"Vi är inte aik" sägs det. Men om säsongen inte går som på räls och vi inte tar oss upp första året lär det nog bli skrämmande likt aik. Jag är dock ganska hoppfull om att revanschlustan går att leva på så länge den är färsk - det vill säga om DIF ligger top-4 säsongen ut så behöver det nog inte bli allt för hemskt.-daniel- skrev:Usch, ryser.Jim Morrison skrev:-daniel- skrev:Tuna & Troja de första två omgångarna... "Heja heja heja Djurgår'n, Djurgården är dom bästa heja heja heja Djurgår'n..."
Vilken gärdsgårdsserie.
Ni i klacken, är ni klara?
Jag är faktiskt inte så orolig för spelarmaterialet, litar på att Challe kommer få ihop ett gångbart lag. Är dock fullständigt livrädd för publiken...kommer klacken fortsätta komma på matcherna och vara lika engagerade trots den miserabla gångna säsongen? ...och hur många i övrigt blir det som förnyar sina säsplåtar?
Känns bara jobbigt att tänka på det.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2012/2013
Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Någon som känner en brutal revansch bubbla upp? Jag känner mig riktigt taggad redan - försäsongen 2010 och den här slår (redan) de två tidigare med hästlängder.
Revansch på alla som har och kommer lämna oss, revansch för spelarna som spelade ned oss men tar sitt ansvar. Kommer bli hett.
Även om jag är tämligen säker på att den största "svikar-bomben" inte är släppt ännu vill jag så jävla gärna möta en spelare som flyr DIF nu i kvalserien nästa säsong. Vill möta Kempe/Wesslau/vakant. De ska få känna sig jagade, de ska inse hur äckligt det är att stå där i bondetröjor.
We will fucking hunt you down.
ALLA TILL HOVET!
Revansch på alla som har och kommer lämna oss, revansch för spelarna som spelade ned oss men tar sitt ansvar. Kommer bli hett.
Även om jag är tämligen säker på att den största "svikar-bomben" inte är släppt ännu vill jag så jävla gärna möta en spelare som flyr DIF nu i kvalserien nästa säsong. Vill möta Kempe/Wesslau/vakant. De ska få känna sig jagade, de ska inse hur äckligt det är att stå där i bondetröjor.
ALLA TILL HOVET!
Säg den glädje som varar
- reservjesus
Kan inget annat än hålla med dig!DIF_Soldier skrev:Någon som känner en brutal revansch bubbla upp? Jag känner mig riktigt taggad redan - försäsongen 2010 och den här slår (redan) de två tidigare med hästlängder.
ALLA TILL HOVET!
clowns to the left of me, jokers to the right
Kricke skrev:De två första omgångarna är spikade. Det indikerar att resten av spelprogrammet kan vara på G också. Jag finner dock en sak intressant... Hemmapremiären spelas 13 september. En tisdag. Vår andra match spelas en torsdag. Matchdagar tisdagar och torsdagar. Precis som på elitserietiden. (Hockeyallsvenskan brukar spela fredag-onsdag-söndag annars)Metal Machine skrev:Är schemat redan spikat? Hemma eller borta?Kentta skrev:Första matchen i Allsvenskan blir hemma mot Almtuna!
Tagga!
Dessutom kan premiären matchen hindra Sålna från att ha hemmaplan i sin premiär med tanke på att elitserien också ska starta tisdag 13 september. Trots att vi är en serie ned har vi ändå högre status än Sålna. Ha ha ha ha ha ha.
I min kalender är 13 september en torsdag och 15 september en lördag
Word!reservjesus skrev:Kan inget annat än hålla med dig!DIF_Soldier skrev:Någon som känner en brutal revansch bubbla upp? Jag känner mig riktigt taggad redan - försäsongen 2010 och den här slår (redan) de två tidigare med hästlängder.
ALLA TILL HOVET!
Ur spår bönder!
Om sittplats kommer eller inte är svårt att säga och det beror på nog mycket på resultat och om vi kan få ett positivt momentum i föreningen.-daniel- skrev:Jag är faktiskt inte så orolig för spelarmaterialet, litar på att Challe kommer få ihop ett gångbart lag. Är dock fullständigt livrädd för publiken...kommer klacken fortsätta komma på matcherna och vara lika engagerade trots den miserabla gångna säsongen? ...och hur många i övrigt blir det som förnyar sina säsplåtar?
Huruvida det blir drag i klacken eller inte beror på hur valberedningen och senare styrelse och ledning agerar.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Precis det jag menar, och där ligger också min oro...puttedif2 skrev:Om sittplats kommer eller inte är svårt att säga och det beror på nog mycket på resultat och om vi kan få ett positivt momentum i föreningen.-daniel- skrev:Jag är faktiskt inte så orolig för spelarmaterialet, litar på att Challe kommer få ihop ett gångbart lag. Är dock fullständigt livrädd för publiken...kommer klacken fortsätta komma på matcherna och vara lika engagerade trots den miserabla gångna säsongen? ...och hur många i övrigt blir det som förnyar sina säsplåtar?
Huruvida det blir drag i klacken eller inte beror på hur valberedningen och senare styrelse och ledning agerar.
Förhoppningsvis inser folk vikten av att lösa ett medlemsskap och lägga sin röst på att få bort nuvarande styrelse. Jag ska göra det, och jag hoppas att jag har många med mig.
Vore konstigt om styrelsen fick sitta kvar, tror den chansen är minimal. För många vill ha bort gubbar som Engström och Larsson, och för att inte tala om Abbe. Försvinner dessa tre herrar kommer det att bli ett bra år.
Vore konstigt om styrelsen fick sitta kvar, tror den chansen är minimal. För många vill ha bort gubbar som Engström och Larsson, och för att inte tala om Abbe. Försvinner dessa tre herrar kommer det att bli ett bra år.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Väl talat - kunde inte sagt det bättre själv! Vad sägs om en bortainvasion i år? Ingen tradition i DIF hockey men det kan väl bli?!? Troja/Ljungby lördagsmatch första fighten - vad sägs?DIF_Soldier skrev:Någon som känner en brutal revansch bubbla upp? Jag känner mig riktigt taggad redan - försäsongen 2010 och den här slår (redan) de två tidigare med hästlängder.
ALLA TILL HOVET!
Jag och mina söner har redan skrivit in den matchen i kalendern. Bara 7 mil i bil.Tessan skrev:Väl talat - kunde inte sagt det bättre själv! Vad sägs om en bortainvasion i år? Ingen tradition i DIF hockey men det kan väl bli?!? Troja/Ljungby lördagsmatch första fighten - vad sägs?DIF_Soldier skrev:Någon som känner en brutal revansch bubbla upp? Jag känner mig riktigt taggad redan - försäsongen 2010 och den här slår (redan) de två tidigare med hästlängder.
ALLA TILL HOVET!
En liten trång hall väntar men inte alltför stort motstånd från läktaren. Vore kul om det blev ett stort gäng med Djurgårdare på plats.
Ang. David Lidström:
Lite mera skägg sa Challe. Vi missade visst betoningen på Lite, allihopa
Lite mera skägg sa Challe. Vi missade visst betoningen på Lite, allihopa
Min med.. undrar om våra kalendrar är trasiga?Aggie_66 skrev:Kricke skrev:De två första omgångarna är spikade. Det indikerar att resten av spelprogrammet kan vara på G också. Jag finner dock en sak intressant... Hemmapremiären spelas 13 september. En tisdag. Vår andra match spelas en torsdag. Matchdagar tisdagar och torsdagar. Precis som på elitserietiden. (Hockeyallsvenskan brukar spela fredag-onsdag-söndag annars)Metal Machine skrev:Är schemat redan spikat? Hemma eller borta?Kentta skrev:Första matchen i Allsvenskan blir hemma mot Almtuna!
Tagga!
Dessutom kan premiären matchen hindra Sålna från att ha hemmaplan i sin premiär med tanke på att elitserien också ska starta tisdag 13 september. Trots att vi är en serie ned har vi ändå högre status än Sålna. Ha ha ha ha ha ha.
Alltid Oavsett.
Hmm... verkar som om jag har kollat på fel månad. Men hursomhelst är det ju ändå "elitseriedagar".Aggie_66 skrev:Kricke skrev:De två första omgångarna är spikade. Det indikerar att resten av spelprogrammet kan vara på G också. Jag finner dock en sak intressant... Hemmapremiären spelas 13 september. En tisdag. Vår andra match spelas en torsdag. Matchdagar tisdagar och torsdagar. Precis som på elitserietiden. (Hockeyallsvenskan brukar spela fredag-onsdag-söndag annars)Metal Machine skrev:Är schemat redan spikat? Hemma eller borta?Kentta skrev:Första matchen i Allsvenskan blir hemma mot Almtuna!
Tagga!
Laget just nu:
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.
Första femman:
xxx
xxx
Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
xxx
Andra femman:
xxx
xxx
Michael Holmqvist
Christian Eklund
xxx
Tredjefemman:
David Lidström
xxx
Henrik Eriksson
xxx
xxx
Fjärdefemman:
Kim Lenhammer
xxx
xxx
xxx
xxx
Mycket att fylla för Challe... och speciellt mycket ös verkar han inte ha med signingarna...
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.
Första femman:
xxx
xxx
Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
xxx
Andra femman:
xxx
xxx
Michael Holmqvist
Christian Eklund
xxx
Tredjefemman:
David Lidström
xxx
Henrik Eriksson
xxx
xxx
Fjärdefemman:
Kim Lenhammer
xxx
xxx
xxx
xxx
Mycket att fylla för Challe... och speciellt mycket ös verkar han inte ha med signingarna...
Har jag missat något? Eller varför har vissa fått för sig att Reideborn är värvad som tredjekeeper?(!!!!!)
Herregud....
Herregud....