Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Kanske pratades om Nick Sörensen från saik?
Har vi råd med både Sevc samt Thoresen?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Du tänkte på att Linkan skrev att han ville se Sevc i DIF? Det var något udda tycker jag. Dels för att alla vet att Sevc är en legoknekt av rang och helt enkelt är svindyr, och även för att han förmodligen gjort mer nytta för motståndarna än sitt eget lag det här slutspelet. Så konstigt tillfälle att droppa det förslaget.DIFtomppa skrev:Har vi råd med både Sevc samt Thoresen?
Expert.
SKA vann med 1-6 idag, hoppas på en fet jävla glad nyhet inom kort!!!
Får nog vänta till maj på den nyheten?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skulle jag gissa på också. Kanske efter Hockey-VM.AlltidDIF skrev:Får nog vänta till maj på den nyheten?
Expert.

Segerns sötma! Grattis Thoresen! Nästa givna steg blir ett SM-Guld med Djurgården!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
OM han är klar är det väl bara att presentera när hans utgående kontrakt tillåter? Varför vänta tills efter VM? Om han är helt klar alltså.
Annars är det väl rätt standard att äldre spelare vill teckna nytt kontrakt innan VM, ifall det blir en långtidsskada under turneringen? Det är inte som om han är 21 bast och vill bevisa att han kan klara sig i NHL (det har han tyvärr redan visat allt för väl).Harold Camping skrev:OM han är klar är det väl bara att presentera när hans utgående kontrakt tillåter? Varför vänta tills efter VM? Om han är helt klar alltså.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Rätta mig om jag har fel men om kontrakten i KHL går ut sista april så spelar det väl ingen roll om hans säsong tar slut nu, han kan väl fortfarande få böter om han presenteras innan det datumet?
Hur ligger allt till med skatt, någon som kan klargöra där?
Hur ligger allt till med skatt, någon som kan klargöra där?
Senast redigerad av ciirree den 2015-04-19 21:18:39, redigerad totalt 1 gånger.
Patrick har ju gått ut med att han ska spela VM i år, så han är nog redan mentalt inställd på att åka dit. Kanske ta några dagar med familjen först. Jag tror inte det första han tänker på är att åka till Stockholm, genomgå läkarundersökning osv osv. Vi kan gott vänta tills efter VM, inga problem.
Intressant fråga att lyfta till någon har koll på föreningsstrukturen, hur ser hierarkin ut sportchef gentemot tränare? Är det så nu att tränarna svarar till Jocke?
Intressant på det sättet att jag vet att både Jocke och Samme verkligen inte gillade (för att uttrycka det milt) tränarnas spelidé samt hur man behandlade en del spelare..
Intressant på det sättet att jag vet att både Jocke och Samme verkligen inte gillade (för att uttrycka det milt) tränarnas spelidé samt hur man behandlade en del spelare..
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Japp, Jocke är Säckens chef. Jag tror att om Jocke hade blivit klar tidigare som sportchef så hade vi nog haft en annan tränare redan den här säsongen. Nu tror jag att jobbet påbörjats för att hitta en ny tränare till säsongen 16/17, tror att man resonerat som så att det är försent att byta nu, alt. att man inte hittade någon bra. Det är extremt viktigt att sportchefen har en tränare han tror på.Debacle skrev:Intressant fråga att lyfta till någon har koll på föreningsstrukturen, hur ser hierarkin ut sportchef gentemot tränare? Är det så nu att tränarna svarar till Jocke?
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- Think if...
- Kontakt:
Är det helt klart? Det ska in en "strategisk SC" också och Jocke beskrevs mer som en "teknisk SC" det lät på pk:n mer som en som hanterar formalia och relationer. Men det kanske var en övertolkning av mig...136_Djurgårdare skrev:Japp, Jocke är Säckens chef. Jag tror att om Jocke hade blivit klar tidigare som sportchef så hade vi nog haft en annan tränare redan den här säsongen. Nu tror jag att jobbet påbörjats för att hitta en ny tränare till säsongen 16/17, tror att man resonerat som så att det är försent att byta nu, alt. att man inte hittade någon bra. Det är extremt viktigt att sportchefen har en tränare han tror på.Debacle skrev:Intressant fråga att lyfta till någon har koll på föreningsstrukturen, hur ser hierarkin ut sportchef gentemot tränare? Är det så nu att tränarna svarar till Jocke?
Using Tapatalk
- Jim Morrison
Jocke är 'strategisk sportchef'Think if... skrev:Är det helt klart? Det ska in en "strategisk SC" också och Jocke beskrevs mer som en "teknisk SC" det lät på pk:n mer som en som hanterar formalia och relationer. Men det kanske var en övertolkning av mig...136_Djurgårdare skrev:Japp, Jocke är Säckens chef. Jag tror att om Jocke hade blivit klar tidigare som sportchef så hade vi nog haft en annan tränare redan den här säsongen. Nu tror jag att jobbet påbörjats för att hitta en ny tränare till säsongen 16/17, tror att man resonerat som så att det är försent att byta nu, alt. att man inte hittade någon bra. Det är extremt viktigt att sportchefen har en tränare han tror på.Debacle skrev:Intressant fråga att lyfta till någon har koll på föreningsstrukturen, hur ser hierarkin ut sportchef gentemot tränare? Är det så nu att tränarna svarar till Jocke?
https://www.difhockey.se/artikel/5509/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.