Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Har det inte slagits fast redan de senaste säsongerna att det är bred trupp från säsongsstart som gäller?
Nu när dessutom finska ligan har upp/nedflyttning kommer ännu färre spetsvärvningar finnas lediga.

Krydda under säsongen ska ju vara något som gör backsidan bättre men SHL-platsen ska inte hänga på den värvningen. Då lever man farligt.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jaa alltså värva under säsong funkar ju inte längre. Det är ju helt bomstopp! Och om man skulle råka hitta något så är det att tömma kistan fullständigt som gäller. Överpris är bara förnamnet.

Får inte sitta i en situation där vi är beroende av en sådan värvning precis som du säger ugglan. Ska enbart krydda! Backen som ska in nu har vi tyvärr lite press på oss att leverera inom en relativt snar framtid. Det hjälps inte att forwardssidan är fullspäckad. Med en såhär svag backsida vinner man inga matcher över tid ändå. Vi är dessutom extra sårbara där då vi knappast innehar målvakter som fixar poäng åt oss heller.

Får inte kasta bort säsongen på en pissig start ännu en gång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-08-26 10:10:50 Har det inte slagits fast redan de senaste säsongerna att det är bred trupp från säsongsstart som gäller?
Nu när dessutom finska ligan har upp/nedflyttning kommer ännu färre spetsvärvningar finnas lediga.

Krydda under säsongen ska ju vara något som gör backsidan bättre men SHL-platsen ska inte hänga på den värvningen. Då lever man farligt.

Så om du hade fått välja - Josef Ingman nu eller Simon Johansson/Gustav Lindström i oktober?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-08-26 11:12:15
Nattuggla_ skrev: 2024-08-26 10:10:50 Har det inte slagits fast redan de senaste säsongerna att det är bred trupp från säsongsstart som gäller?

Så om du hade fått välja - Josef Ingman nu eller Simon Johansson/Gustav Lindström i oktober?
Om jag hade fått välja så hade jag givetvis valt det senare.
Men sådär får ju inte sportcheferna jobba heller. Det är ju inte så att de har ett löfte om Lindström i Oktober, då hade alla tagit det.

Varken Lindström eller Johansson kommer spela här. Det är SHL klass på båda.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-08-26 11:21:22 Om jag hade fått välja så hade jag givetvis valt det senare.
Men sådär får ju inte sportcheferna jobba heller. Det är ju inte så att de har ett löfte om Lindström i Oktober, då hade alla tagit det.

Varken Lindström eller Johansson kommer spela här. Det är SHL klass på båda.
Nej, men det är nog rätt dött på marknaden nu och om vi tittar åt spelarna som är på AHL-marknaden men väntar på en inbjudan till ett NHL-camp så väntar jag hellre tills den marknaden öppnar upp sig så vi får ett så bra namn som möjligt.

Just någon av dom kanske inte kommer men förhoppningsvis en back mer åt den klassen. Sedan ska man tänka på att de flesta SHL-lag redan har fulla backsidor och vi vill ha in någon som i sig vill ha många minuter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Alltså är ju säkert inte hugget i sten att det "bara" kommer in en back heller. Är ju det vi ska gå in med naturligtvis, men skulle det dyka upp något spetsigt längre fram så är jag övertygad om att vi löser det finansiella då.

Vi får bara inte fastna i tanken "att det säkert löser sig längre fram". Livsfarligt!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Sådärja. Simon Johansson tränar med Djurgården.
Expert.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Bara tillfälligt tyvärr..Men man hoppas det går ilås..
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Doyle 1 skrev: 2024-08-26 14:28:30 Bara tillfälligt tyvärr..Men man hoppas det går ilås..
Ja det var ju lite skillnad i uttalande från Kimby, från när Bratt tränare med DIF. Märks att han gärna tar in Simon.
Cyber

Silly Season 2024/25

Inlägg av Cyber »

Enligt expressen så närmar sig Norlinder MoDo så då ska de nog låna ut August Berg. Inte bästa backen man kan få, men han spelar och tränar riktigt tufft. Smäller på även på träning alltså.
Han är dessutom rightare.
Ganska allround led hyggligt skott och bra defensiv. Inget för PP dock, men där finns det många så det är inget problem.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Cyber skrev: 2024-08-26 15:23:23 Enligt expressen så närmar sig Norlinder MoDo så då ska de nog låna ut August Berg. Inte bästa backen man kan få, men han spelar och tränar riktigt tufft. Smäller på även på träning alltså.
Ganska allround led hyggligt skott och bra defensiv. Inget för PP dock, men där finns det många så det är inget problem.
Ingen direkt koll på honom, mer än när det diskuterades om honom förra säsongen. Men tar han en klar topp 4 hos oss? Eller är han någon ”många lag vill ha som en topp 4”?
In Wikegård we trust!
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Cyber skrev: 2024-08-26 15:23:23 Enligt expressen så närmar sig Norlinder MoDo så då ska de nog låna ut August Berg. Inte bästa backen man kan få, men han spelar och tränar riktigt tufft. Smäller på även på träning alltså.
KG var väll intresserad av honom.
Cyber

Silly Season 2024/25

Inlägg av Cyber »

Nypovich skrev: 2024-08-26 16:41:16
Ingen direkt koll på honom, mer än när det diskuterades om honom förra säsongen. Men tar han en klar topp 4 hos oss? Eller är han någon ”många lag vill ha som en topp 4”?
Han var typ sjundeback i MoDo så han borde gå in på fyra backar och vara en elak jäkel. Tyckte han var rätt bra förra säsongen. Innan han kom till MoDo var han i Leksand och även där sjundeback eller center(!)
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Vi kan nog ligga bra till hos Simon J om det inte blir något kontrakt i NHL/AHL. I idealfallet så funkar minst två av Blixt, Degnell, Bergström och Carnebo såpass bra att vi lugnt kan vänta på Simon eller någon annan back på toppklassnivå när det rör på sig efter camperna och inte pressas till något nu.

Frågan är väl om vi verkligen har pengar/plats för två backar till? Blir konstigt att signa Blixt och förlänga med Bergström / Degnell och sedan skicka iväg alla utom en.

En back in som kan köra top4 men allra helst ännu bättre så står sig vår backsida bra. Tycker klubbarnas dåliga ekonomi framför allt syns på backarna i år, typ alla topplag signifikant försämrade där.
Difsky

Silly Season 2024/25

Inlägg av Difsky »

Berg har jag inget emot om han inte eliminerar möjligheten till en top 2 rightare. Endast Berg räcker inte i mitt tycke, då hade vi liksom kunnat behålla loponen lika gärna. Dock om den lovade top 2 backen OCH berg kommer in så ser det onekligen väldigt ljust ut.

Sen ska sägas att jag ser ändå bra tecken från Blixt och Hammarlund. Räknar med att Ragnarsson håller sig på en top 4 nivå i HA samt att iaf Degnell visar sig kapabel att spela i HA. In där ska ju Tychonick och jag ser inte många anledningar att tvivla på honom.

Att Simon Johansson tränar med oss ser jag som att han kanske också är öppen för idén om plan A inte går i lås. Då kan han, Wikegård och kimby känna lite på varandra redan nu. Bara faktum att spelare som Marcus Nilsson, Fredrik Forsberg, Colby Sissons och Kelleher mm spelar i denna liga gör det inte till en omöjlighet att Simon kommer till oss
Låst