SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Kebabtallrik skrev:
ciirree skrev:
Kebabtallrik skrev:
ciirree skrev:Jag tycker det nya är bra faktiskt.

Det är parodi över det hela nu när man inte har något mellan den som går till Play In och den som får spela negativt kval.
1-6 är lagom till slutspel också. Tycker 1-8 är för många.
Nu är det ju bara1-10 som spelar slutspel...
1-6 går direkt till slutspel. Menade jag såklart.
1-8 enligt det gamla är för många för att det ska bli intressant tycker jag.
Det bästa är gapet mellan Play In och Kval nedåt.
Jag syftade på att det döps om till åttondelsfinal för plats 7-10. Så det låter ju mer slutspel än play in.
Jaha. Jo det gör det kanske.
Ska man endå ha Åttondelsfinaler så tycker jag man kan köra bäst av 5 i alla. Istället för att ha bäst av 3 i Åttondelen och sedan bäst av 7.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Tycker det låter rätt bra faktiskt, lite fler streck ökar dramatiken och det lönar sig att kriga in i det sista när bara topp 6 får en garanterad plats i slutspelet och att lag 11 och 12 spelar klart för säsongen. Hade dock uppskattat om kvalserien kom tillbaka med samma upplägg som tidigare så att det finns lite mer att spela för i HA, känns som intresset kommer dö ut om det enda som finns att kämpa om är antingen topp 2 eller kval neråt.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Cirith Ungol skrev:Tycker det låter rätt bra faktiskt, lite fler streck ökar dramatiken och det lönar sig att kriga in i det sista när bara topp 6 får en garanterad plats i slutspelet och att lag 11 och 12 spelar klart för säsongen. Hade dock uppskattat om kvalserien kom tillbaka med samma upplägg som tidigare så att det finns lite mer att spela för i HA, känns som intresset kommer dö ut om det enda som finns att kämpa om är antingen topp 2 eller kval neråt.
Det är väl inte klart hur HA ska avgöra vilka två lag som kvalar uppåt? Det kan ju fortfarande avgöras som en mini-serie?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

minalman skrev:
Cirith Ungol skrev:Tycker det låter rätt bra faktiskt, lite fler streck ökar dramatiken och det lönar sig att kriga in i det sista när bara topp 6 får en garanterad plats i slutspelet och att lag 11 och 12 spelar klart för säsongen. Hade dock uppskattat om kvalserien kom tillbaka med samma upplägg som tidigare så att det finns lite mer att spela för i HA, känns som intresset kommer dö ut om det enda som finns att kämpa om är antingen topp 2 eller kval neråt.
Det är väl inte klart hur HA ska avgöra vilka två lag som kvalar uppåt? Det kan ju fortfarande avgöras som en mini-serie?
Sant, men då finns det knappt någon mening i att komma etta eller tvåa heller. Vi har ju bästa exemplet i Rögle som alltid ska smyga sig in i högstaligan bakifrån och göra tabellplaceringarna helt betydelselösa i slutändan. Detta år var lite annorlunda nu när ettan och tvåan fick kämpa om en direktplats, men att ha en serie där det inte lönar sig att hamna högst upp i tabellen gör hela serien meningslös i mina ögon (om det nu blir en mini-serie som avgör vilka som kvalar).
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Vilken jäkla dramatik när 10 lag går till slutspel! Mitt hjärta kommer inte klara det här.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SHL lagen fortsätter bygga.
Robbie Earl, center från Zug.

Tror det pratades om honom i våran Silly i höstas?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Cirith Ungol skrev:
minalman skrev:
Sant, men då finns det knappt någon mening i att komma etta eller tvåa heller. Vi har ju bästa exemplet i Rögle som alltid ska smyga sig in i högstaligan bakifrån och göra tabellplaceringarna helt betydelselösa i slutändan. Detta år var lite annorlunda nu när ettan och tvåan fick kämpa om en direktplats, men att ha en serie där det inte lönar sig att hamna högst upp i tabellen gör hela serien meningslös i mina ögon (om det nu blir en mini-serie som avgör vilka som kvalar).
Då får väl ettan ena platsen och miniserien avgör vilken som får den andra. HA brukar vara påhittiga.
Mangemus

Inlägg av Mangemus »

Cehlin 2-1! Snyggt som fan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sillen är grym.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

"Cehlin är så jävla dålig. Guter är bättre"
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Sillen är riktigt bra!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Usch jävla sill.....

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Sillen har varit inne på nästan allt framåt för leksand. Han är bra och skulle växa ordentligt med vår tröja. Värva!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Vad vore Lyx utan DIF...
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Såg vid Sillens mål att Leksand har ett superfan 8)
Låst