Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Think if...
- Kontakt:
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ja där står det faktiskt att han även ska rekrytera ledare, My bad. Tyckte att det vid pk:n lät annorlunda
Using Tapatalk
Helt obegripligt att folk ens överväger tanken att sparka en tränare när den vi har just nu lyckats med konstycket att inte bara hålla oss kvar trots svagaste truppen i serien utan dessutom göra detta utan att behöva kvala. Samma tränare som dessutom plockade upp oss från helvetete och dessutom innan räddat oss kvar 2x om trots pisstrupper.
Min personliga uppfattning är att ni borde skämmas och det ordentligt!
Undrar om det är samma personer som vill byta ut Säcken som också vurmar för att vi helt skall skippa backar som kan försvara?
Undrar om det är samma personer som vill byta ut Säcken som också vurmar för att vi helt skall skippa backar som kan försvara?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fast det är ju 2 helt olika världar vi står mellan nu.Kall-El skrev:Helt obegripligt att folk ens överväger tanken att sparka en tränare när den vi har just nu lyckats med konstycket att inte bara hålla oss kvar trots svagaste truppen i serien utan dessutom göra detta utan att behöva kvala. Samma tränare som dessutom plockade upp oss från helvetete och dessutom innan räddat oss kvar 2x om trots pisstrupper.
Den första är den du beskriver. Säcken har gjort ett otroligt bra jobb med materialet han har haft och lyckats hålla oss kvar med den svaga truppen vi hade. Det är vi såklart väldigt nöja med. Men som det ser ut nu så måste vi ta nästa steg in i den moderna hockey. Då måste ett tränarbyte till.
Säckens tidigare sejourer i spelande lag som Skellefteå och Linköping har knappats varit så lyckosamma, vilket går hand i hand med den hockey han förespråkar och står för. Den passar bättre hos lite svagare lag med en mer " överlevnadsliknande " spelstil.
Tar vi nu in spelare som Hultström, Sallinen, Anderson och Thoresen måste vi verkligen anpassa våran spelstil efter dem. Här måste någon med en helt annan syn på spelet in.
Vet inte om det skrivits innan men ingen Cehlin nästa sesse:http://www.svenskafans.com/hockeyzon/in ... 30154.aspx
- diftobbe89
Schönt.gaspo skrev:Vet inte om det skrivits innan men ingen Cehlin nästa sesse:http://www.svenskafans.com/hockeyzon/in ... 30154.aspx
Spela fult
- MarcusDaze
Synd. Håller med om det mesta skribenten skriver på svenska fans.gaspo skrev:Vet inte om det skrivits innan men ingen Cehlin nästa sesse:http://www.svenskafans.com/hockeyzon/in ... 30154.aspx
Sent from my iPhone using Tapatalk
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Det är egentligen helt irrelevant vad för status säcken har här på forumet. Jag är mer orolig för att Jocke och säcken inte delar syn på hur Djurgården ska spela hockey, sånt brukar inte sluta speciellt bra. Så som jag ser det så ska huvudtränaren alltid vara tillsatt av den sittande sportchefen.Kall-El skrev:Helt obegripligt att folk ens överväger tanken att sparka en tränare när den vi har just nu lyckats med konstycket att inte bara hålla oss kvar trots svagaste truppen i serien utan dessutom göra detta utan att behöva kvala. Samma tränare som dessutom plockade upp oss från helvetete och dessutom innan räddat oss kvar 2x om trots pisstrupper.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, man märkte ju i varenda analys Jocke drog att han inte var nöjd. "Ett lag försöker spela hockey och det är inte oss det handlar om" typ.136_Djurgårdare skrev:Det är egentligen helt irrelevant vad för status säcken har här på forumet. Jag är mer orolig för att Jocke och säcken inte delar syn på hur Djurgården ska spela hockey, sånt brukar inte sluta speciellt bra. Så som jag ser det så ska huvudtränaren alltid vara tillsatt av den sittande sportchefen.Kall-El skrev:Helt obegripligt att folk ens överväger tanken att sparka en tränare när den vi har just nu lyckats med konstycket att inte bara hålla oss kvar trots svagaste truppen i serien utan dessutom göra detta utan att behöva kvala. Samma tränare som dessutom plockade upp oss från helvetete och dessutom innan räddat oss kvar 2x om trots pisstrupper.
Expert.
MarcusDaze skrev:Synd. Håller med om det mesta skribenten skriver på svenska fans.gaspo skrev:Vet inte om det skrivits innan men ingen Cehlin nästa sesse:http://www.svenskafans.com/hockeyzon/in ... 30154.aspx
Sent from my iPhone using Tapatalk

Great minds think alike ... eller vad man nu säger.
Hatten av att KHK kunde knyta till sig John Henrion, han hade jag gärna sett här. Men Dustin Johner tycker jag verkligen har utvecklats sedan han lirade här, varför inte ge han chansen igen att kriga med oss? En annan jag också skulle vilja se i Djurgårdströjan är Noah Welch.
Jockes motivering till att inte ta in Cehlin var att han inte kommer vara en toppspelare och tar man då in honom så får man flytta på andra, vilket de inte kommer göra. (Typ så).
Känslan är att man redan tänkt ut Brodin och Fällström på de två första RW platserna.
Känslan är att man redan tänkt ut Brodin och Fällström på de två första RW platserna.
- SirDIFalot
På vilket sätt har Johner utvecklats?Rocky3000 skrev:Hatten av att KHK kunde knyta till sig John Henrion, han hade jag gärna sett här. Men Dustin Johner tycker jag verkligen har utvecklats sedan han lirade här, varför inte ge han chansen igen att kriga med oss? En annan jag också skulle vilja se i Djurgårdströjan är Noah Welch.
Och Welch är klar för Modo.
Expert.
- SirDIFalot
Jag har väl förståelse för att det inte finns plats för Cehlin. Vi har ju för många spelare. Sedan skulle jag gärna byte ut honom mot typ hälften av våra forwards.
Expert.
+1SirDIFalot skrev:Jag har väl förståelse för att det inte finns plats för Cehlin. Vi har ju för många spelare. Sedan skulle jag gärna byte ut honom mot typ hälften av våra forwards.
Jag tillhör nog skaran som inte är speciellt imponerad av Cehlin. Jag ser inte vad han skulle tillföra som inte redan finns i truppen. Nej här tycker jag verkligen att Jocke tänker helt rätt. Han är ingen spetsspelare på den här nivån och bredd har vi så det räcker och blir över.