HA 22/23: AIK - Djurgårdens IF 2/11
Tim och Alm är bäst. Brodin, Klasen, Arnesson och Berglund gör det fint. Krüger emellanåt!
Lindbom, Liss och framförallt Shilling är för dåliga. Står fast vid att den senare ska avskedas redan ikväll.
Lindbom, Liss och framförallt Shilling är för dåliga. Står fast vid att den senare ska avskedas redan ikväll.
Senast redigerad av Manijock den 2022-11-02 22:00:39, redigerad totalt 1 gånger.
Skönt för Liam att han fick avgöra med tanke på utvisningen han tog och målet dom ”fick”.
-
Det får inte se så dåligt ut med den här truppen. Och jag håller med. Vi får kanske inte en bättre chans än denna, och tränarstaben underpresterar i det grövsta. Det finns liksom ingen coaching öht.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-02 21:48:41 Jag är ledsen för låg kvalitet på inläggen ikväll men efter 14 dåliga matcher i följd har jag fått nog. Om KG låter detta fortgå så vaskar man bort den bästa och dyraste truppen i denna liga någonsin och det är oansvarigt om något.
Man kan vara glad för att vi vinner men faktum är att vi kommer sluta ha tur. Och det är snart.
Match 14 nu, man är galet trött på att detta lag inte kan vara bra mer än 15 min åt gången.
D E T V A R L U G N T!
Fuck off till alla som jämför med improvisationsteatern aka fotboll
skål
Fuck off till alla som jämför med improvisationsteatern aka fotboll
- Lee Harvey Oswald
Aaha, se där.crike skrev: ↑2022-11-02 21:59:23”Daggen” Eriksson, tidigare Boforsspelare. Är dock inte Köping utan tror han är från Växjö-trakten.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-11-02 21:54:07 Vem är Praon i CMORE:s "expertroll", med Köping-dialekt och Nisse Ekman look?
Det är kanske dags att kalibrera om dialektsinnet

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad är det för fel på han nudå? Fan vad du gnäller hela jävla tidenLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-11-02 21:54:07 Alltså, vi gör både 1-1 och 3-1 i blytunga psykologiska lägen, men gnägget är bättre i några få avgörande kampmoment.
Solna gör sin grej lite bättre än DIF gör sin, irriterande
Men men 2p, jag tar det.
Kul match? Jo, ja lite, men också frustrerande med bjudpoäng till avskummet
Vem är Praon i CMORE:s "expertroll", med Köping-dialekt och Nisse Ekman look?

Ska jag säga
Spela fult
- Jim Morrison
Schilling är ju den största besvikelsen sedan Kyle Klubertanz vända två. Satan vad dåligt det ser ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Så jävla trist. Är egentligen väldigt förtjust i Schilling, blir genuint ledsen att han int får till det. Hoppas att det släpper för honom snart.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- Lee Harvey Oswald
Haha, sorry.diftobbe89 skrev: ↑2022-11-02 22:02:21Vad är det för fel på han nudå? Fan vad du gnäller hela jävla tidenLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-11-02 21:54:07 Alltså, vi gör både 1-1 och 3-1 i blytunga psykologiska lägen, men gnägget är bättre i några få avgörande kampmoment.
Solna gör sin grej lite bättre än DIF gör sin, irriterande
Men men 2p, jag tar det.
Kul match? Jo, ja lite, men också frustrerande med bjudpoäng till avskummet
Vem är Praon i CMORE:s "expertroll", med Köping-dialekt och Nisse Ekman look?![]()
Ska jag säga
Det är nog inget fel alls på honom, jag var otroligt grinig bara efter 4-4 målet

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Derby, mkt mål, spännande, DIF vinst
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Synd att vi tappade poäng mot dom orena då vi i grund och botten är överlägsna
På riktigt?Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-02 22:01:08Det får inte se så dåligt ut med den här truppen. Och jag håller med. Vi får kanske inte en bättre chans än denna, och tränarstaben underpresterar i det grövsta. Det finns liksom ingen coaching öht.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-02 21:48:41 Jag är ledsen för låg kvalitet på inläggen ikväll men efter 14 dåliga matcher i följd har jag fått nog. Om KG låter detta fortgå så vaskar man bort den bästa och dyraste truppen i denna liga någonsin och det är oansvarigt om något.
Man kan vara glad för att vi vinner men faktum är att vi kommer sluta ha tur. Och det är snart.
Match 14 nu, man är galet trött på att detta lag inte kan vara bra mer än 15 min åt gången.
Om vi hade haft normal "tur" hade detta varit en skrattmatch. Det är derbyvinkeln och bortaplan som gör att detta ens blir "match".
Spelar vi om samma match 10ggr till utan övriga förutsättningar så är det 100% DIF vinst varje gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Denna match gav ju ändå känslorna som ett derby ska innehålla. Hoppet upp och ner hela matchen lång.
Kommer sova som en prins för vi VANN!
Kommer sova som en prins för vi VANN!
Avskaffa tre mot tre.
Äh är ganska nöjd ändå. Har vart med om värre derbyn om man säger så.
En vinst för sporten men som vanligt sätter domarna för stor prägel på matcherna. Den helt galna offsiden för ajk -- svensk domarkår får tidigt får lära sig att man hellre fäller än friar, så det så. Sen var det lite annat tveksamt som gick emot oss också.
Sen kan man släppa grabbarna lös lite, publiken vill se känslor på isen.
En vinst för sporten men som vanligt sätter domarna för stor prägel på matcherna. Den helt galna offsiden för ajk -- svensk domarkår får tidigt får lära sig att man hellre fäller än friar, så det så. Sen var det lite annat tveksamt som gick emot oss också.
Sen kan man släppa grabbarna lös lite, publiken vill se känslor på isen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Harmageddon
Lite väl spännande på slutet men DIF hittar ändå ett sätt att ta en el. två poäng mer än sina motståndare. Sen var det skönt att vinna över äckliga gnaget, det enda som betyder en sån här ikväll.
Däremot kommer säsongen bli lång om det fortsätter såhär men så länge DIF vinner
Däremot kommer säsongen bli lång om det fortsätter såhär men så länge DIF vinner
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."