Hur länge orkar vi ha den här orken o viljan ställer jag mig. Är så otroligt grymt imponerad av killarna att komma igen. Idag var det millimetrar som kunde gjort att vi snodde fisk på två pinnar. Vi behöver få in en center o en urstark pondusback. En viktig detalj i rekryteringen är att vederbörande passar in i gruppen. Noggrann scouting är av spelaren/spelarna är ett måste.Tror att vi börjar bli attraktiva att spela hos. Är mycket positivt som skrivs o sägs i media och på twiiter mm om DIF och fansen. Vår vän Johner saknar Sthlm bl.a. Sen trist med Murray. Vad faan väntar han på. Han fick minimalt med speltid förra säsongen i NHL. Han sitter nu o väntar på ett NHL-avtal. Konstigt i mina ögon då han är matchotränad o förkastade try out. Känns otroligt märkligt hela situationen. Har alltid gillat Murray men förstår inte denna olidliga väntan. Är DIF osäkra på hans status o vill leta annat. Challe vädrade ju att Murray inte var intressant bl.a. Detta väcker funderingar hos mig. Sen hoppas jag centern snart landar... Vårt pp måste faaan gnuggas varje vaken tid på dygnet...
Käääääämpa DIF!!!
Senast redigerad av Doyle den 2014-11-22 19:56:17, redigerad totalt 1 gånger.
#10 skrev:Hoppas laget tackade klacken efter matchen.
Det gjorde dom.
Trodde aldrig vi skulle bli så få, trodde nog inte polisen o arrangörer heller iofs.
Sämsta helgen län först på tisdag november snart slut, man börjar tänka på jul och vintersemestern... Jag själv sitter här med 228 kr kvar på kontot liksom
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Nuvarande trupp, ledare och alla andra inräknade står för en bragdinsats som jag finner svår att greppa helt och hållet.
Vi möter lag som har den ena starka handen bak ryggen efter den andra som hjälper till med pengar. Vi möter lag som byter spelare som att de vore gjorda av pengar. Vi möter detta motstånd och knäpper det på apnäsan så broskbitarna yr. Det är hjärta och hjärna och jävlar anamma. Visst förlorar vi ibland och visst sitter vi stundtals kvar i spelarbussen, men allt som oftast är vi på isen 110% i 3x20. Så enormt imponerande att jag har svårt att ta in det. Vilka hjärtan och vilka Djurgårdslegender som skapas. Precis nu.
Magnutz skrev:Nuvarande trupp, ledare och alla andra inräknade står för en bragdinsats som jag finner svår att greppa helt och hållet.
Vi möter lag som har den ena starka handen bak ryggen efter den andra som hjälper till med pengar. Vi möter lag som byter spelare som att de vore gjorda av pengar. Vi möter detta motstånd och knäpper det på apnäsan så broskbitarna yr. Det är hjärta och hjärna och jävlar anamma. Visst förlorar vi ibland och visst sitter vi stundtals kvar i spelarbussen, men allt som oftast är vi på isen 110% i 3x20. Så enormt imponerande att jag har svårt att ta in det. Vilka hjärtan och vilka Djurgårdslegender som skapas. Precis nu.
Ljungh är fan en framtida Ottosson han kommer bli sådär lagom bra och inkörd i djurgårdsfamiljen så det står härliga till
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Ja, kan bara hålla med... man hade räknat med att slita för att slippa bli cementerad i botten men killarna kämpar som fan! Nu har vi tom fått lite momentum att våga oss upp i banan, utmana, jämnat ut skotten osv... sjukt impad av kämparglöden och är helt OK med att det kommer matcher där vi får fetedäng, grejen är att dessa grabbar reser sig från det och klarar ladda om så därför är man fan nästan inte orolig längre (att vi ska landa bottom2).
Hade varit "intressant" att veta hur säsongen sett ut om våra målisar inte spikat igen första 10-15 matcherna... lyckligtvis slipper vi få reda på det!
Bra match idag, bra resultat... var dock 100% säker att vi skulle vinna straffarna.. någon jag inte känt på typ 5 år (dvs att vi är heta i straffläggning). Fin kväll!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kall-El skrev:
Dock måste frågan lyftas hur länge vi orkar tugga på på detta sätt utan att få in lite mer kvalité i laget?
Men varför ska det ta slut? När det gäller det här sättet att spela, som bevisligen inte är lätt att slå för alla kommundopade plastlag, har vi redan högst kvalité i landet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El skrev:
Dock måste frågan lyftas hur länge vi orkar tugga på på detta sätt utan att få in lite mer kvalité i laget?
Men varför ska det ta slut? När det gäller det här sättet att spela, som bevisligen inte är lätt att slå för alla kommundopade plastlag, har vi redan högst kvalité i landet.
Det är inte spelsättet som jag ifrågasätter utan om vi kommer orka spela på detta sätt mentalt så väl som fysiskt över en hel säsong?
Jag har lite svårt att tro det personligen.
Vi behöver nog få in ett par spelare som kan hjälpa oss att ordna fram lite billiga mål t ex i pp.
Klart det ska värvas om pengar finns. In med Murray och en center. Denna center ska vara otroligt noga scoutad. Gärna en djurgårdare. Tex. Jacob Josefsson. Hur som helst är det otroligt viktigt att behålla denna gruppdynamik!
Highwind skrev:Klart det ska värvas om pengar finns. In med Murray och en center. Denna center ska vara otroligt noga scoutad. Gärna en djurgårdare. Tex. Jacob Josefsson. Hur som helst är det otroligt viktigt att behålla denna gruppdynamik!
Skulle väldigt gärna ta Josefsson till nästa säsong ( ersätter Jocke E ) men frågan är om han är den centertyp som vi behöver just nu. Jag skulle hellre se en mer offensivt lagd center i alla fall. Men ja om vi skulle kunna signa upp Josefsson nu direkt skulle jag inte tveka en sekund på att säga ja.