Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Ska i alla fall köpa en påse en chips lagom till att läsa när de som försöker vara evigt positiva har kommit in med sina inlägg där de försöker vända det här till något bra. Fredagsunderhållning.
Hoppas det smakar jättegott! #evigtpositiv
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Säcken måste ju ha ännu mindre att jobba med än dom där helvetessäsongerna då han höll oss kvar?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Diddi

Inlägg av Diddi »

Det enda positiva med detta är väl att vi kan gå ut med noll press på oss när säsongen startar. Förhoppningsvis har övriga shl-klubbar samma inställning till vårt lag som övriga här på forumet, dvs att vi är ett allsvenskt lag som inte har ett skit att hämta i shl. Underskattning kan säkert ge oss ett par poäng
Steef

Inlägg av Steef »

Förlåt för spammandet men den här värviningen fick mig verkligen att må skit.

Gjorde en snabb liten bild i paint för att beskriva hur jag känner, och jag gissar att jag inte är ensam. https://twitter.com/StefanRosquist (lyckades inte länka bild).
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Äh. Det här går vägen. SM-Guld!!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av pulverapa »

Diddi skrev:Det enda positiva med detta är väl att vi kan gå ut med noll press på oss när säsongen startar. Förhoppningsvis har övriga shl-klubbar samma inställning till vårt lag som övriga här på forumet, dvs att vi är ett allsvenskt lag som inte har ett skit att hämta i shl. Underskattning kan säkert ge oss ett par poäng
Lik förbannat kommer vi vara favoriter på oddset i hemmamatch efter hemmamatch...
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:
diftobbe89 skrev:
Ända jag sätt är hans EP statistik och att han registrerats för över 15 slagsmål i karriären..

"Offensiv forward" hmm.
Känns som en Kalus deluxe med lite snyggare frilla. Kan bli riktigt bra om laget kryddas med lite offensiv spets.
Mm lite så, minns honom inte alls mot Asplöven dock, fast Kalus syntes ju inte heller så mycket, på bortaplan iallafall.

Trukhno kanske levererar som aldrig förr framför vår fantastiska publik :wink: vi får väl se.
Spela fult
Berra

Inlägg av Berra »

Har DIF någonsin haft en ryss i laguppställningen tidigare?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Steef

Inlägg av Steef »

Berra skrev:Har DIF någonsin haft en ryss i laguppställningen tidigare?
Inte enligt elit prospect iallafall.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Värva en ryssfemma!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Gick hem från gymmet sippandes på en protteshake, såg att "Slava" lämnar Luleå, 6 p och flopp, skrattar lite och tänker: Fan, tänk om Challe skulle värvat honom!
5 sek senare, kollar Twitter, Slava klar, proteinshaken sprutar på gatan. Jag går hem med en pungspark - trevlig helg Cirre, trevlig helg. Suck!

Detta blir bara bra om vi lånar ut 10 forwards och Slava hamnar i tredje eller fjärdekedjan vilket är högst osannolikt!
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

pulverapa skrev:Värva en ryssfemma!
Skulle vara om vi värvade Malkin och Ovetchkin.. Kanske att 1a femman skulle hålla då. Med Erik Karlsson och PK Subban på backplats..
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Nu säger jag inte att detta är värdens bästa värvning, men att spy galla på en kille som nyss blivit klar blir det nog inte bättre av. Ge killen en chans, han lär ju ha potential i sig.

En kommentar bara:
Djurgården har fått en bra spelare, bara att gratulera. Han gjorde inte mycket poäng men han gjorde sällan en dålig match i den rollen han fick och med de spelarna han fick chansen med. Vi ser fram emot att bua ut honom i COOP arena :)

Sen måste vi nog få in 3-4 spelare till, som vi verkligen vet att kan producera på denna nivå, men ge Trukhno en chans. Välkommen till sveriges finaste förening :)
Steef

Inlägg av Steef »

DIFtomppa skrev:Nu säger jag inte att detta är värdens bästa värvning, men att spy galla på en kille som nyss blivit klar blir det nog inte bättre av. Ge killen en chans, han lär ju ha potential i sig.

En kommentar bara:
Djurgården har fått en bra spelare, bara att gratulera. Han gjorde inte mycket poäng men han gjorde sällan en dålig match i den rollen han fick och med de spelarna han fick chansen med. Vi ser fram emot att bua ut honom i COOP arena :)

Sen måste vi nog få in 3-4 spelare till, som vi verkligen vet att kan producera på denna nivå, men ge Trukhno en chans. Välkommen till sveriges finaste förening :)
Det ligger ju i betraktarens ögon men ett par av matcherna jag såg honom i (varav en stod jag rinkside och fotade) var han riktigt dålig även sett till sin roll.

Dock kanske han får lite väl mycket skit här, men jag kan förstå folk som mår dåligt över värvningen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

DIFtomppa skrev:Nu säger jag inte att detta är värdens bästa värvning, men att spy galla på en kille som nyss blivit klar blir det nog inte bättre av. Ge killen en chans, han lär ju ha potential i sig.
Grejen är att vi har 16 forwards under kontrakt. Vi kan inte värva, värva och värva för att sedan låna ut hälften, sånt har vi inte råd med. Vi vet ju att några kommer bli utlånade men det återstod en förstafemma, så om han är värvad som en förstafemma-spelare, då är det en floppvarning.
Att han sällan gjorde en dålig match, okej, fine - men det gjorde sällan Hank heller. Vi behöver en spelare som gör poäng, han gjorde 6 stycken, uppdelat på 0 mål och 6 assist.
Så ja, jag fattar att många är besvikna.
Låst