Zon = arenaTabarnak skrev: ↑2026-04-26 12:14:30+1Knickedick skrev: ↑2026-04-26 10:34:19Vi får dra en motion till styrelsen inför årsmötet.Philly Flu skrev: ↑2026-04-25 16:17:29När man köper biljett på aktiv sitt så måste man kryssa i och godkänna att man förväntas stå upp, sjunga för Djurgården och bidra till stämningen (och allmänt leva runt). Hade matchvärd från dalabajan sagt till mig hade jag lyft ut vederbörande.Disciplinnämnden skrev: ↑2026-04-25 13:33:51Ja, skrev inte någon här på forumet under säsongen att dom hade blivit åtsagda på aktiv sitt av publikvärd ditkallad av jävla dalabajen-fan som hade suttit bakom? Aktiv sitt måste ju räknas som enbart en förlängning av klacksektionen och är man motståndare eller typ bara gammal och trött och måste sitta hela matchen så måste ju det vara fel plats för dom individerna!
Nu får man ju hoppas att det inte behöver gå till våldsamheter men nog fan behöver folk börja fatta till vilka sektioner dom köper biljetter så det inte kommer till det.
Vi bör börja med att förbjuda trummor, vuvozelor eller elgitarrer eller vad nu fan kan tänkas vara nästa sak i bortaklackar. (..eller ja våran egna i fotbollen).
”Klubben ska verka för att bortasupportrar endast får befinna sig på för bortasupportrar utvald sektion under Djurgårdens hemmamatcher”
Och så trumfri zon på det
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Tjommen alltså...
Litet utdrag från en intervju i Expressen publicerad igår:
När Leksand åkte ur SHL var det många som skadeglatt sa: ”vad var det jag sa” och Thomas Johansson fick återigen skit för det han sa till Expressen inför säsongen:
– Om man gör en proffsig analys av gruppen spelare vi har och tippar oss i botten, då vet i fan om man kan hockey.
Johansson står för vad han sa.
– Om jag ångrar mig? Definitivt inte. Vi tippades i botten med motiveringar som att ”Leksand har det rörigt ekonomiskt”. Det var inga större sportsliga analyser. Vi hade spelarna och tränarna för en plats på säker mark, säger Thomas bestämt.
Timrå – som slapp kvala – var bara fyra poäng bättre än Leksand. Det går att hävda att det som fällde Leksand var att de bäst betalda spelarna inte var bättre.
* Peter Cehlárik blev under säsongen fråntagen C:et och spelade inte i närheten av sin bästa hockey.
* Matt Caito gjorde sin sämsta säsong på sex år i Dalarna.
* Max Véronneau, som kom tvåa i SHL:s poängliga 2021/22, var sig inte alls lik och slutade på 102:a plats i SHL:s poängliga.
Om era bäst betalda spelare nått sin bästa nivå – då hade ni inte åkt ur?
– Ja, så är det. Hade det hänt, då hade vi fortfarande varit ett SHL-lag.
– Sen var Michael Lindqvist och Marcus Gidlöf skadade lång tid. Om de båda hade spelat mer, då hade vi också vunnit mer. Visst, alla lag kan tänka tillbaka på matcher de borde ha vunnit, Men vi spelade väldigt bra hockey under hösten utan att få betalt för det. Sen följde skador och formsvackor och då vi redan var efter. Gör vi en tabell över sista halvan av serien är vi 10-11 någonting. Det är där vi borde hamnat. Den kapaciteten hade vi.
-
Han står ju på sig iaf, men Lyxfällans trupp kändes ju på förhand jävligt svag oavsett vad han hävdar.
Litet utdrag från en intervju i Expressen publicerad igår:
När Leksand åkte ur SHL var det många som skadeglatt sa: ”vad var det jag sa” och Thomas Johansson fick återigen skit för det han sa till Expressen inför säsongen:
– Om man gör en proffsig analys av gruppen spelare vi har och tippar oss i botten, då vet i fan om man kan hockey.
Johansson står för vad han sa.
– Om jag ångrar mig? Definitivt inte. Vi tippades i botten med motiveringar som att ”Leksand har det rörigt ekonomiskt”. Det var inga större sportsliga analyser. Vi hade spelarna och tränarna för en plats på säker mark, säger Thomas bestämt.
Timrå – som slapp kvala – var bara fyra poäng bättre än Leksand. Det går att hävda att det som fällde Leksand var att de bäst betalda spelarna inte var bättre.
* Peter Cehlárik blev under säsongen fråntagen C:et och spelade inte i närheten av sin bästa hockey.
* Matt Caito gjorde sin sämsta säsong på sex år i Dalarna.
* Max Véronneau, som kom tvåa i SHL:s poängliga 2021/22, var sig inte alls lik och slutade på 102:a plats i SHL:s poängliga.
Om era bäst betalda spelare nått sin bästa nivå – då hade ni inte åkt ur?
– Ja, så är det. Hade det hänt, då hade vi fortfarande varit ett SHL-lag.
– Sen var Michael Lindqvist och Marcus Gidlöf skadade lång tid. Om de båda hade spelat mer, då hade vi också vunnit mer. Visst, alla lag kan tänka tillbaka på matcher de borde ha vunnit, Men vi spelade väldigt bra hockey under hösten utan att få betalt för det. Sen följde skador och formsvackor och då vi redan var efter. Gör vi en tabell över sista halvan av serien är vi 10-11 någonting. Det är där vi borde hamnat. Den kapaciteten hade vi.
-
Han står ju på sig iaf, men Lyxfällans trupp kändes ju på förhand jävligt svag oavsett vad han hävdar.
Kolla bara forumets förhandstips. Leksand tippades i bottenträsket av i princip samtliga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.