Mardrömmar vill vi inte ha
SHL 25/26 Djurgårdens IF - Skellefteå 13/9
Va fan har vi gjort i HA i 3 år när kunde vinnat mot Skellefteå varje dag? Suck, what a waste...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Dålig förstaperiod men annars spela vi klart godkänt och jämnt mot ett bra lag. Ser redan fram emot hur första bortamatchen ser ut
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
På något sätt en ganska perfekt premiär för det mentala spelet framöver.
- Vinner premiären, mot ett topplag, utan Krüger. Signalerar, vi kan ändå
- Utspelade i början, biter oss kvar och växer in i SHL-spelet
- PP fungerar
- Nyförvärven levererar poäng
- Hellberg får kliva fram och göra skillnad
- Nyförvärven får fira med fansen
- Framförallt: att NÄSTAN tappa vinsten efter att både spelare och publik fått vattenskalle. Läxan: Högmod och vi är rökta. Fortsätt jobba
...och Brynäs åker på däng. En perfekt lördag helt enkelt.
- PP fungerar
- Framförallt: att NÄSTAN tappa vinsten efter att både spelare och publik fått vattenskalle. Läxan: Högmod och vi är rökta. Fortsätt jobba
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Mmmh.
Vi gör många saker idag, precis som vi inte ska göra för att kunna ta poäng.
Vi tittar puck, vi krymper, blir oerhört passiva, det har vi inte råd med i SHL
Hade någon sagt att vi skulle vinna med 5-4 där vid 1-2 läge i första perioden, då hade jag viftat bort det som fantasier
-Första perioden var lite se, lära…. och hälsas ”varmt” välkommen av ett totalt påkopplat SAIK
-Andra börjar likadant, men vi reder ut tidigt boxplay, sedan händer något.
Fler tar ansvar, fler börjar spela fysiskt, fler ser möjligheter i stället för tvärt om, som att vi släpper sargen och kör till slut
3 FETA bonuspoäng direkt.
Att vinna pliktskyldigt i HA efter sudden borta mot Vimmerby, eller att kämpa till sig och med lite flyt sno alla 3p av SAIK i SHL, jag vet vad jag föredrar
Tror vi lärde oss mycket idag redan från match 1
Vi gör många saker idag, precis som vi inte ska göra för att kunna ta poäng.
Vi tittar puck, vi krymper, blir oerhört passiva, det har vi inte råd med i SHL
Hade någon sagt att vi skulle vinna med 5-4 där vid 1-2 läge i första perioden, då hade jag viftat bort det som fantasier
-Första perioden var lite se, lära…. och hälsas ”varmt” välkommen av ett totalt påkopplat SAIK
-Andra börjar likadant, men vi reder ut tidigt boxplay, sedan händer något.
Fler tar ansvar, fler börjar spela fysiskt, fler ser möjligheter i stället för tvärt om, som att vi släpper sargen och kör till slut
3 FETA bonuspoäng direkt.
Att vinna pliktskyldigt i HA efter sudden borta mot Vimmerby, eller att kämpa till sig och med lite flyt sno alla 3p av SAIK i SHL, jag vet vad jag föredrar
Tror vi lärde oss mycket idag redan från match 1
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Förhoppningsvis inte mer så att han får andra drömmar.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-13 16:56:13Ser inte vad som hindrar honom att bli en ny Fimpen för oss.
Amen på den.DIF_Soldier skrev: ↑2025-09-13 17:15:47 På något sätt en ganska perfekt premiär för det mentala spelet framöver.
- PP fungerar
Bjöd in i första, satt prägeln i andra och spiken i kistan i tredje. Återigen mentaliteten i föreningen, att tappa ledningen omgående, bara för att vända på det sättet vi gör. Så sjukt vackert att se.
Första PPt som ledde till 1-0 tar jag med mig, rysningar längst hela kroppen på vilken kvalité det var! Bra grund inför säsongen, vi ska vara svårslagna hemma.
Första PPt som ledde till 1-0 tar jag med mig, rysningar längst hela kroppen på vilken kvalité det var! Bra grund inför säsongen, vi ska vara svårslagna hemma.
Herrejösses. Small dick energy ala colasnören av det inlägget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Skämskudde på alla er som vräkte ur er skit under och efter första perioden. SHL är en serie över 52 matcher och vi kommer in med ett i stora delar nytt lag med spelare som behöver vänja sig vid varandra och SHL. Serien är som tur är inte avgjord efter en period. Inte heller är den avgjord efter en omgång eller för den delen 10 eller 25 omgångar. Vi kommer nog att få kämpa denna säsong men att vi kunde vända matchbilden och resultatet mot Skellefteå är ett grymt styrkebesked. Tror vi blir svårslagna hemma och särskilt mot andra delen av säsongen. Framåt!
Fullt med bajare av någon sjuk anledning vid Globen t-central nu.
Efter 2 perioder trodde jag aldrig vi skulle reda ut det men tror våra nyförvärv kommer bli snudd på succé rakt över. Hudon, Sniv, Laleggia är PP godis, Ylonen är helt grym och Emilioooo kommer ösa in poäng. Sen har vi äntligen en målvakt.
Vi slipper 13-14, det skriver jag fan under redan nu, dock blir det nog inte enkelt att nå slutspel men det kan vi ta nästa säsong!
Vi slipper 13-14, det skriver jag fan under redan nu, dock blir det nog inte enkelt att nå slutspel men det kan vi ta nästa säsong!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).