viewtopic.php?p=459900#p459900
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Praetori skrev:
m0ng00se skrev: men ponera att vi nu signar honom. vad får vi då för en spelare? jag vet bara det jag kan läsa mig till på EP men det säger väl inte allt. kanske kan vara lite lik Guter i sin spelstil eller? verkar vara en bättre framspelare än målgörare.

viewtopic.php?p=459900#p459900
tack!:)

Verkar ju inte vara en helt dålig spelare iaf;)
gaspo

Inlägg av gaspo »

Det e väll inte första gången Hockeysverige e ute o svamlar massa skit. Dom har väll läst ryktet här och hittar på nått. När Jocke dementerar nått så stenhårt så e det tyvärr bullshit rykte.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Hockeysverige tog inte ryktet härifrån, tvärtom.
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Hockeysverige tog inte ryktet härifrån, tvärtom.
Antar att din källa är Ronnie Rönnkvist.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev:
Nix. Och mer skriver jag inte nu.
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:
Nix. Och mer skriver jag inte nu.
Det förstår jag. Kredd att du delade med dig och det fanns iaf nåt substans som det verkar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:Är jag den enda som är smått ointresserad inför den här säsongen? Just nu känns det jävligt oinspirerande att se hockey när vi rör oss med det här läget att vi inte kan ha publik, situationen blir inte bättre när flertal klubbar värvar som det inte fanns någon morgondag och presenterar nyförvärv efter nyförvärv. Trissvinsterna verkar hagla över vissa klubbar. :roll:

Djurgården gör naturligtvis 100% rätt; ligger lågt och försöker klara sig med det man har och sänker spelarbudgeten med 3 MSEK iställer för den planerade ökningen med 4 MSEK. Är glad och stolt att vi har en ansvarstagande organisation och ledning. Hatten av.
Jag tycker det ska bli skitkul med hockey iaf. Jag gillar att slå ur underläge och ska bli kul att se de yngre killarna slå igenom.

Sen håller jag helt med om att vi agerar helt rätt. Jag hoppas verkligen att klubbar som Örebro, Leksand, Brynäs och Linköping som förköpt sig under sillyn får sota för det.
Tror nog jag kommer bli lite mer hockeysugen ju närmre säsongsstart vi kommer.

Håller förövrigt verkligen med Abris i hans krönika på AB gällande värvningshetsen som ändå vissa klubbar sysslat med under sommaren. Dock är det väl som Madhawk skriver möjligtvis förståeligt på vissa plan; har man varit och simmat i bottenträsket och varit nära kval så kanske man vågar chansa än mer kommande säsong. Men i mitt tycke är det ett alldeles för riskfyllt spel.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:
-daniel- skrev:Är jag den enda som är smått ointresserad inför den här säsongen? Just nu känns det jävligt oinspirerande att se hockey när vi rör oss med det här läget att vi inte kan ha publik, situationen blir inte bättre när flertal klubbar värvar som det inte fanns någon morgondag och presenterar nyförvärv efter nyförvärv. Trissvinsterna verkar hagla över vissa klubbar. :roll:

Djurgården gör naturligtvis 100% rätt; ligger lågt och försöker klara sig med det man har och sänker spelarbudgeten med 3 MSEK iställer för den planerade ökningen med 4 MSEK. Är glad och stolt att vi har en ansvarstagande organisation och ledning. Hatten av.
Jag tycker det ska bli skitkul med hockey iaf. Jag gillar att slå ur underläge och ska bli kul att se de yngre killarna slå igenom.

Sen håller jag helt med om att vi agerar helt rätt. Jag hoppas verkligen att klubbar som Örebro, Leksand, Brynäs och Linköping som förköpt sig under sillyn får sota för det.
Tror nog jag kommer bli lite mer hockeysugen ju närmre säsongsstart vi kommer.

Håller förövrigt verkligen med Abris i hans krönika på AB gällande värvningshetsen som ändå vissa klubbar sysslat med under sommaren. Dock är det väl som Madhawk skriver möjligtvis förståeligt på vissa plan; har man varit och simmat i bottenträsket och varit nära kval så kanske man vågar chansa än mer kommande säsong. Men i mitt tycke är det ett alldeles för riskfyllt spel.
Jag tycker faktiskt det är riktigt osmakligt som vissa klubbar håller på. Brynäs, Örebro och Leksand har alla tiggt pengar av lojala fans för att finansiera miljonärers löner samtidigt som man permitterat personal och fåt pengar av staten.

Jag mår lika illa som en annan Djurgårdare gjorde 89.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Va det inte Hockeysverige.se som yrade i nattmössan om att fjällby va klar en annan gång. Undra vart dom får sina uppgifter ifrån.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

gaspo skrev:Va det inte Hockeysverige.se som yrade i nattmössan om att fjällby va klar en annan gång. Undra vart dom får sina uppgifter ifrån.
Även Madhawk hade fel om att Ågren var klar för HV71. Förhandlingar sker och man kanske inte kommer överens.
Avskaffa tre mot tre.
Låst