Vad förväntar du dig av en figur som sitter och önskar framgång åt ajk i 08hockey?FabbeK skrev:Ingen annan som har ett problem med att BomBom är bajare? Fan jag stör mig på det varje gång jag ser hans namn i tidningen eller när när jag ser honom på isen.
Varför är han så jävla klantig och bekänner sina pundarfärger för? Gah..
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- reservjesus
Jag är jävligt skeptisk till en värvning av Wesslau. Killen har gjort 2 "okej" grundserier, med lite flipp och flopp. Och ett riktigt bra slutspel. Man vet ju egentligen inte vad man får i Wesslau, han har rent utsagt varit dålig i ahl, vad talar för att han ska spela bättre i ES?
Han spelade över sin förmåga i slutspelet, jävla 50/50 värvning, eller inte ens det, 30/70.
Han spelade över sin förmåga i slutspelet, jävla 50/50 värvning, eller inte ens det, 30/70.
clowns to the left of me, jokers to the right
Jag tror Wesslan kommer spika igen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Wesslau är en bra målvakt, men skulle hellre haft Tellan eller JHONAS ENROTH!. En mycket bra målvakt som bara är 22 år gammal och är från stockholm och har provat på Nordamerika tillräckligt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Enroth har ju för fan potential att ta en förstaspade i NHL. Kontraktet går ut och han har visat vad han går för. Vill nog inte stå i skuggan av Miller.DIFDIF skrev:Wesslau är en bra målvakt, men skulle hellre haft Tellan eller JHONAS ENROTH!. En mycket bra målvakt som bara är 22 år gammal och är från stockholm och har provat på Nordamerika tillräckligt.
Säg den glädje som varar
Haha Jhonas Enroth är förmodligen sugen på att krita på för oss och lämna sin NHL-plats....DIFDIF skrev:Wesslau är en bra målvakt, men skulle hellre haft Tellan eller JHONAS ENROTH!. En mycket bra målvakt som bara är 22 år gammal och är från stockholm och har provat på Nordamerika tillräckligt.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Förstår inte varför du får så mycket spä här på forumet, tycker du är en av de vettigaste här.Mäklaren skrev:Tycket galet synd om Tellan som alltid talat väl om DIF och nu när han vill hem så verkar vi pissa honom rakt i fejjan. Istället väljs en betydligt mer osäker Wesslau som fläker ut sig bland klubbarna och t o m kan tänka sig att spela i aik. Stor skandal om nu detta stämmer.
Håller helt med, Tellqvist är ett bättre alternativ på alla sätt och vis utom möjligen att han kanske tar mer betalt. Men jag ser hellre att vi plockar hem Tellqvist som varit med och vunnit guld. Han är en spelare många i laget skulle se upp till och skulle bidra med rutin och djurgårdshjärta. Han skulle dessutom vara ett säkert kort, vilket Wesslau verkligen inte är trots hans fina slutspel. Tellqvist skulle dessutom dra publik på ett helt annat sätt.
Gällande ekonomin att vi inte kan värva tre stjärnor så ser jag hellre att vi plockar in en stjärnmålvakt som hållet tätt och en bra back än satsa på en svindyr forward och lämnar mycket att önska där bak.
Hejsan Äntligen dax för silly season.
Ni som kritiserar våra spelare, ledare, och styrelse och gustav måste se sig om efter en annan klubb.
vi måste vara nytänkande,vi måste vara dom första som tar in unga snabba explosiva hungriga spelare, alltså Djurgårdare. inte göra som Modo. Ta in gammla sega peningsugna spelare, Tellan förlåt mig, men vi ska bygga för framtiden å inte för morgondagen. JAG ÄLSKAR DJURGÅRDEN HOCKEY.
Ni som kritiserar våra spelare, ledare, och styrelse och gustav måste se sig om efter en annan klubb.
vi måste vara nytänkande,vi måste vara dom första som tar in unga snabba explosiva hungriga spelare, alltså Djurgårdare. inte göra som Modo. Ta in gammla sega peningsugna spelare, Tellan förlåt mig, men vi ska bygga för framtiden å inte för morgondagen. JAG ÄLSKAR DJURGÅRDEN HOCKEY.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
klart vi ska bygga för framtiden, men tror du själv att Wesslan blir kvar ifall han skulle göra en "kanon säsong". Då drar han nästa år igen till nhl och vi står utan en målvakt igen.zpy64 skrev:Hejsan Äntligen dax för silly season.
Bättre satsa på Tellan som verkligen vill hem och lira i DIF och inte kommer sticka efter någon säsong. Tror inte heller Tellan begär en allt för saftig lön heller.
DIF gör ett stort misstag ifall man "satsar" på Wesslan framför Tellan.
Jag hoppas att , Om Gustav gör sitt beslut att spela för oss, så stannar han nog han nog här och blir Djurgården trogen, när Gustav komm till oss så var han en jätte sopa enligt alla hockey kunnande på silly season, men visade en helt annan sida. nej jag tror på Gustav. ge han ett konkret och bra kontrakt på sig 5 år.DIFRobbex skrev:klart vi ska bygga för framtiden, men tror du själv att Wesslan blir kvar ifall han skulle göra en "kanon säsong". Då drar han nästa år igen till nhl och vi står utan en målvakt igen.zpy64 skrev:Hejsan Äntligen dax för silly season.
Bättre satsa på Tellan som verkligen vill hem och lira i DIF och inte kommer sticka efter någon säsong. Tror inte heller Tellan begär en allt för saftig lön heller.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Tror du själv att han kritar på för 5 år så tror du fel. Vad får dig att tro att han kommer vara trogen den här gången?zpy64 skrev:Jag hoppas att , Om Gustav gör sitt beslut att spela för oss, så stannar han nog han nog här och blir Djurgården trogen, när Gustav komm till oss så var han en jätte sopa enligt alla hockey kunnande på silly season, men visade en helt annan sida. nej jag tror på Gustav. ge han ett konkret och bra kontrakt på sig 5 år.DIFRobbex skrev:klart vi ska bygga för framtiden, men tror du själv att Wesslan blir kvar ifall han skulle göra en "kanon säsong". Då drar han nästa år igen till nhl och vi står utan en målvakt igen.zpy64 skrev:Hejsan Äntligen dax för silly season.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag tycker fortfarande det är skrattretande att verkligen alla ser Tellqvist som en guldmålvakt för DIF. Hallå?!?! Hur många har egentligen följt hans karriär senaste, tjaaaaaaa, 10 åren?
Tror det är ungefär lika stor chans till succé / risk till flopp med samtliga 3: Owuya / Wesslau / Tellqvist.
Tror det är ungefär lika stor chans till succé / risk till flopp med samtliga 3: Owuya / Wesslau / Tellqvist.
Inte mycket..Magnutz skrev:Vad förväntar du dig av en figur som sitter och önskar framgång åt ajk i 08hockey?FabbeK skrev:Ingen annan som har ett problem med att BomBom är bajare? Fan jag stör mig på det varje gång jag ser hans namn i tidningen eller när när jag ser honom på isen.
Varför är han så jävla klantig och bekänner sina pundarfärger för? Gah..
Nu har vi visserligen inte värvat klart men känns det inte lite som att möjligheterna finns att vi ställer upp med än en sämre trupp än förra året. Och med tanke på hur det gick förra året så är jag riktigt rädd för hur derbyna kommer se ut, eller ännu värre, om vi ens klarar oss från att kvala.
Ponera att Owuya lämnar också... Fan man blir ju bara deppig

Hur fan gick det till när Videll hamnade i ajk och vi fick Almtorp?
Nej, nu ska jag ta mig en till grogg och lämna er ifred!
- DIF_Soldier
Jag har också ställt frågan, men typ 2 av 30 har svarat.-daniel- skrev:Jag tycker fortfarande det är skrattretande att verkligen alla ser Tellqvist som en guldmålvakt för DIF. Hallå?!?! Hur många har egentligen följt hans karriär senaste, tjaaaaaaa, 10 åren?
Säg den glädje som varar
Älskar att det hintas om att när NHL slutspelet är klart och om Klubertanz vill komma hit då kan vi fixa fram stålarna även om truppen är klar för han trivdes här är bra osv...
Men vill Tellan hem då finns de fan inte ett öre...
Men vill Tellan hem då finns de fan inte ett öre...