Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Hur går hunden Leif ramsan?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
En man gick och såg, gick och såg på Djurgår'n...FFFHTB skrev:Hur går hunden Leif ramsan?
En man och hans hund LEIF!, gick och såg på Djurgår'n...
Sittande klack, sen uppräkning till 9 då alla reser sig upp och sjunger "tio man gick och såg...".
Klassiker. Underbar. Galet märklig dock.
Här är en video, lite dålig kvalité men vad gör man?-daniel- skrev:En man gick och såg, gick och såg på Djurgår'n...FFFHTB skrev:Hur går hunden Leif ramsan?
Sittande klack, sen uppräkning till 9 då alla reser sig upp och sjunger "tio man gick och såg...".
I mitt tycke den bästa ramsan vi har.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Haha är det så den ramsan går haha. Ni vill inte veta vad jag trodde den ramsan gick första gången jag hörde den.-daniel- skrev:En man gick och såg, gick och såg på Djurgår'n...FFFHTB skrev:Hur går hunden Leif ramsan?
-
gillar också den ramsan som fan men tyvärr så känns det som att 50% av klacken kan den när den dras igång. några står upp och mumlar några sitter ner och mumlar, sen när folk ställer sig upp så sitter de kvar några sek extra och undrar vad fan det är som händer... tråkigt...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- -daniel-
Jo det vill jag visst.FFFHTB skrev:Haha är det så den ramsan går haha. Ni vill inte veta vad jag trodde den ramsan gick första gången jag hörde den.-daniel- skrev:En man gick och såg, gick och såg på Djurgår'n...FFFHTB skrev:Hur går hunden Leif ramsan?
Jag kan ju säga att det inte är på svenska iaf-daniel- skrev:Jo det vill jag visst.FFFHTB skrev:Haha är det så den ramsan går haha. Ni vill inte veta vad jag trodde den ramsan gick första gången jag hörde den.-daniel- skrev:En man gick och såg, gick och såg på Djurgår'n...FFFHTB skrev:Hur går hunden Leif ramsan?
- -daniel-
Enormt stort hyll till JK som ställer upp i ur & skur och verkligen nu när det som mest behövs, ordnar bortaresor till varenda match (förutom Leksandsmatchen) i KS trots allt den här piss-säsongen.
http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... kvalserien
http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... kvalserien
kom igen nu allihop vi ska fylla alla dessa resor!
- wingmachine
Tror inte Hunden Leif har sjungits en enda gång på hela säsongen, sorligt
Någon som har erfarenhet och vet hur lång tid det skulle ta att åka till Bofors borta?
- Daniel942
Har du varit på varje match? Den har sjungits.wingmachine skrev:Tror inte Hunden Leif har sjungits en enda gång på hela säsongen, sorligt
DIF!
Jag bor i Örebro och när jag åker bil upp till Hovet tar det runt 2 timmar om man har tur med trafiken. Från Örebro till Karlskoga tar det ungefär 25 minuter. Så med bussen tar det kanske runt 3,5 timme? Ni som brukar åka till Örebro med fotbollen har nog den exakta tiden om ni lägger på en 40 minuter bara.FFFHTB skrev:Någon som har erfarenhet och vet hur lång tid det skulle ta att åka till Bofors borta?
Tack så mycket! Då blir det troligtvis en resa ditt!Beast skrev:Jag bor i Örebro och när jag åker bil upp till Hovet tar det runt 2 timmar om man har tur med trafiken. Från Örebro till Karlskoga tar det ungefär 25 minuter. Så med bussen tar det kanske runt 3,5 timme? Ni som brukar åka till Örebro med fotbollen har nog den exakta tiden om ni lägger på en 40 minuter bara.FFFHTB skrev:Någon som har erfarenhet och vet hur lång tid det skulle ta att åka till Bofors borta?
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Den har gått minst 2ggr under säsongen. Tyvärr endast av vissa delar i klacken.wingmachine skrev:Tror inte Hunden Leif har sjungits en enda gång på hela säsongen, sorligt
Blue Brigade A11