Han klarade den ju rätt bra i Västerås. Så hoppet finns. Övertygad om att han blir bättre än ifjol i alla fall.pulverapa skrev:Alltså, det håller inte med Ljungh som andracenter. Han har många år kvar tills han klarar den rollen, om ens någonsin.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Expert.
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
"Köp Krüger och Heinerö, få Sundberg på köpet... Ta tre betala för två"
Jag tror dock att Ljungh kan höja sig, han har mer ishockey i sig. Om han kan skaka av pressen att lira i DIF tror jag han kan vara riktigt bra. Producera bra i VIK och hoppas han kan fortsätta utvecklas.Metal Machine skrev:Det känns verkligen citronsurt att sitta här med Markus Ljung. Vi hade fått in en riktigt bra nordamerikan för den pengen. Då hade allting sett mycket ljusare ut.
Finns sparkapital i den killen helt klart.
Sen vill jag ge ett stort plus till hemsidan, har fått kritik på att det varit dåligt med information.
Nu släpper man två nyheter angående förläning/nyförvärv och 3 videos, samt en bra intervju med Challe där han direkt förklarar tankegången med truppen. Allt inom en period på 10 min. Bra gjort!
Tycker att Sundberg påminner lite om Ottosson när han var yngre. Lite allmänt seg i yngre ålder, bättre för varje år.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- SirDIFalot
Fast stort minus att man inte skriver kontraktslängden.Rix skrev:Jag tror dock att Ljungh kan höja sig, han har mer ishockey i sig. Om han kan skaka av pressen att lira i DIF tror jag han kan vara riktigt bra. Producera bra i VIK och hoppas han kan fortsätta utvecklas.Metal Machine skrev:Det känns verkligen citronsurt att sitta här med Markus Ljung. Vi hade fått in en riktigt bra nordamerikan för den pengen. Då hade allting sett mycket ljusare ut.
Sen vill jag ge ett stort plus till hemsidan, har fått kritik på att det varit dåligt med information.
Nu släpper man två nyheter angående förläning/nyförvärv och 3 videos, samt en bra intervju med Challe där han direkt förklarar tankegången med truppen. Allt inom en period på 10 min. Bra gjort!
Expert.
2 år står det i Challe intervjunSirDIFalot skrev:Fast stort minus att man inte skriver kontraktslängden.Rix skrev:Jag tror dock att Ljungh kan höja sig, han har mer ishockey i sig. Om han kan skaka av pressen att lira i DIF tror jag han kan vara riktigt bra. Producera bra i VIK och hoppas han kan fortsätta utvecklas.Metal Machine skrev:Det känns verkligen citronsurt att sitta här med Markus Ljung. Vi hade fått in en riktigt bra nordamerikan för den pengen. Då hade allting sett mycket ljusare ut.

Iaf angående Huddinge killarna.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Första inlägget uppdaterat med det senaste runt truppen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Jim Morrison
Tänk om Sundberg blir den bästa av alla tre när man tittar tillbaka om några år. Ingen snackar om honom. Känns som en smart spelare. Han som täcker upp bakåt för Krüger och Heinerö. Stabil. Otto-light?Manijock skrev:"Köp Krüger och Heinerö, få Sundberg på köpet... Ta tre betala för två"
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-04-24 16:09:45, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
2 år om du läser.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Får Ljungh större förtroende så kommer självförtroendet och då kommer han passa som en andracenter. När han fick kontinuerligt med speltid förra säsongen så gjorde han det bra. Så jag tror definitiv att Ljungh kan funka i den rollen.SirDIFalot skrev:Han klarade den ju rätt bra i Västerås. Så hoppet finns. Övertygad om att han blir bättre än ifjol i alla fall.pulverapa skrev:Alltså, det håller inte med Ljungh som andracenter. Han har många år kvar tills han klarar den rollen, om ens någonsin.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Aha, där kom det! Hade inte sett intervjun med Charles.Rix skrev:2 år står det i Challe intervjunSirDIFalot skrev:Fast stort minus att man inte skriver kontraktslängden.Rix skrev:Jag tror dock att Ljungh kan höja sig, han har mer ishockey i sig. Om han kan skaka av pressen att lira i DIF tror jag han kan vara riktigt bra. Producera bra i VIK och hoppas han kan fortsätta utvecklas.Metal Machine skrev:Det känns verkligen citronsurt att sitta här med Markus Ljung. Vi hade fått in en riktigt bra nordamerikan för den pengen. Då hade allting sett mycket ljusare ut.
Nu släpper man två nyheter angående förläning/nyförvärv och 3 videos, samt en bra intervju med Challe där han direkt förklarar tankegången med truppen. Allt inom en period på 10 min. Bra gjort!![]()
*gnällbengt*
Expert.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Stämmer.android skrev:Måns sa ju till ab att han aldrig skulle kunna tänka sig att komma tillbaka. Välkommen Måns, livet har inte blivit vad vi hoppades. Varken för dig eller DIF. Två förlorare möts igen minus och minus blir plus?
Kan du tänka dig att återvända till Djurgården om det inte löser sig?
– Inte en chans. De har gjort flera korkade uttalanden i media och satt mig i en konstig situation.
Såatte..
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Haha stog ju till och med på Honken att han hade fått ett år tillSirDIFalot skrev:Aha, där kom det! Hade inte sett intervjun med Charles.Rix skrev:2 år står det i Challe intervjunSirDIFalot skrev:Fast stort minus att man inte skriver kontraktslängden.Rix skrev:Jag tror dock att Ljungh kan höja sig, han har mer ishockey i sig. Om han kan skaka av pressen att lira i DIF tror jag han kan vara riktigt bra. Producera bra i VIK och hoppas han kan fortsätta utvecklas.Metal Machine skrev:Det känns verkligen citronsurt att sitta här med Markus Ljung. Vi hade fått in en riktigt bra nordamerikan för den pengen. Då hade allting sett mycket ljusare ut.
Nu släpper man två nyheter angående förläning/nyförvärv och 3 videos, samt en bra intervju med Challe där han direkt förklarar tankegången med truppen. Allt inom en period på 10 min. Bra gjort!![]()
*gnällbengt*

Släpp sargen

Calle Gustafsson måste väl ändå vara ett skämt eller?
Ahlén kan jag förstå om Fimpen, Ölvestad och Kalus försvinner eller delar av dem försvinner, men är verkligen Gustafsson bra nog för att bidra?
Min gissning är att Huddinge-killarna blir vår nya tredjelina samt att Hank - Honk - ?? blir någon form av Checking-lina.
Räknar också med a Guter - JOhner - Sörensen blir lina ett.
Då skulle lina två bli kvar med Ljungh som trolig center och sedan är ju frågan vad som kommer in mer där?
Ljungh tillsammans med två kreativa spelare som gör en hel del poäng och det ser väl inte nattsvart ut direkt i alla fall.
Avslutningsvis vill jag bara ha en av följande spelare i vår trupp nästa säsong: Ölvestad, Ahlén, Fimpen, Gustafsson. En skadefri Fimpen hade jag absolut haft som första val av dem, men då jag inte tror hans kropp håller faller valet på Ölvestad så länge som han har rimliga lönekrav på under 50k i månaden, mer skall han inte ha enligt mig. ( En av de fyra skulle då gå i en fjärde lina med Honken och Hank. )
Det som oroar mig mest är att vi signar Ölvestad, Ahlén och Gustafsson som forwards så de två killarna som hamnar med Ljungh blir typ Ölvestad och Gustafsson. Slår den mardrömmen in ser det riktigt mörkt ut och då måste frågan ställas vilka spelare som käkar upp lönebudgeten?
Antar att det är för mycket att hoppas på en kedja med Sörensen - Ljungh - Guter samt att Johner hamnar i en kedja med två "importer" från Canada eller liknande.
Ahlén kan jag förstå om Fimpen, Ölvestad och Kalus försvinner eller delar av dem försvinner, men är verkligen Gustafsson bra nog för att bidra?
Min gissning är att Huddinge-killarna blir vår nya tredjelina samt att Hank - Honk - ?? blir någon form av Checking-lina.
Räknar också med a Guter - JOhner - Sörensen blir lina ett.
Då skulle lina två bli kvar med Ljungh som trolig center och sedan är ju frågan vad som kommer in mer där?
Ljungh tillsammans med två kreativa spelare som gör en hel del poäng och det ser väl inte nattsvart ut direkt i alla fall.
Avslutningsvis vill jag bara ha en av följande spelare i vår trupp nästa säsong: Ölvestad, Ahlén, Fimpen, Gustafsson. En skadefri Fimpen hade jag absolut haft som första val av dem, men då jag inte tror hans kropp håller faller valet på Ölvestad så länge som han har rimliga lönekrav på under 50k i månaden, mer skall han inte ha enligt mig. ( En av de fyra skulle då gå i en fjärde lina med Honken och Hank. )
Det som oroar mig mest är att vi signar Ölvestad, Ahlén och Gustafsson som forwards så de två killarna som hamnar med Ljungh blir typ Ölvestad och Gustafsson. Slår den mardrömmen in ser det riktigt mörkt ut och då måste frågan ställas vilka spelare som käkar upp lönebudgeten?
Antar att det är för mycket att hoppas på en kedja med Sörensen - Ljungh - Guter samt att Johner hamnar i en kedja med två "importer" från Canada eller liknande.
Tomas Ros ?@Rosenrasande 2m
Niklas Heinerö kommer göra succé i allsvenskan. Grymt spelsinne.
Så det finns ett hopp i Heinerö.
Niklas Heinerö kommer göra succé i allsvenskan. Grymt spelsinne.
Så det finns ett hopp i Heinerö.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.