Det krävs medlemsskap i JK? Tycker det är dåligt eftersom DIF Hockey accepterar medlemsskap i både DIF Fotboll och JK för att få köpa biljetter till våra hemmamatcher i KS. Borde vara samma sak tillbaka från JK.-daniel- skrev:Enormt stort hyll till JK som ställer upp i ur & skur och verkligen nu när det som mest behövs, ordnar bortaresor till varenda match (förutom Leksandsmatchen) i KS trots allt den här piss-säsongen.
http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... kvalserien
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
150bagis så är du medlem, annars kan du nog ordna så du slipper det om du ringer och kollar med dem om du är urfattig
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- Daniel942
Ge mig en anledning till varför du inte ska vara med i JK?pulverapa skrev:Det krävs medlemsskap i JK? Tycker det är dåligt eftersom DIF Hockey accepterar medlemsskap i både DIF Fotboll och JK för att få köpa biljetter till våra hemmamatcher i KS. Borde vara samma sak tillbaka från JK.-daniel- skrev:Enormt stort hyll till JK som ställer upp i ur & skur och verkligen nu när det som mest behövs, ordnar bortaresor till varenda match (förutom Leksandsmatchen) i KS trots allt den här piss-säsongen.
DIF!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag uppskattar också att JK satsar på dessa matcher och att man inte skiter i hockeyn för att fotbollen börjar. Min upplevelse är att det finns ett större engagemang för fotbollen och att hockeysäsongen kan dö ut lite så fort fotbollen börjar. Själv är jag lika engagerad i båda sporterna så den 31 mars är en ångestdag när matcherna krockar.
Ingår matchbiljett i busspriset eller?
Bra om ALLA inser allvaret i detta och att vi ger laget stöd in i det sista. Sen får vi se vilka som tar sitt ansvar efter säsongen, men ingen ska komma och säga att DIF-publiken vek ner sig.
Ingår matchbiljett i busspriset eller?
Bra om ALLA inser allvaret i detta och att vi ger laget stöd in i det sista. Sen får vi se vilka som tar sitt ansvar efter säsongen, men ingen ska komma och säga att DIF-publiken vek ner sig.
-
Jag tycker också att det är lite illa att man ska behöva vara medlem för att få åka med. Bra dock att det går att lösa medlemskap på bussen. Sedan kan det vara befogat att, som Daniel gör, fråga sig varför i h-vete man inte är med i JK redan.
Edit: Bofors-matchen låter ruskigt intressant. Hoppas de har bra bortasektion. Kinnarps dito suger verkligen...
Är det förresten någon annan än jag som skulle vilja strypa högskoleverket? Lägga högskoleprovet på samma dag som fotbollspremiären, vad är det för stil?!
Edit: Bofors-matchen låter ruskigt intressant. Hoppas de har bra bortasektion. Kinnarps dito suger verkligen...
Är det förresten någon annan än jag som skulle vilja strypa högskoleverket? Lägga högskoleprovet på samma dag som fotbollspremiären, vad är det för stil?!
Du är inte den ända som har samma problem angående högskoleprovet. Känner många som missar matchen pga av just den anledningen. Tycker verkligen synd om er inte bara för att ni missar matchen utan även för hur ska man kunna tänka när man vet att det går två Djurgårdsmatcher samtidigt som betyder mycket?Metal Machine skrev:Jag tycker också att det är lite illa att man ska behöva vara medlem för att få åka med. Bra dock att det går att lösa medlemskap på bussen. Sedan kan det vara befogat att, som Daniel gör, fråga sig varför i h-vete man inte är med i JK redan.
-
Ja, utöver det övriga lidande som det skitprovet för med sig. Usch...FFFHTB skrev:Du är inte den ända som har samma problem angående högskoleprovet. Känner många som missar matchen pga av just den anledningen. Tycker verkligen synd om er inte bara för att ni missar matchen utan även för hur ska man kunna tänka när man vet att det går två Djurgårdsmatcher samtidigt som betyder mycket?Metal Machine skrev:Jag tycker också att det är lite illa att man ska behöva vara medlem för att få åka med. Bra dock att det går att lösa medlemskap på bussen. Sedan kan det vara befogat att, som Daniel gör, fråga sig varför i h-vete man inte är med i JK redan.
- wingmachine
Missat kanske tre/fyra stycken. Måste haft extremt dålig tajming isåfall...summa summarum, jävligt bra ramsa som borde sjungas oftare!Daniel942 skrev:Har du varit på varje match? Den har sjungits.wingmachine skrev:Tror inte Hunden Leif har sjungits en enda gång på hela säsongen, sorligt
- -daniel-
Man kan ju alltid välja att fokusera på det "tråkiga"...pulverapa skrev:Det krävs medlemsskap i JK? Tycker det är dåligt eftersom DIF Hockey accepterar medlemsskap i både DIF Fotboll och JK för att få köpa biljetter till våra hemmamatcher i KS. Borde vara samma sak tillbaka från JK.-daniel- skrev:Enormt stort hyll till JK som ställer upp i ur & skur och verkligen nu när det som mest behövs, ordnar bortaresor till varenda match (förutom Leksandsmatchen) i KS trots allt den här piss-säsongen.
- SirDIFalot
150 kr om året för medlemskap i JK borde varenda Djurgårdare kosta på sig. Gör man inte det borde man ha dåligt samvete.-daniel- skrev:Man kan ju alltid välja att fokusera på det "tråkiga"...pulverapa skrev:Det krävs medlemsskap i JK? Tycker det är dåligt eftersom DIF Hockey accepterar medlemsskap i både DIF Fotboll och JK för att få köpa biljetter till våra hemmamatcher i KS. Borde vara samma sak tillbaka från JK.-daniel- skrev:Enormt stort hyll till JK som ställer upp i ur & skur och verkligen nu när det som mest behövs, ordnar bortaresor till varenda match (förutom Leksandsmatchen) i KS trots allt den här piss-säsongen.
Och medlemsavgifter går till att göra resorna så billiga som möjligt. Så i slutändan så "kostar det inget".
Pulverapa, har du fler frågor kan du ju mejla JK.
Expert.
-
Upprepar samma fråga som ställts av för mig okänd person vid ett tidigare tillfälle: Ingår matchbiljett i priset vid JK:s bortaresor?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tror inte att det ingår i priset, så min fråga är egentligen om man måste fixa plåt själv, om man köper dem på bussen och om en bussresa automatiskt renderar att man har en plats på bortastå, som sen betalas på arenan?
Någon?
Någon?

Tack för tipset! Har inga fler frågor på lager.SirDIFalot skrev:150 kr om året för medlemskap i JK borde varenda Djurgårdare kosta på sig. Gör man inte det borde man ha dåligt samvete.-daniel- skrev:Man kan ju alltid välja att fokusera på det "tråkiga"...pulverapa skrev:Det krävs medlemsskap i JK? Tycker det är dåligt eftersom DIF Hockey accepterar medlemsskap i både DIF Fotboll och JK för att få köpa biljetter till våra hemmamatcher i KS. Borde vara samma sak tillbaka från JK.-daniel- skrev:Enormt stort hyll till JK som ställer upp i ur & skur och verkligen nu när det som mest behövs, ordnar bortaresor till varenda match (förutom Leksandsmatchen) i KS trots allt den här piss-säsongen.
Och medlemsavgifter går till att göra resorna så billiga som möjligt. Så i slutändan så "kostar det inget".
Pulverapa, har du fler frågor kan du ju mejla JK.
Från Jarnkaminerna.se
Vi får väldigt mycket frågor just nu om hur man fixar biljetter till bortamatcherna. Här är det som gäller.
Till samtliga matcher utom den mot Leksand arrangerar Reseklubben bussresa. Åker man med JK är man garanterad biljett som dock inte ingår i priset. Den betalas på bussen och man får den när man kliver av vid arenan.
Resterande biljetter kommer att släppas via Ticnet och/eller direktinsläpp (om det behövs). Vi vet dock inte när varje enskild match kommer att släppas men när vi vet så kommer vi att meddela det på hemsidan och Facebook
Vi får väldigt mycket frågor just nu om hur man fixar biljetter till bortamatcherna. Här är det som gäller.
Till samtliga matcher utom den mot Leksand arrangerar Reseklubben bussresa. Åker man med JK är man garanterad biljett som dock inte ingår i priset. Den betalas på bussen och man får den när man kliver av vid arenan.
Resterande biljetter kommer att släppas via Ticnet och/eller direktinsläpp (om det behövs). Vi vet dock inte när varje enskild match kommer att släppas men när vi vet så kommer vi att meddela det på hemsidan och Facebook
-
Har precis beställt 4 biljetter till bortamatchen mot Bofors! Nu kör vi!