Fråga vilkenpubliksomhelst. JE går på förslaget som får minst röster ändåDIFLuWi skrev: ↑2021-10-12 21:35:58Fråga luleåpubliken.

Fråga vilkenpubliksomhelst. JE går på förslaget som får minst röster ändåDIFLuWi skrev: ↑2021-10-12 21:35:58Fråga luleåpubliken.
Ta matcherna mot Frölunda och Färjestad som senaste exemplet på att vi inte nått högstanivån men ändå har ett visst "bett".Harmageddon skrev: ↑2021-10-12 21:21:07.
Vad får dig att tro att det kommer se bättre ut i november till mars? Om du lyckas övertyga mig så kanske jag kan bli lite glad![]()
En backlinje och försvarsspel som i bästa fall håller allsvensk nivå. Såja JE!Praetori skrev: ↑2021-10-12 21:39:39Ta matcherna mot Frölunda och Färjestad som senaste exemplet på att vi inte nått högstanivån men ändå har ett visst "bett".Harmageddon skrev: ↑2021-10-12 21:21:07.
Vad får dig att tro att det kommer se bättre ut i november till mars? Om du lyckas övertyga mig så kanske jag kan bli lite glad![]()
Att laget skulle behöva en längre inkörningsperiod var tydligt redan när vi rekryterade Barry och när sedan Josefson försvann blev det akut tydligt.
Kopplar man det till spelschemat så hängde förhoppningarna på matcherna mot Leksand och Malmö för att få liiite andrum men med brasklappen att vi troligen ligger sist (nu bokstavligen) i/för att hitta kopplingsläget till att få effekt ur växellådan om så inte är fallet.
Med det sagt så har vi kuggar i sagda växellåda som tillåter omkörning på insidan när det väl kuggar i.
För att vara helt ärlig så är jag oerhört positivt inriktad med tanke på materialet i spelare som Videll, Sörensen, Rhett, Holland, Cederqvist mfl. Det finns en jäkla playmaker-ability hos laget som SHL sällan sett på senare år.
Stöka av matchen mot Luleå och Timrå och knip gärna nån poäng eller två så tror jag på riktigt att det finns en bra framtid för det här laget (även om bitar av försvarsspelet fortfarande oroar).
Wishes, Whishes, Promises Promises!
Ja det är det. Enda hoppet nu är att våra juniorer, som gör det jättebra sett till att de är just juniorer, mognar enormt snabbt och blir stabila SHL spelare. Tycker t.ex. Hedström börjar växa in i backkostymen och då tänker jag framför allt på huvuduppgiften för en back, defensiven.
Tror det var Pontus och Tom, om vi tänker på samma mål, jag valde att inte se tredjeperioden så missade några mål där. Men det spelar ingen roll, obegripligt dåligt agerat oavsett.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-10-12 21:43:16 Tom Nilsson ska ha sin styrka i defensiven. Tillsammans med unge Hedström bestämmer de sig för att båda tvååka bakom eget mål. Stirrar puck medan Fbk enkelt gör mål mot en ensam och övergiven Mantas.
Tror att det var Pontus Johansson iofs och inte Hedström, tycker både Johansson och Hedström gör det riktigt bra sett till att de är ursäktade för en del misstag. Ingman var upp och ner idag igen, en riktig indianare t.ex. men även flera bra saker. Holland kommer att bli riktigt bra.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-10-12 21:43:16 Tom Nilsson ska ha sin styrka i defensiven. Tillsammans med unge Hedström bestämmer de sig för att båda tvååka bakom eget mål. Stirrar puck medan Fbk enkelt gör mål mot en ensam och övergiven Mantas.
Vi har i u12 laget fått rätt bra ordning på att ALDRIG lämna målvakten ensam innan egen zon är avklarad.
Tycker detta symboliserar vår uselhet just nu. Jag trodde aldrig på seger. Detta lag hittar alltid ett sätt att vika ned sig.
Småtrevligt spel för den okunnige att beskåda. Särskilt första 10 min. Då lyckades vi skjuta ett harmlöst skott på mål.
I övrigt tror jag vi gjorde mål på varenda chans vi hade.
Positivt då?
Pontus Johansson![]()
Ingman![]()
Mantas
Holland
Juniorerna
Alibi DIF. Grattis Luleå, ni är näst på tur.
Det var helt klart en trevlig läsning om allt skulle kuggaWishes skrev: ↑2021-10-12 21:45:25En backlinje och försvarsspel som i bästa fall håller allsvensk nivå. Såja JE!Praetori skrev: ↑2021-10-12 21:39:39Ta matcherna mot Frölunda och Färjestad som senaste exemplet på att vi inte nått högstanivån men ändå har ett visst "bett".Harmageddon skrev: ↑2021-10-12 21:21:07.
Att laget skulle behöva en längre inkörningsperiod var tydligt redan när vi rekryterade Barry och när sedan Josefson försvann blev det akut tydligt.
Kopplar man det till spelschemat så hängde förhoppningarna på matcherna mot Leksand och Malmö för att få liiite andrum men med brasklappen att vi troligen ligger sist (nu bokstavligen) i/för att hitta kopplingsläget till att få effekt ur växellådan om så inte är fallet.
Med det sagt så har vi kuggar i sagda växellåda som tillåter omkörning på insidan när det väl kuggar i.
För att vara helt ärlig så är jag oerhört positivt inriktad med tanke på materialet i spelare som Videll, Sörensen, Rhett, Holland, Cederqvist mfl. Det finns en jäkla playmaker-ability hos laget som SHL sällan sett på senare år.
Stöka av matchen mot Luleå och Timrå och knip gärna nån poäng eller två så tror jag på riktigt att det finns en bra framtid för det här laget (även om bitar av försvarsspelet fortfarande oroar).
Jepp, nya generationer, nya infallsvinklar.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-10-12 22:31:04 Ni har säkert rätt, är den rutinerade herren jag ifrågasätter.
Btw, att börja skylla på domaren är inte det DIF jag känner respekt för.
En gång för länge sedan var vi så mycket stoltare och större än så.
Då var det Modorövar som gnällde på domarna.
Ja, vi spelade riktigt bra mot FBK och hade vunnit om inte zebrorna varit jättedumma.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-13 18:11:14Jepp, nya generationer, nya infallsvinklar.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-10-12 22:31:04 Ni har säkert rätt, är den rutinerade herren jag ifrågasätter.
Btw, att börja skylla på domaren är inte det DIF jag känner respekt för.
En gång för länge sedan var vi så mycket stoltare och större än så.
Då var det Modorövar som gnällde på domarna.
Allt blir ju mycket lättare om det är någon annans fel, så varför inte lägga fokuset där?![]()