Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Vem bryr sig om centrar när vi har Linkan? ;)
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Vi har Ottosson, som garanterat kommer höja sig denna säsong. En Otto i högform håller minst lika hög klass som alla namn du nämner där.[/quoteoc

Ottosson är en bra center men absolut inte i samma klass som Jörgen Jönsson eller Johan Davidsson etc. Det är bara att jämföra meriter både hemma i ES och internationellt, senaste säsongen etc.

Färjestad har alltså Jönson, Wallin, Pirnes och Mattsson. Enligt mig 4 landslagscentrar. HV har Johan Davidsson, Jan Hrdina, Jukka Voutilainen, Jari Kaupilla, Andreas Falk Yared Hagos på ingång.

Frölunda har Nordqvist, Johnson och Pluss.

Vi är två klasser sämre på centersidan än trion ovan.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Erik Kloth skrev:Vi har Ottosson, som garanterat kommer höja sig denna säsong. En Otto i högform håller minst lika hög klass som alla namn du nämner där.[/quoteoc

Ottosson är en bra center men absolut inte i samma klass som Jörgen Jönsson eller Johan Davidsson etc. Det är bara att jämföra meriter både hemma i ES och internationellt, senaste säsongen etc.

Färjestad har alltså Jönson, Wallin, Pirnes och Mattsson. Enligt mig 4 landslagscentrar. HV har Johan Davidsson, Jan Hrdina, Jukka Voutilainen, Jari Kaupilla, Andreas Falk Yared Hagos på ingång.

Jörgen Jönsson är otroligt överskattad, Ottosson är enligt mig minst lika bra som Jönsson när båda har högform. Davidsson dock är nog snäppet vassare. Men så långt efter som du får det att låta att vi är på centersidan, så långt efter är vi inte.
Sjunger avgå Johnny...
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Känns för mig som att Jönsson är med i landslaget för att BÅG är coach... Jönsson är dock bra i BP, det ska inte förnekas.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Emil svelander skrev:
Erik Kloth skrev:Vi har Ottosson, som garanterat kommer höja sig denna säsong. En Otto i högform håller minst lika hög klass som alla namn du nämner där.[/quoteoc

Jörgen Jönsson är otroligt överskattad, Ottosson är enligt mig minst lika bra som Jönsson när båda har högform. Davidsson dock är nog snäppet vassare. Men så långt efter som du får det att låta att vi är på centersidan, så långt efter är vi inte.
Du kan inte mena att Ottosson är lika bra som Jönsson? Har Ottosson överhuvudtaget gjort en säsong som varit bättre än Jönssons samma år?
Tror inte det...Ottosson är inte lika bra varken defensivt eller offensivt.
Antie

Inlägg av Antie »

Sluta upphypa våra spelare. Vi har inte så bra spelare. Man får fan vara någolunda objektiv.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Erik Kloth, hade Jönsson någon gång lämnat färjestad, hade färjestad kunnat köpa en ny center av samma klass. Men om Ottosson hade lämnat då? Nej själv ser jag inte Samma Djurgårn utan Otto!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

varför jämföra med lag som HV och Färjestad? De spelar i en helt annan division än oss. Vi ska jämföra oss med Luleå, SSK, Mora och Skellefteå. Jämfört med dom har vi rätt så bra centrar.

Synd förresten att vi inte snappade upp Andreas Falk tidigare. En Stockholmskille och bra ung center som skulle varit perfekt som en ny Falken.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Känns som att vi har haft den här och liknande debatter tidigare och jag tror att då som nu kommer vi inte komma någonstans med den.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det är ett jävla gnäll från din sida. Alla har redan konstaterat att Frölunda, Färjestad och Hv71 är bättre. Vi spelar inte på samma plan ekonomiskt. Så vad får du ut att ta upp någon som redan diskuterats förut?

Att de har bättre spelare är ingen nyhet, och heller ingenting vi får ut av att diskutera. Så lägg ner.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Robin Sjörén klar för spel i USHL

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /18373.htm

Martin Ekström klar för SSK, har ingen länk mer än eliteprospects, så är inte säker där.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

jensa öhling skrev:varför jämföra med lag som HV och Färjestad? De spelar i en helt annan division än oss. Vi ska jämföra oss med Luleå, SSK, Mora och Skellefteå. Jämfört med dom har vi rätt så bra centrar.
Se där jag äntligen lite nyanserad syn från någon. Det är inte hv, fbk och modo vi ska kriga emot i huvudsak nästa säsong och bör därför inte jämföra våra trupper med dom heller.

Lite offtopic känns det som hv tar sig vatten över huvudet här. Tokvärvar men uppenbarligen kan ju inte alla bli "nyckelspelare". Intressant och se när spelarna börjar gnälla om för lite speltid.

Hagos hade inte suttit fel alltså
Användarvisningsbild
Goalie

Inlägg av Goalie »

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... 67.htm#art

Dick Tärnström är helt klar Edmonton
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

John Kendorf från DIF J20 till Linden Hockey enligt http://www.div1c.dinstudio.se/text_layout_1_T1_R1.htm , om du rullar en bit ner.

Har junisarna som lämnar någon potential, eller är det överblivna? Syftar på dom som går till svenska klubbar, Kendorf och Ekström.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Goalie skrev:http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... 67.htm#art

Dick Tärnström är helt klar Edmonton
Vilket betyder att Oilers har elva backar och att Tjärnqvist antagligen inte får nytt kontrakt i den klubben...
Skriv svar