Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av EspenK »

Bara tråkigt...

För lagets skull, för din egen skull och för familjens skull:

Dags att bita i det sura äpplet och lägga av. Livet är mer än ishockey.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

LasseTM skrev:Enligt en säker källa vill Ante fortsätta spela men frugan vill att han ska lägga av. Men vad jag förstått det som så lutar det åt att han lägger av.
Om så är fallet är det ju knappt nån tvekan kvar.
Som jag ser det så är det inte ett alternativ för Ante att fortsätta spela hockey.
Under rådande omständigheter är det ett ganska egoistiskt beslut att fortsätta spela, hur passionerad han nu än må vara.
Konsekvenserna kan mycket väl bli att inte kunna fungera som partner/far under flera år framöver, så det är inget att snacka om.

Sen att han behöver mycket tid för att kunna erkänna för sig själv att det räcker, är en mänsklig faktor. Innerst inne tror jag att han själv vet att det är det bästa för alla.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

DIFLuWi skrev:
LasseTM skrev:Enligt en säker källa vill Ante fortsätta spela men frugan vill att han ska lägga av. Men vad jag förstått det som så lutar det åt att han lägger av.
Om så är fallet är det ju knappt nån tvekan kvar.
Som jag ser det så är det inte ett alternativ för Ante att fortsätta spela hockey.
Under rådande omständigheter är det ett ganska egoistiskt beslut att fortsätta spela, hur passionerad han nu än må vara.
Konsekvenserna kan mycket väl bli att inte kunna fungera som partner/far under flera år framöver, så det är inget att snacka om.

Sen att han behöver mycket tid för att kunna erkänna för sig själv att det räcker, är en mänsklig faktor. Innerst inne tror jag att han själv vet att det är det bästa för alla.
Har försökt att vara optimistiskt och verkligen hoppats att detta bara var en försiktighetsåtgärd, även uttryckt det på forumet flera gånger, men efter de senaste nyheterna är jag tämligen övertygad att Ante inte kommer tillbaka. Anledningen att vi inte fått något klart besked från Ante själv är förmodligen pga hans egen kärlek till sporten, men beslutet har förmodligen redan tagits dock är han inte där mentalt ännu. Detta är såklart rena spekulationer från min sida men för Antes framtida välmående hoppas jag att han lägger av. Räcker att läsa om hur Sanny Lindström fortfarande lider efter att han la grillorna på hyllan och förhoppningsvis är det inte försent för Ante..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Benjamin L. Willard skrev:
Har försökt att vara optimistiskt och verkligen hoppats att detta bara var en försiktighetsåtgärd, även uttryckt det på forumet flera gånger, men efter de senaste nyheterna är jag tämligen övertygad att Ante inte kommer tillbaka. Anledningen att vi inte fått något klart besked från Ante själv är förmodligen pga hans egen kärlek till sporten, men beslutet har förmodligen redan tagits dock är han inte där mentalt ännu. Detta är såklart rena spekulationer från min sida men för Antes framtida välmående hoppas jag att han lägger av. Räcker att läsa om hur Sanny Lindström fortfarande lider efter att han la grillorna på hyllan och förhoppningsvis är det inte försent för Ante..
Ja det är alltid lite extra kämpigt sånt där, att med positiv tankekraft försöka få andra personer att tillfriskna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Kan ju också vara en försäkringsfråga. Om Ante lägger av nu kanske han går miste om lite pengar. Vet ju att vissa i NHL inte fått säga att de lägger av innan kontraktet går ut. Det har visserligen handlat om lönetaket men ändå.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Örebroarn skrev:Kan ju också vara en försäkringsfråga. Om Ante lägger av nu kanske han går miste om lite pengar. Vet ju att vissa i NHL inte fått säga att de lägger av innan kontraktet går ut. Det har visserligen handlat om lönetaket men ändå.
Tvivlar jag starkt på.

Ante har pengar så det räcker och blir över efter KHL.
Självklart är detta ingen välgörenhet och han har en topplön hos oss, men han spelar inte här för pengarna. Då hade han aldrig vänt hem igen och skrivit på ett långtidskontrakt.

Han har själv sagt i en intervju innan förra smällen att det är drömmen om SM-Guld med Djurgården som kanske gått före sunt förnuft. (Gällande att lägga av eller inte.)
Således är det nog att han kanske inte riktigt vill erkänna själv att han borde lägga av.

Tror inte han kunde bry sig mindre om att han "går miste om lite pengar" i dagsläget.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Lilja klivit av i dagens match :roll: undrar vad statusen är där..
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Får man något sorts straff för att vägra CHL?

Alla svenska lag som är med åker bara hem med skadade spelare. Bojkotta skiten.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Fortfarande inte ett knyst om Lilja?
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

daaviid skrev:Fortfarande inte ett knyst om Lilja?
Jodå. Från igår. Ska vara hyfsat lugnt.

https://hockeynews.se/articles/4431/
EspenK

Inlägg av EspenK »

Och Brodin stod över träning idag...

Inte bra om vår förstakedja inte står på bena.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:

Skönt, så om Lilja missar en rad matcher är det säkert "bara ren en försiktighetsåtgärd"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:

Skönt, så om Lilja missar en rad matcher är det säkert "bara ren en försiktighetsåtgärd"
Ja precis, som Ante's "försiktighetsåtgärd" som varar resten av hans hockey karriär. :roll:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Dick rehabar i minst 3 veckor. Klokt.

https://www.difhockey.se/artikel/2wtpaj ... tre-veckor
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jomenvisst, Lilja borta resten av säsongen - jävla neggoprofetior som basuneras ut på detta forum och som dessutom har noll substans av sanning i sig
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skriv svar