Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Jag vill också ha bort Granath. Förmodligen för stor lönekostnader sett till hans prestation.
Instämmer. Frågan är bara om han vill stanna.Kentta skrev:Lidström ska vara kvar. Har en hög högstanivå och om man kan slipa bort hans dippar är han en stabil back i allsvenskan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag tror inte han är kvar om vi är kvar i Allsvenskan. Han trivs med stor sannolikhet inte med uppmärksamheten som spelare i DIF innebär.Mäklaren skrev:Instämmer. Frågan är bara om han vill stanna.Kentta skrev:Lidström ska vara kvar. Har en hög högstanivå och om man kan slipa bort hans dippar är han en stabil back i allsvenskan.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror det ligger något idag. Ny Adam Andersson.elklingo skrev:Jag tror inte han är kvar om vi är kvar i Allsvenskan. Han trivs med stor sannolikhet inte med uppmärksamheten som spelare i DIF innebär.Mäklaren skrev:Instämmer. Frågan är bara om han vill stanna.Kentta skrev:Lidström ska vara kvar. Har en hög högstanivå och om man kan slipa bort hans dippar är han en stabil back i allsvenskan.
Expert.
-
jensa öhling
Victor Berglind borde väl vara högaktuell om vi inte går upp.
Tror även det är mycket möjligt att vi plockar en gammal bekant i Robin Figren. Om inte ngt elitserielag, typ gnaget, snappar upp honom. Får magert med speltid i LHC.
Tror även det är mycket möjligt att vi plockar en gammal bekant i Robin Figren. Om inte ngt elitserielag, typ gnaget, snappar upp honom. Får magert med speltid i LHC.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Granath är viktigt att vi få bort. Lär sitta på en ganska hög lön jämfört med andra och har verkligen inte imponerat på mig och är inte det minsta fysisk i spelstilen vilket man ändå förväntade sig lite mer av även om jag visste att han inte va någon Printz-ersättare!
Printz hade förövrigt varit perfekt att få hem igen och rent spontant känns det som det inte borde skilja jätte mycket på deras lönekostnader.
Printz hade förövrigt varit perfekt att få hem igen och rent spontant känns det som det inte borde skilja jätte mycket på deras lönekostnader.
Spela fult
Gillar Printz men tittade på hur det gått för honom i Österrike och han har -17 i statistik, i andraligan...diftobbe89 skrev:Granath är viktigt att vi få bort. Lär sitta på en ganska hög lön jämfört med andra och har verkligen inte imponerat på mig och är inte det minsta fysisk i spelstilen vilket man ändå förväntade sig lite mer av även om jag visste att han inte va någon Printz-ersättare!
Kan ju bero på laget men det är ingen imponerande statistik.
- diftobbe89
Njaa, nu tror jag du är ute och cyklar, så vitt jag vet så spelar han i ett bottenlag i Österrikes högstaliga. Hur bra klass den håller vet jag dock inte!puttedif2 skrev:Gillar Printz men tittade på hur det gått för honom i Österrike och han har -17 i statistik, i andraligan...diftobbe89 skrev:Granath är viktigt att vi få bort. Lär sitta på en ganska hög lön jämfört med andra och har verkligen inte imponerat på mig och är inte det minsta fysisk i spelstilen vilket man ändå förväntade sig lite mer av även om jag visste att han inte va någon Printz-ersättare!
Kan ju bero på laget men det är ingen imponerande statistik.
Sen ska man nog inte alltid stirra sig blind på statistiken även om -17 inte imponerar direkt, men vi alla vet ju vad Printz står för och går för och kan lova att han hade varit en stor tillgång i vår nuvarande trupps backuppsättning.
Han var dessutom väldigt sällan skadad också börjar jag tänka på (eller sjuk)
Känns som Granath varit borta med sånt till och från nästan hela säsongen.
Spela fult
- SirDIFalot
Alla i Printz lag har ju liknande plus/minus siffror så det säger ju typ ingenting om Printz.
http://www.eliteprospects.com/team.php? ... atus=stats
http://www.eliteprospects.com/team.php? ... atus=stats
Expert.
Davids lagkamrat, Luciano Aquino, ser ju rätt intressant ut: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15595
- AdamPickard
Blir vi kvar i HA bör vi ta över Johan Wiklander
- SirDIFalot
Har kontrakt.AdamPickard skrev:Blir vi kvar i HA bör vi ta över Johan Wiklander
Expert.
Vettifan om jag vill ha kvar Erik G. Finns backar som är bättre offensivt och inte många som är sämre defensivt!
Vill absolut inte ha kvar Erik Gustaffson. Skulle varit en sak om han var junior och kunde skickas ner i J20, men i A-laget har han ingenting att göra. Hybris som en gud och fullständigt inkapabel i defensiven.
Om Frölunda allvarligt vill ha honom måste de ha Sveriges sämsta scouter
Om Frölunda allvarligt vill ha honom måste de ha Sveriges sämsta scouter
ge mig 5 transatlanter med fysisk spelstil och vinnarskalle
Först och Främst- ALLTID OAVSETT