Semifinal 1: Färjestad - Djurgårdens IF 6/4-2019
Re: Semifinal 1: Färjestad - Djurgårdens IF 6/4-2019
Har landat efter besvikelsen och inser att trots dagens usla match så är jag ändå tacksam. Vi är med i finrummet igen, trots allt. Vi kämpar inte för vårt liv i en kvalserie, vår ekonomi är inte på ruinens brand, vi kommer spela SHL nästa år oavsett. Trots hårda ord är jag dessutom tacksam över att vi har en kompetenta coach och sportchef. Det kommer nog inte att räcka i år, men det känns som att vi snart får ihop det.
Det som oroar mest är att vi var betydligt bättre på bortais än på hemmais mot Skellefteå. Nu är vi ordentligt pressade redan i andra matchen på måndag.
Enkel matematik, vi måste ta minst en i Karlstad om vi ska till final och jag har svårt att se det.
Jag är bara så grymt besviken på förstalinan men mest på Robban som inte vågar göra något åt det.
Enkel matematik, vi måste ta minst en i Karlstad om vi ska till final och jag har svårt att se det.
Jag är bara så grymt besviken på förstalinan men mest på Robban som inte vågar göra något åt det.
Olika motstånd, svårt att avgöra efter 1 matchciirree skrev:Det som oroar mest är att vi var betydligt bättre på bortais än på hemmais mot Skellefteå. Nu är vi ordentligt pressade redan i andra matchen på måndag.
För övrigt 55,56% i boxplay i det här slutspelet.
Det måste vara bottenrekord för ett lag i semifinal. Jösses.
Det måste vara bottenrekord för ett lag i semifinal. Jösses.
31 mil dit, 31 mil hem. Kämpa DIF.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta!mawa skrev:Inte ens arg, spelade skit i de två första och ok i tredje.
Bollklubben kommer inte få samma bekvämlighet på måndag.
Många här inne som älskar Djurgården så mycket så att de skiter rännskita på laget, kom ihåg dock att det är bäst av 7, sedan så finns absolut möjligheten att vi inte är i final men kom igen.. lite jävla tanke får man väl ha i sina inlägg? Vissa personer ser man enbart när dessa vill spy galla på laget och håller käften när det går bra... vi är alla i detta tillsammans.
I vått och torrt, förevigt Djurgården!
-
Alltid oavsett! Visst, man är sjukt besviken på spelet i första halvan, men det är först till fyra som gäller och äntligen är vi tillbaka till att vara ett lag att räkna med! 18(?) år sen vi var i semi två år i rad! De som inte ser att vi har nåt grymt bra på gång och har ett lag att räkna med fler år framöver tycker jag synd om. Man kan inte annat än älska Djurgården! Vår förening är så fantastiskt välmående i både hockeyn och fotbollen!
Såg första minutrarna innan sociala åtaganden tvingade mig att vara "normal" och inte en slutspelsidiot. Såg även en del av tredje. I båda fallen spelade vi väldigt bra hockey och pressade Färjestad duktigt.
Sen har jag förstått att någonting hände där emellan som var mindre bra men man räknade inte direkt med seger i första borta i Karlstad ändå. Dessutom uppehåll, hur korta de än är, verkar förvandla gubbarna till hockeypensionärer i första matcherna därefter.
Men nu är vi piskade att knipa alla hemma och minst en borta.
Sen har jag förstått att någonting hände där emellan som var mindre bra men man räknade inte direkt med seger i första borta i Karlstad ändå. Dessutom uppehåll, hur korta de än är, verkar förvandla gubbarna till hockeypensionärer i första matcherna därefter.
Men nu är vi piskade att knipa alla hemma och minst en borta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Efter att ha sugit lite på det så förstår jag att jag inte bör bli arg. Med tanke på vårt spel större delen av denna säsong, och det faktum att vi förmodligen är hela slutspelets sämsta defensiva lag. Så är det tamefan en bragd, en jävla sensation att vi är i semifinal. Vi är i samma båt som tre klasslag. Samtidigt som bättre lag såsom, Hv och Växjö fått tagit semester. Hade någon sagt att vi skulle varit här för tre månader sen hade jag skrattat mig harmynta.
Vi har kommit sjukt långt på ett mediokert spel. Gå ut och njut sista tre matcherna så ses vi nästa säsong och börjar om med en mera anpassad spelidé.
Vi har kommit sjukt långt på ett mediokert spel. Gå ut och njut sista tre matcherna så ses vi nästa säsong och börjar om med en mera anpassad spelidé.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Som en stråle av kiss i ansiktet att uppleva period 1 & 2 på plats.pulverapa skrev:31 mil dit, 31 mil hem. Kämpa DIF.
Nu tar vi nya tag imorgon!
DIF!
Det gäller att välja sina bortamatcher med omsorg.Daniel942 skrev:Som en stråle av kiss i ansiktet att uppleva period 1 & 2 på plats.pulverapa skrev:31 mil dit, 31 mil hem. Kämpa DIF.
Örebro 2-8 och Frölunda 1-6 var trevliga tillställningar.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Vart swishar vi för att sponsra att du åker på onsdag?!Praetori skrev:Det gäller att välja sina bortamatcher med omsorg.Daniel942 skrev:Som en stråle av kiss i ansiktet att uppleva period 1 & 2 på plats.pulverapa skrev:31 mil dit, 31 mil hem. Kämpa DIF.
DIF!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi garderar med att swisha LHO. Håller han sig undan blir forumet fattigare på mer än ett sätt, men vi har en jävla möjlighet att kvittera matchserien.Daniel942 skrev:Vart swishar vi för att sponsra att du åker på onsdag?!Praetori skrev:Det gäller att välja sina bortamatcher med omsorg.Daniel942 skrev:Som en stråle av kiss i ansiktet att uppleva period 1 & 2 på plats.pulverapa skrev:31 mil dit, 31 mil hem. Kämpa DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Åker sällan på bortamatcher nuförtiden om det inte är för att kombinera med annan aktivitet. Och till Värmland åker man inte i onödan. Tror vi behöver ta vinst på måndag och fredag hemma innan gubbarna är varma nog för att plocka en borta på söndag (och på söndag är jag lååångt bort från Värmland oavsett).Daniel942 skrev:Vart swishar vi för att sponsra att du åker på onsdag?!Praetori skrev:Det gäller att välja sina bortamatcher med omsorg.Daniel942 skrev:Som en stråle av kiss i ansiktet att uppleva period 1 & 2 på plats.pulverapa skrev:31 mil dit, 31 mil hem. Kämpa DIF.

- Lee Harvey Oswald
Njaa, vi blev nedstängda mot Saik i första, stor skillnad faktiskt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi var lika utskåpade mot Saik i match 1.
Det här är inte över.
Gillar vår tredje. Den tar vi med oss.
Känner laget samma revanschlusta som mig får FBK det jävligt jobbigt på måndag.
Nu kör vi.
FBK var så totalt överlägsna nu fram till 4-0.
Lider (lite) med HV, som faktiskt utmanade FBK på alla plan i 7 matcher, DIF mäktade med ett fint första byte.
Vi kom 4:a i tabellen, men är inte ett Playoff-lag, vi har alldeles för stor felprocent i egen zon/uppbyggnadsfasen
Att det nästan "blir match" av detta beror 98% på att FBK känner sig färdiga vid 4-0.
DIF är (för 31 gången denna säsong) inte med från start, endast Adams storspel första 12 min hindrade en 5-0 ledning.
Nej, detta var inte särskilt oväntat, vi har sett samma tendenser i 52 omgångar.
Mitt tips står fast.
4-1 i matcher, DIF snor match 4
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan