SHL 21/22: Färjestad - Djurgårdens IF 12/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

DIFLuWi skrev: 2021-10-12 21:35:58
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-10-12 21:31:41
Per-Allan skrev: 2021-10-12 21:28:50 Orkar inte leta upp, men vad gäller vid en eventuell matchserie mellan de två sista lagen i SHL, åker förloraren ut direkt och segraren blir kvar eller finns det fler livlinor?
Ring en vän....?
Fråga luleåpubliken.
Fråga vilkenpubliksomhelst. JE går på förslaget som får minst röster ändå :P
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev: 2021-10-12 21:21:07.

Vad får dig att tro att det kommer se bättre ut i november till mars? Om du lyckas övertyga mig så kanske jag kan bli lite glad :D
Ta matcherna mot Frölunda och Färjestad som senaste exemplet på att vi inte nått högstanivån men ändå har ett visst "bett".

Att laget skulle behöva en längre inkörningsperiod var tydligt redan när vi rekryterade Barry och när sedan Josefson försvann blev det akut tydligt.

Kopplar man det till spelschemat så hängde förhoppningarna på matcherna mot Leksand och Malmö för att få liiite andrum men med brasklappen att vi troligen ligger sist (nu bokstavligen) i/för att hitta kopplingsläget till att få effekt ur växellådan om så inte är fallet.

Med det sagt så har vi kuggar i sagda växellåda som tillåter omkörning på insidan när det väl kuggar i.

För att vara helt ärlig så är jag oerhört positivt inriktad med tanke på materialet i spelare som Videll, Sörensen, Rhett, Holland, Cederqvist mfl. Det finns en jäkla playmaker-ability hos laget som SHL sällan sett på senare år.

Stöka av matchen mot Luleå och Timrå och knip gärna nån poäng eller två så tror jag på riktigt att det finns en bra framtid för det här laget (även om bitar av försvarsspelet fortfarande oroar).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tom Nilsson ska ha sin styrka i defensiven. Tillsammans med unge Hedström bestämmer de sig för att båda två :shock: åka bakom eget mål. Stirrar puck medan Fbk enkelt gör mål mot en ensam och övergiven Mantas.

Vi har i u12 laget fått rätt bra ordning på att ALDRIG lämna målvakten ensam innan egen zon är avklarad.

Tycker detta symboliserar vår uselhet just nu. Jag trodde aldrig på seger. Detta lag hittar alltid ett sätt att vika ned sig.
Småtrevligt spel för den okunnige att beskåda. Särskilt första 10 min. Då lyckades vi skjuta ett harmlöst skott på mål.
I övrigt tror jag vi gjorde mål på varenda chans vi hade.

Positivt då?
Pontus Johansson :D
Ingman :shock:
Mantas
Holland
Juniorerna

Alibi DIF. Grattis Luleå, ni är näst på tur.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Wishes
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev: 2021-10-12 21:39:39

Vad får dig att tro att det kommer se bättre ut i november till mars? Om du lyckas övertyga mig så kanske jag kan bli lite glad :D
Ta matcherna mot Frölunda och Färjestad som senaste exemplet på att vi inte nått högstanivån men ändå har ett visst "bett".

Att laget skulle behöva en längre inkörningsperiod var tydligt redan när vi rekryterade Barry och när sedan Josefson försvann blev det akut tydligt.

Kopplar man det till spelschemat så hängde förhoppningarna på matcherna mot Leksand och Malmö för att få liiite andrum men med brasklappen att vi troligen ligger sist (nu bokstavligen) i/för att hitta kopplingsläget till att få effekt ur växellådan om så inte är fallet.

Med det sagt så har vi kuggar i sagda växellåda som tillåter omkörning på insidan när det väl kuggar i.

För att vara helt ärlig så är jag oerhört positivt inriktad med tanke på materialet i spelare som Videll, Sörensen, Rhett, Holland, Cederqvist mfl. Det finns en jäkla playmaker-ability hos laget som SHL sällan sett på senare år.

Stöka av matchen mot Luleå och Timrå och knip gärna nån poäng eller två så tror jag på riktigt att det finns en bra framtid för det här laget (även om bitar av försvarsspelet fortfarande oroar).
En backlinje och försvarsspel som i bästa fall håller allsvensk nivå. Såja JE!
Stolt, men aldrig nöjd
Praetori

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev: 2021-10-12 21:45:25 En backlinje och försvarsspel som i bästa fall håller allsvensk nivå. Såja JE!
Wishes, Whishes, Promises Promises! :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ

Inlägg av BigJ »

DRC skrev: 2021-10-12 20:54:13 När Arnessons eller Tom blir utvisade så finns det ju fan inte backar kvar att spela i PK.

Sa jag att det är helt jävla oförsvarbart av Jocke att sätta den här backuppsättningen på bussen? Det är tjänstefel!
Ja det är det. Enda hoppet nu är att våra juniorer, som gör det jättebra sett till att de är just juniorer, mognar enormt snabbt och blir stabila SHL spelare. Tycker t.ex. Hedström börjar växa in i backkostymen och då tänker jag framför allt på huvuduppgiften för en back, defensiven.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-10-12 21:43:16 Tom Nilsson ska ha sin styrka i defensiven. Tillsammans med unge Hedström bestämmer de sig för att båda två :shock: åka bakom eget mål. Stirrar puck medan Fbk enkelt gör mål mot en ensam och övergiven Mantas.
Tror det var Pontus och Tom, om vi tänker på samma mål, jag valde att inte se tredjeperioden så missade några mål där. Men det spelar ingen roll, obegripligt dåligt agerat oavsett.

Tom känns inte alls lika stabil som man är van.
Spela fult
BigJ

Inlägg av BigJ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-10-12 21:43:16 Tom Nilsson ska ha sin styrka i defensiven. Tillsammans med unge Hedström bestämmer de sig för att båda två :shock: åka bakom eget mål. Stirrar puck medan Fbk enkelt gör mål mot en ensam och övergiven Mantas.

Vi har i u12 laget fått rätt bra ordning på att ALDRIG lämna målvakten ensam innan egen zon är avklarad.

Tycker detta symboliserar vår uselhet just nu. Jag trodde aldrig på seger. Detta lag hittar alltid ett sätt att vika ned sig.
Småtrevligt spel för den okunnige att beskåda. Särskilt första 10 min. Då lyckades vi skjuta ett harmlöst skott på mål.
I övrigt tror jag vi gjorde mål på varenda chans vi hade.

Positivt då?
Pontus Johansson :D
Ingman :shock:
Mantas
Holland
Juniorerna

Alibi DIF. Grattis Luleå, ni är näst på tur.
Tror att det var Pontus Johansson iofs och inte Hedström, tycker både Johansson och Hedström gör det riktigt bra sett till att de är ursäktade för en del misstag. Ingman var upp och ner idag igen, en riktig indianare t.ex. men även flera bra saker. Holland kommer att bli riktigt bra.

Folk gnäller på domarna men jag skulle snarare vända på det, hur kan man ta de risker man gör som oftast ger just utvisning? Arne satt väl 2 ggr på botbänken t.ex., ej hållbart. Särskilt inte när man leder och har chans till vinst.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Ni har säkert rätt, är den rutinerade herren jag ifrågasätter.

Btw, att börja skylla på domaren är inte det DIF jag känner respekt för.
En gång för länge sedan var vi så mycket stoltare och större än så.
Då var det Modorövar som gnällde på domarna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Wishes skrev: 2021-10-12 21:45:25
Praetori skrev: 2021-10-12 21:39:39

En backlinje och försvarsspel som i bästa fall håller allsvensk nivå. Såja JE!
Det var helt klart en trevlig läsning om allt skulle kugga :D

Däremot så räcker det inte att ha en offensiv potential utan man måste ha något att bygga på bakifrån. Just den osäkerheten gör det väldigt svårt att man ska hamna topp 6.

DIF fortsätter att släppa till mest skott på mål och i skottsektorn. Just Timrå och Linköping kommer därefter som också ligger oss närmast i tabellen. Ja, jag vet att det kommer jämna ut sig med tiden, eller?
Boxplay lyckas vi fredas oss bra denna säsong vilket alla nog kan se(bortsett från denna match)
Hur länge orkar Mantas/Svedberg hålla om vi fortsätter släppa till skott i spelformen 5-5 el. totalt sett.

Hursomhelst, skulle du har rätt att DIF hamnar på topp 6 så blir det hatten av :)
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Usch vad besviken och arg jag är. Men solen gick upp idag iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-10-12 22:31:04 Ni har säkert rätt, är den rutinerade herren jag ifrågasätter.

Jepp, nya generationer, nya infallsvinklar.
Allt blir ju mycket lättare om det är någon annans fel, så varför inte lägga fokuset där? :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-10-13 18:11:14
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-10-12 22:31:04 Ni har säkert rätt, är den rutinerade herren jag ifrågasätter.

Jepp, nya generationer, nya infallsvinklar.
Allt blir ju mycket lättare om det är någon annans fel, så varför inte lägga fokuset där? :wink:
Ja, vi spelade riktigt bra mot FBK och hade vunnit om inte zebrorna varit jättedumma.

Sköt vi ens fler än 4 skott mot mål? Vi skapade ju ingenting utöver målen. Maxutdelning.
Och utvecklingschefen tål jag inte se i en intervju till.
Solklar och rättvis förlust. Alla mina pilar pekar nedåt. Utvecklingschefen, eller vad fan han nu heter, tycker vi spelar allt bättre hockey?,,,,
Den killen har knappast svettats särskilt mycket på en hockeybana.

Vi hörs broder.
Skriv svar