Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
B.I.B.A

Re: Hata aik

Inlägg av B.I.B.A »

Donkels skrev:Som jag sagt tidigare värvningen av rikssopan Almtorp visade med all tydlighet att firma Melin/Gozzi lost it och bra var väl det - Melins överskattade tränarstil är nu synad ordentligt och nu lär väl allt av talang lämna den där skitföreningen
De vann ju ändå hockeyallsvenskan (efter att ha hamnat typ sist förra året) och lyckades skaka KHK. Hade de vunnit tex första matchen i sudden så hade det vart ett helt annat läge.

Roger har dessutom tagit upp dem en gång innan och efter det till två raka semifinaler.
Avgå Jocke.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

B.I.B.A skrev:
Donkels skrev:Som jag sagt tidigare värvningen av rikssopan Almtorp visade med all tydlighet att firma Melin/Gozzi lost it och bra var väl det - Melins överskattade tränarstil är nu synad ordentligt och nu lär väl allt av talang lämna den där skitföreningen
De vann ju ändå hockeyallsvenskan (efter att ha hamnat typ sist förra året) och lyckades skaka KHK. Hade de vunnit tex första matchen i sudden så hade det vart ett helt annat läge.

Roger har dessutom tagit upp dem en gång innan och efter det till två raka semifinaler.
Förvisso om och men det kan man älta i evighet om - men i slutändan så får dom sig än tuffare att ta sig tillbaka nästa år då SHL lagen länsar ifrån ekonomiskt och ja jag tycker att Melin är överskattad i dom senaste matcherna har han ju t e x blivit bortcoachad av en rookie som Hånberg men det är klart låt råttorna fortsätta tro att han är en svartgul messias
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Skillnaden kommer fortfarande vara mindre än vad man tror. De kommande tio åren kommer se en hel del nya lag i SHL, det är jag övertygad om.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

pulverapa skrev:Skillnaden kommer fortfarande vara mindre än vad man tror. De kommande tio åren kommer se en hel del nya lag i SHL, det är jag övertygad om.
Jag håller med.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pulverapa skrev:Skillnaden kommer fortfarande vara mindre än vad man tror. De kommande tio åren kommer se en hel del nya lag i SHL, det är jag övertygad om.
Är tämligen säker på det precis omvända.

En chansartad Kvalserie var som gjord för att få upp nya lag, i serier bäst av 7 kommer nya lag dyka upp högst var 4-5:e år.
Skillnaden är stor och kommer bli större.

Denna säsong hade vi dessutom två SHL-lag som var Ärke-sämst, inte ens nära att fixa kontraktet.
Ändå har man varit man hyfsat överlägsna både Lyx och Sork
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:
Är tämligen säker på det precis omvända.

En chansartad Kvalserie var som gjord för att få upp nya lag, i serier bäst av 7 kommer nya lag dyka upp högst var 4-5:e år.
Skillnaden är stor och kommer bli större.

Denna säsong hade vi dessutom två SHL-lag som var Ärke-sämst, inte ens nära att fixa kontraktet.
Ändå har man varit man hyfsat överlägsna både Lyx och Sork
Återigen håller jag med dig fan det håller ju på att bli en otrevlig vana :o
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Eller trevlig ovana :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Modo - Leksand står 3-3 i matcher. Alla tjatar om att ligan är "stängd"... Vi har redan sett ett lag gå upp i nuvarande system (Malmö) och kan mycket väl se nästa lag gå upp i morgon (Leksand). Ligan är långt från stängd. Den är vidöppen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Modo - Leksand står 3-3 i matcher. Alla tjatar om att ligan är "stängd"... Vi har redan sett ett lag gå upp i nuvarande system (Malmö) och kan mycket väl se nästa lag gå upp i morgon (Leksand). Ligan är långt från stängd. Den är vidöppen.
Åt bägge håll tyvärr.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:Modo - Leksand står 3-3 i matcher. Alla tjatar om att ligan är "stängd"... Vi har redan sett ett lag gå upp i nuvarande system (Malmö) och kan mycket väl se nästa lag gå upp i morgon (Leksand). Ligan är långt från stängd. Den är vidöppen.
Den är ju inte vidöppen men dock fortfarande öppen. Vidöppen är den i en kvalserie där ett "klart" lag kan totalt skita i sista två matcherna och således ge möjlighet åt något annat lag än kanske det du hejar på.

Sen vad gäller aik så visst hade de bästa målvakten borta efter två matcher, bästa centern i Steen samt bästa backen i Johansson skadade under hela serien plus att Kovacs blev avstängd tre matcher. Men samtidigt var aik bästa laget från HA som mötte det näst sämsta laget i SHL i modern tid och hade egentligen inte en chans.

Sen håller jag med om att det kommer säkerligen gå upp lag framöver, men definitivt inte som tidigare då det i stort sett var minst ett om året som gick upp.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om modo klarar sig kvar blir ligan lite mer stängd. Inga lag i ha med fallskärm och gapet ökar. Enda laget som hotar denna säsong är just det laget som hade fallskärm.

Nej, systemet är inte vidöppet.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Robert Pettersson skrev en bra artikel idag. Vad skulle hända om vi hade direktuppflyttning i HA? Halva serien skulle gå i konkurs år efter år...
Användarvisningsbild
TheRegime

Inlägg av TheRegime »

pulverapa skrev:Robert Pettersson skrev en bra artikel idag. Vad skulle hända om vi hade direktuppflyttning i HA? Halva serien skulle gå i konkurs år efter år...
vrf då. I fotbollen fungerar det felfritt lagen får börja kalkyler efter risken

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman

Hata aik

Inlägg av minalman »

Bild
Hata aik.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81

Inlägg av mb81 »

Gnaget backar 12 mille denna säsong. 8 säsongen innan. Konken efter nästa om de inte går upp?
Skriv svar