Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
dutti
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av dutti »

Länge sen jag var så fruktansvärt jävla förbannad och besviken, så där att det verkligen suger i magen.

Länge sen jag drog på ett sånt väcka-grannarna-vrål också.

Riktig pissmatch, man borde lärt sig vad uppehåll innebär med djurgårdsögon.. Jag tar med mig moralen och inställningen i tredje perioden, det kan vara förbannat viktigt för resten av säsongen. Djurgårn är svåra att slå, och det borde våra spelare veta nu.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Malto

Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Malto »

blundern skrev:Reflekterar lite över 0-2 målet.

Vi har ju en avvaktande utvisning mot oss och visst fan borde domaren blåst utvisning innan det blev mål. Lennhammer som förvisso gör det oerhört nonchalant rensar ju ändå pucken mot forcerande forward som sedermera gör mål.

I min bok är det inget mål. Vad säger ni?
Måste man inte ha pucken under kontroll? Kontroll var väl det sista man kan säga att han hade...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jag var aldrig orolig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Malto skrev:

Vi har ju en avvaktande utvisning mot oss och visst fan borde domaren blåst utvisning innan det blev mål. Lennhammer som förvisso gör det oerhört nonchalant rensar ju ändå pucken mot forcerande forward som sedermera gör mål.

Måste man inte ha pucken under kontroll? Kontroll var väl det sista man kan säga att han hade...
Lennhammer har väl aldrig haft kontroll över någonting...
blundern

Inlägg av blundern »

Malto skrev:

Fast en dragskottsrensning måste i allra högsta grad räknas som att han har pucken under kontroll. Hade han inte gjort den så bedrövligt svag så hade det likaväl kunna blivit icing.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

För er som inte sett en repris av 5-5 målet, så har ni den här:
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... video/2382

Kolla noga på Kalus, det ser så förbannat roligt ut. Han firar först så att han tappar balansen, sen så fort han ställer sig så tappar han balansen igen i glädjeruset. Den killen är för jävla underbar, och jag kan inte minnas att jag någonsin har varit så förtjust i en hockeyspelare som jag är i Kalus just nu. Han är ett jävla monster. Bara hans första byte i matchen, magiskt! Han sätter in fyra (!!!) tacklingar på drygt 30 sekunder. Hans glädje vid målen, och hans slit. Han har en välförtjänt plats i mitt hjärta. Hoppas av hela mitt hjärta att vi får behålla honom. Går vi upp så är Kalus den första spelaren som ska få förlängt, kosta vad det kosta vill (nästan iaf).

Hans firande av målet är fullkomligt legendariskt. Ser så fruktansvärt kul ut. Har sett det 7-8 gånger nu, skrattar lika mycket varje gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur fan kan man tycka att värvningen av Guter blir märkligare för varje match? Snarare tvärtom. Han har redan nu bevisat att han är bra nog att vara en spelare som gör en poäng per match på den här nivån.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Hur fan kan man tycka att värvningen av Guter blir märkligare för varje match? Snarare tvärtom. Han har redan nu bevisat att han är bra nog att vara en spelare som gör en poäng per match på den här nivån.
Skulle dock mer än gärna trolla bort honom för en back i hans kaliber. Fy fan, har en fruktansvärt bra anfallsuppsättning, kan Åberg och Johner bibehålla sin form samtidigt som vi får tillbaka en glödhet Linkan när det börjar dra ihop sig så har vi definitivt en bra chans anfallsmässigt att ta hela skiten i land. MEN backuppsättningen håller knappt korpklass i nuläget. Satans snebyggt hela laget. Även Chet måste spela upp sig en del igen så vi kan få lite lugn och ro där bak. Hans storspel kommer verkligen att behövas, framförallt om dessa grodyngel till förvarsspelare kommer att få möta Elitseriespelare längre fram under säsongen. Vågar knappt tänka tanken på att se Bohman/Lennhammer möta Juhamatti Aaltonen och Matt Murley om några månader :evil:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Manijock skrev:MEN backuppsättningen håller knappt korpklass i nuläget.
Känns dumt att överdriva problemet. Jag tycker Challe gjorde helt rätt. De lag som går upp till elitserien gör det pga fartfylld och offensiv hockey, det är bara ut och köra. Då krävs det offensiva spelare som kan det, vilket vi bör kunna ha i en eventuell kvalserie.

Sedan har flera backar höjt sig avsevärt. Lidström är stabil, Timmy blir bara bättre och bättre, Holm spelar tryggt och är sällan inne på baklängesmål, och Erik är viktig i offensiven. Sen har vi två svagare kort, men Arnesson är inte dålig skulle jag påstå. Lennhammer är en säkerhetsrisk dock, men att ha en risk av 6 backar är ingen katastrof.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tycker inte Challe gjorde rätt om han tycker en forward var viktigare än en back. Men det känns ju definitivt som att han försökte hitta en back. Lyckades inte hitta någon till rätt pris och valde att lägga pengarna på Guter istället då han blev tillgänglig. Ser inget fel i det dock. Men visst fan skulle vi behöva en försvarsgeneral. Men hittade vi ingen så kan man ju inte klandra Challe för att han gick vidare till Guter istället.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Jag tycker inte Challe gjorde rätt om han tycker en forward var viktigare än en back.
Han försökte ju hitta en back, likt i stort sett alla europeiska klubbar.
Problemet är att det inte finns några, och då känns det mer genomtänkt att lägga slantarna på Guter, istället för någon överskattad slovak som typ spelade 3 matcher i NHL 2008 och sedan dess haft -20 säsong efter säsong i slovakiska ligan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tycker inte Challe gjorde rätt om han tycker en forward var viktigare än en back.
Han försökte ju hitta en back, likt i stort sett alla europeiska klubbar.
Problemet är att det inte finns några, och då känns det mer genomtänkt att lägga slantarna på Guter, istället för någon överskattad slovak som typ spelade 3 matcher i NHL 2008 och sedan dess haft -20 säsong efter säsong i slovakiska ligan.
Ja, precis det jag sa.
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Salas skrev:För er som inte sett en repris av 5-5 målet, så har ni den här:
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... video/2382

Hans firande av målet är fullkomligt legendariskt. Ser så fruktansvärt kul ut. Har sett det 7-8 gånger nu, skrattar lika mycket varje gång.
Tyvärr så skrattar jag inte så mycket, knappt jag ser nåt alls så som bilden laggar hela tiden men bara precis vid målet. (Reklamen innan är självklart felfri...). Men det lilla jag får se av Kalus är roligt som fan :-)
Praetori

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:Jag tycker inte Challe gjorde rätt om han tycker en forward var viktigare än en back. Men det känns ju definitivt som att han försökte hitta en back. Lyckades inte hitta någon till rätt pris och valde att lägga pengarna på Guter istället då han blev tillgänglig. Ser inget fel i det dock. Men visst fan skulle vi behöva en försvarsgeneral. Men hittade vi ingen så kan man ju inte klandra Challe för att han gick vidare till Guter istället.
Challe kanske vet något som vi inte vet angående Linkan och eller Fimpens varande för kommande säsonger. :?:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

YNWA skrev:Vet inte vad man ska säga... det är inte bra för hälsan att följa det här laget i år!

GRYM vändning, styr upp defensiven så kan det här bli riktigt trevligt. Framåt är vi tunga för tillfället!
Ja detta är helt sjukt. Man vet fan aldrig vad som skall hända. Helt ofarliga lägen bakåt blir mål för motståndaren och räknar vi förlägningen blir det 66! skott vilket är klubbrekord.
4 mål på 8min vilket inte är första gången denna säsong och det vet både våra grabbar och motståndarna (vilket syntes tydligt igår då Malmö fick nerverna utanpå tröjorna bitvis).
Detta laget kan man aldrig räkna ut, eller räkna in då det läcker som ett såll ibland. Ser dock hellre 6-5 än 1-0 då det senare är roligare att titta på än det förra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar