Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

Nummer19 skrev:
android skrev:Måns sa ju till ab att han aldrig skulle kunna tänka sig att komma tillbaka. Välkommen Måns, livet har inte blivit vad vi hoppades. Varken för dig eller DIF. Två förlorare möts igen minus och minus blir plus?
Stämmer.

Kan du tänka dig att återvända till Djurgården om det inte löser sig?

– Inte en chans. De har gjort flera korkade uttalanden i media och satt mig i en konstig situation.

Såatte..
Jag kanske tolkar det hela fel, men jag läser det som:

Kan du tänka dig att återvända till Djurgården (denna säsongen) om det inte löser sig med MoDo?

Varpå han svarar nej. Inte att han svarar nej på att någonsin komma tillbaka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

litto skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 2m
Niklas Heinerö kommer göra succé i allsvenskan. Grymt spelsinne.

Så det finns ett hopp i Heinerö.
Ros åsikter är bra när det passar oss :)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Alltså, det håller inte med Ljungh som andracenter. Han har många år kvar tills han klarar den rollen, om ens någonsin. :(
Han klarade den ju rätt bra i Västerås. Så hoppet finns. Övertygad om att han blir bättre än ifjol i alla fall.
Får Ljungh större förtroende så kommer självförtroendet och då kommer han passa som en andracenter. När han fick kontinuerligt med speltid förra säsongen så gjorde han det bra. Så jag tror definitiv att Ljungh kan funka i den rollen.
Ljungh har ju stooor potential om man ser till säsongen då han fick Guldgallret. Han kommer göra en bättre säsong än förra, det räknar Challe med och således kommer han få centra i en andralina. Tämligen övertygad om det. Huddingespelarna tar plats i en 3:e.

X - Johner - Sörensen
Guter - Ljungh - X
Heinerö - Sundberg - Krüger
Hank - Honken - Kalin/Lindberg (eller motsvarande)

Det är vad jag tror vi kommer få se.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rix skrev: Saviano (?) - Johner - Soares (?)
Guter - Ljungh - Sörenssen
Huddinge kedjan
Hank - Honken - Kalus?
Extra: junior från J20
Precis som den uppställning jag skrev förut, förutom att Kalus spelar istället för Jimmie. Om ryktena stämmer så ser jag Kalus som en helt ok ersättare. På isen alltså, ingen kan ersätta Jimmie annars. Jag hoppas stenhårt på denna. Om inte Soares så någon i hans klass. Men jag tror att vi kan locka hit honom om både Johner och Saviano spelar för oss. Säkerligen för någon ynka procent under hans marknadsvärde.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tror INTE att Ljung har potentialen att höja sig. Helt enkelt därför att det inte fanns några sådana tendenser under den gångna säsongen. Alls. Tyvärr alltså. Det är rent önsketänkande att tro att han ska ta några enorma kliv framåt.
litto

Inlägg av litto »

SirDIFalot skrev:
litto skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 2m
Niklas Heinerö kommer göra succé i allsvenskan. Grymt spelsinne.

Så det finns ett hopp i Heinerö.
Ros åsikter är bra när det passar oss :)
Haha exakt. Annars brukar jag tycka att Ros är Sveriges sämsta journalist :)
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Heinerö #21
Sundberg #10
Krüger #28

och Honken #18 ;)

Krüger lägger ju mackor som Claude Giroux så han kan ju lika gärna ha samma nummer.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-04-24 16:17:14, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SebGla

Inlägg av SebGla »

Metal Machine skrev:Jag tror INTE att Ljung har potentialen att höja sig. Helt enkelt därför att det inte fanns några sådana tendenser under den gångna säsongen. Alls. Tyvärr alltså. Det är rent önsketänkande att tro att han ska ta några enorma kliv framåt.
Har man nått botten kan det bara gå uppåt!! (Nej han kommer inte stanna på botten)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Jag tror INTE att Ljung har potentialen att höja sig. Helt enkelt därför att det inte fanns några sådana tendenser under den gångna säsongen. Alls. Tyvärr alltså. Det är rent önsketänkande att tro att han ska ta några enorma kliv framåt.
Han var ju betydligt bättre åren innan men fick "växtvärk" i DIF. Handlar inte om att han skall höja sig till en nivå han inte haft i sig tidigare...

Dessutom heter han LjungH.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Alltså, det håller inte med Ljungh som andracenter. Han har många år kvar tills han klarar den rollen, om ens någonsin. :(
Han klarade den ju rätt bra i Västerås. Så hoppet finns. Övertygad om att han blir bättre än ifjol i alla fall.
Får Ljungh större förtroende så kommer självförtroendet och då kommer han passa som en andracenter. När han fick kontinuerligt med speltid förra säsongen så gjorde han det bra. Så jag tror definitiv att Ljungh kan funka i den rollen.
Ljungh har ju stooor potential om man ser till säsongen då han fick Guldgallret. Han kommer göra en bättre säsong än förra, det räknar Challe med och således kommer han få centra i en andralina. Tämligen övertygad om det. Huddingespelarna tar plats i en 3:e.

X - Johner - Sörensen
Guter - Ljungh - X

Fan vad vi måste pricka rätt med dom sista två forwardsnyförvärven... (Så signar vi Calle och Ahlén säkert)

Jag vill verkligen verkligen inte se mitt DIF utan Jimmie Ölvestad. Men samtidigt så.. ser vårt lag rätt tunt ut om han ska gå in på en topp 6 plats.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tomas Ros ?@Rosenrasande 44s
Jag vet att AIK var på Heinerö, men att de inte hade råd med honom. Tyder på att AIK har liten budget.

Hahaha va? Antingen är Huddinge-trion dyrare än vi tror eller så har aik verkligen en sjuuuukt liten budget.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:

X - Johner - Sörensen
Guter - Ljungh - X

Fan vad vi måste pricka rätt med dom sista två forwardsnyförvärven... (Så signar vi Calle och Ahlén säkert)

Jag vill verkligen verkligen inte se mitt DIF utan Jimmie Ölvestad. Men samtidigt så.. ser vårt lag rätt tunt ut om han ska gå in på en topp 6 plats.
Ja det känns jobbigt som fan. Vi måste, MÅSTE verkligen lyckas med de sista forwardsvärvningarna.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev:Rent spontant känner jag bara ''Fyfan vilka skitvärvningar''. Lite som jag kände när Almtorp och Carlsson presenterades.

Fråga mig inte varför men känns som flopp rakt igenom för dessa småväxta killar..

Är dom billiga öppnar det ju dock för lite hetare spelare, hoppas inte vi lägger några stora summor på några som presterat bra i Huddinge, säger mig ingenting!!
Hade en ruskigt dålig känsla angående både Almtorp och Carlsson. En känsla jag inte alls har nu. Överhuvudtaget. Jag tror att grabbarna från Huddinge kommer att göra det riktigt bra och dom är dessutom utvecklingsbara. Har sagt det förut också, men Heinerö tror jag kommer att bli en riktig klasspelare. Får hoppas på nästa Marcus Nilsson (BIK).

Michael Holmqvist får C:et nästa säsong? Lite lustigt med tanke på hur jag totalsågade den värvningen när den hände. Fan vad fel man kan ha.
Känns ganska okej nu ändå när dom presenterats och alla på 2 års kontrakt..

Bara att hoppas det slår väl ut och dom funkar lika bra ihop i allsvenskan som i Div 1.

Lite gambling men ska ändå försöka se det posetivt.

Underbart att Honken förlängde, ett ''C'' på honom är nog ingen omöjlighet.
Spela fult
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:
Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:

X - Johner - Sörensen
Guter - Ljungh - X

Det blir nog 2 forwards till in samt en målvakt och med tanke på hur truppen hittills ser ut räknar jag med att detta kommer röra sig om "spetsspelare" för vår del. Möjligtvis kanske det kan bli tre forwards om någon av Fimpen eller Ölvestad kan tänkas sig att spela för en billig peng.

Undrar hur mycket deg vi tappar på de spelare som utnyttjade klausulerna i sina kontrakt alltså?

När man ser på namnen får man ju obehagliga vibbar kring att det kan röra sig om ganska feta summor.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 44s
Jag vet att AIK var på Heinerö, men att de inte hade råd med honom. Tyder på att AIK har liten budget.

Hahaha va? Antingen är Huddinge-trion dyrare än vi tror eller så har aik verkligen en sjuuuukt liten budget.
Hmm, ja nu börjar man ju undra om du har rätt ändå i ditt 2:a-line-tänk.

Solna kanske kunde tänka sig Heinerö i en typ 4:e line och där är budgeten naturligtvis väldigt låg.
Låst