Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Eklund hade ju stora skadeproblem men har nu äntligen fått vara skadefri och i slutspelet visade han hur bra han kan vara. Han kommer bli bättre nästa säsong.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Joas skrev:Självklart kan jag det.android skrev:Hm, Joas. Kan du bygga på ditt inlägg lite?
Varför ser backsidan tunn ut?
Ledningen har 6 backar dom ser som elitseriemässiga. Sen har man två extra backar i Deilert och Lennhammer. Alltså har vi 8 backar med A-lagskontrakt. Hur många vill du ha egentligen?
Självklart vill man ju ha bättre spelare hela tiden.
Jag anser att vi har fyra backar som vi vet håller dvs Ragnarsson, Holmqvist, Printz och Boumedienne.
Två backar som kan kan bli både fågel eller fisk och det är Eklund och Lassen.Jag hoppas givetvis att båda håller men jag tvekar.
Lennhammer får stå på tillväxt gärna med en utlåning.
Deilert är jag jätte tveksam till om han verkligen håller överhuvudtaget.
Att hoppas på att både Lassen och Eklund skall bli fågel i år känns som att chansa lite för mycket.
Av denna anledning vill jag gärna ha en bra back till och det lär vi behöva för att kunna hålla hela serien och ett slutspel.
Har vi verkligen ersatt både Pettersson och Klubertanz????
Oscar ta ett till kliv till, det är jag helt övertygad om! Alltså, Kyle, va tänkte du om honom när du läste att dif värvat honom ? Du tänkte förmodligen detta låter som en väldigt medioker värvning, ingen kände ju till honom i stort sett ! Och vad vet du om Lassen? Förmodligen inte heller så mkt, inte jag heller faktiskt, men jag tro och litar fullt ut på att difhockey vet vad dom sysslar med och jag tro stenhårt på Lassen, nån måste väl va posetiv !
Pettersson ut - Boumedienne in.. Där anser jag att vi gått plus! Iaf på förhand.
Klubertanz ut - Lassen in.. Om vi säger att Klubertanz överraskade många med sitt fina skott/teknik och offensiva spel, så tro jag och hoppas att Lassen kan överraska oss alla fast åt det defensiva hållet ! Om ni förstår hur jag tänker ..Jag tro hur som helst på Lassen och vill inte påstå att vi gått minus förren han visat vad han går för ..!!
Spela fult
Skönt att se att vi inte alla ser saker på samma sätt men tiden får väll utvisa vad som händer.
Givetvis hoppas jag att våran backbesättning håller men jag är tveksam att den är bred nog för att klara av skador eller stark nog för att ta oss till SM Guld.
Givetvis hoppas jag att våran backbesättning håller men jag är tveksam att den är bred nog för att klara av skador eller stark nog för att ta oss till SM Guld.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
"– Då Ragges rehabiliteringstid, och när han kan komma tillbaks i spel, är oklar har vi beslutat att ta in en back till. Vi tittar nu på vad som finns ledigt och på de spelare som kommer upp under juli månad, framförallt från AHL och NHL, säger Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt"
Hoppas att det gäller en högerskytt nu.
Expert.
- -daniel-
Oerhört klokt beslut att ta in en back till när vår backklippa numero uno blir borta hela hösten. Får hoppas det inte bara blir ett korttidskontrakt på den tilltänkta backen och att Ragge kommer tillbaka starkare än nånsin (nåja).
- SirDIFalot
Jag skulle verkligen vilja ta in en för hela säsongen och låna ut typ Oscar Eklund till en klubb där han får spela i första eller andra backparet hela säsongen, typ Leksand?-daniel- skrev:Oerhört klokt beslut att ta in en back till när vår backklippa numero uno blir borta hela hösten. Får hoppas det inte bara blir ett korttidskontrakt på den tilltänkta backen och att Ragge kommer tillbaka starkare än nånsin (nåja).
Expert.
Solklart att en till back nu ska in för hela säsongen. Ser ingen som helst anledning att låna ut Eklund! Lennhammer lär väl däremot gå på lån. Hoppas Deilert kan ta ett kliv. Som ny back kanske Johan Åkerman (http://eliteprospects.com/player.php?player=1140). Högerskytt, vass i PP, från Stockholm och nästan lika rutinerad som Ragge. Men ledningen säger sig ju titta på NHL och AHL.
- Stockholmare
1-0 till Joas.SirDIFalot skrev:"– Då Ragges rehabiliteringstid, och när han kan komma tillbaks i spel, är oklar har vi beslutat att ta in en back till. Vi tittar nu på vad som finns ledigt och på de spelare som kommer upp under juli månad, framförallt från AHL och NHL, säger Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt"
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
0 rows affected
Det är inte alltid kul att ha rätt då Ragges frånvaro kommer att vara tung.
Nu blir det enormt viktigt att DIF hittar en klassback att ersätta med och givetvis så skall han värvas för hela säsongen.
Nu blir det enormt viktigt att DIF hittar en klassback att ersätta med och givetvis så skall han värvas för hela säsongen.
- Christopher J
Frågan är hur många bra backar(klassbackar) det finns som bara skulle kunna tänka sig att stanna en halvsäsong, klart vi ska ha en back som stannar hela säsongen!
Värre är att det bör vara en skicklig tvåvägsback dessutom.
Undrar hur läget är med Kronwall d.y.?
Axelskador är inga roliga saker och frågan är om Ragge kan spela mer alls i normal klass?
Kommer nog bli hyfsat svårt att hitta ett vettigt namn på marknaden i detta läge, men vad fasen frågan är om Petrasek skulle vara sugen? Hiv71 vill inte ha honom vad jag har hört i alla fall.
En klassback som skulle förbättra vårt PP, men antagligen för dyr.
Kan man inte hitta en kalasback ser jag hellre att man låter junisar få chansen dock för jag vill inte se några märkliga chansvärvningar från Norge eller liknande. Då ser jag hellre att Deilert får chansen att lyckas...
Undrar hur läget är med Kronwall d.y.?
Axelskador är inga roliga saker och frågan är om Ragge kan spela mer alls i normal klass?
Kommer nog bli hyfsat svårt att hitta ett vettigt namn på marknaden i detta läge, men vad fasen frågan är om Petrasek skulle vara sugen? Hiv71 vill inte ha honom vad jag har hört i alla fall.
En klassback som skulle förbättra vårt PP, men antagligen för dyr.
Kan man inte hitta en kalasback ser jag hellre att man låter junisar få chansen dock för jag vill inte se några märkliga chansvärvningar från Norge eller liknande. Då ser jag hellre att Deilert får chansen att lyckas...
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Ni som sitter och snackar om en klassback.
Har vi råd med det? Största delen av lönen delas väl fortfarande ut till Ragge?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Lakrisal
Eftersom att han är skadad och inte kan spela är det väl försäkringskassan som pröjsar hans lön? Alltså borde vi ha den tillgänglig under halva säsongenSnazzi skrev:Ni som sitter och snackar om en klassback.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Lakrisal skrev:Eftersom att han är skadad och inte kan spela är det väl försäkringskassan som pröjsar hans lön? Alltså borde vi ha den tillgänglig under halva säsongenSnazzi skrev:Ni som sitter och snackar om en klassback.

Lycka är att vara Djurgårdare.
- -daniel-
Frågan är om Ragge kommer kunna spela nå mer hockey alls i sin karriär...
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... d-den.html
Riktigt illa faktiskt. Gäller att knyta till sig en rejält duktig back nu om vi inte skall bli alltför decimerade, Staffan Kronwall vore verkligen den ultimata ersättaren men tror det blir svårt då Calgary inte lär släppa honom.
Pengarna borde vi ha då DIF bör erhålla försäkringspengar för den tiden Ragge är borta.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... d-den.html
Riktigt illa faktiskt. Gäller att knyta till sig en rejält duktig back nu om vi inte skall bli alltför decimerade, Staffan Kronwall vore verkligen den ultimata ersättaren men tror det blir svårt då Calgary inte lär släppa honom.
Pengarna borde vi ha då DIF bör erhålla försäkringspengar för den tiden Ragge är borta.