Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av emilin »

Rogga skrev:Nej, han är fan inte välkommen längre! AVGÅ är väl tidernas understatement!
Nu vet i fan om du inte har pissat på fel stolpe, inte välkommen längre hur i helvete kan man inte vara välkommen längre men de meriter som Challe sitter inne med.
Det lag som har skrapas ihop ska garanterat ligga i topp, så där har han absolut inte gjort något fel. Visst det finns spelare om vi skulle kunna önska oss(Challe värva den Challe värva den)men det finns något som kallas ekonomi.
Så med de ekonomiska förutsättningarna har Challe gjort ett kanon jobb.

Nu till tränar rollen, där känns det som om det finns mer att önska, Challe skulle behöva kliva åt sidan o ge någon annan ansvaret för hur truppen utvecklas(det är fan inget dåligt matreal som den nya tränaren får jobba med). Låt Challe fortsätta med det som han verkar vara bäst på,jaga spelare.
Vi får hoppas att stoltheten för klubben är större än egot o att man ser till lagets bästa .
Se sen till att tränaren kan koncentrera sig helt o hållet till laget o deras utveckling.

På detta forum är vi jävligt snabba på att kritisera enskilda individer, o redan där gör vi ett mega stort fel. Vi kan inte väga Hank mot Tim (två helt skilda spelare med helt olika roller). Utan vi måste börja titta på det lag bygge som är på väg att skapas.
Vist fan ska vi kräv mer från våra spelare, men att hänga ut spelare som ligger runt 18 år, o be dessa dra eller sluta, är i mina ögon bland det dummaste vi kan göra + att jag tror att de som skriker till dessa troligt vis är 18 o har jävligt svårt att bara ta sig upp på morgonen, o att dessa över huvud taget kommer röra på dö köttet finns inte, eller så är man 40+ o har aldrig lyckas inom idrott.(med resonemang som att hade det varit jag då jävlar).
Donkels
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:Hans Särkijärvi
Janne Karlsson
Niklas Czarnecki

Där har vi några alternativ.
Då adderar jag en till - Roger Rönnberg
Är väl typ inofficiellt klar för Frölunda till nästa säsong?
Trist, OK då får vi stryka honom från listan och rent generellt är det nog inte helt lätt att få in en ny tränare så där hux flux så jag ber till alla gudar att Challe plötsligt blir en vinnartränare även om jag tyvärr tvivlar rätt starkt. Jag vet att Challe inte är nöjd med mesigheten och handfallenheten som många av våra spelare utstrålar men som sagt var jag är inte säker på om han är rätt man för att få fart på dom
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror inte det finns en chans i helvetet att Challe får sparken. Man ger ingen förtroende att vara sportchef och tränare på samma gång om ett par månader av dåligt spel gör att man tänker sparka honom. Sjukt kortsiktig ledning i så fall.

Jag tror inte heller att vi har råd att ta in en ny huvudtränare.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Ska det göras, så ska det göras ordentligt in med Bruce Boudreau som ny coach! Se och lär Challe: http://www.youtube.com/watch?v=gXkGJtY4A4E
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:Ska det göras, så ska det göras ordentligt in med Bruce Boudreau som ny coach! Se och lär Challe: http://www.youtube.com/watch?v=gXkGJtY4A4E
Den där videon är lite missvisande. Bruce är ju känd för att vara "spelarnas coach" och i en omröstning bland spelarna vilken tränare som är "lättast att spela för" så vann Boudreau. Snäll tränare alltså.
Expert.
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Rocky3000 skrev:Ska det göras, så ska det göras ordentligt in med Bruce Boudreau som ny coach! Se och lär Challe: http://www.youtube.com/watch?v=gXkGJtY4A4E
John Tortorella, head coach NY Rangers:

Tror ni Challe har den här pondusen och attityden i omklädningsrummet eller? :|
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror att det kan ligga oss i fatet att lag 4-7 har chans på kvalserien. Vi kommer alltid ha "häng" på en sån plats och där med förvänta oss att spelet kommer komma igång och låta Challe köra säsongen ut. Jag tror inte att vi kommer ta en sån plats, men ändå kommer vi alltid vara nära och där med kommer nog Challe få lite för mycket tid på sig... Tyvärr. Men jag tror verkligen inte på honom och har inte gjort det. Var inne på att låta honom köra hela säsongen i alla fall även om det ser dåligt ut i början. Men det ser fan inte bättre ut någonstans. Vi mötte några som spelade division 1 ifjol och Landeskog typ vann de matcherna åt oss på egen hand. Vet inte vad vi ska göra dagen han och Dogge lämnar. Jag tänker fan inte börja oroa mig för de sista två platserna redan nu i alla fall. Så illa ska man inte behöva må.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hmm, har inte tänkt så långt men det ligger onekligen något i det. Vi ligger i ett riktigt prekärt läge med tanke på alla omständigheter.

Hur vi än gör så blir det fel, känns det som. Usch.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Alla verktyg finns ju i lådan, men resultaten uteblir. Det är något som är fel i organisationen, det sitter losermentalitet klistrat i väggarna. Skulle någon av våra spelare spela i ett annat lag skulle denne mer eller mindre lyckas. Titta på Henke Eriksson för att nämna en.

Jag tror alla har en del i det hela, inte bara Challe eller enskilda spelare. Det gäller ju att nästintill samtliga inblandade drar åt samma håll för att nå målet, från toppen på kontoret till spelarna på isen. Jag tror det brister här på flera ställen. Vem bär ansvaret?
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Det räcker nu Charles
Djurgårdens IF
Rogga

Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av Rogga »

emilin skrev:
Rogga skrev:Nej, han är fan inte välkommen längre! AVGÅ är väl tidernas understatement!
Nu vet i fan om du inte har pissat på fel stolpe, inte välkommen längre hur i helvete kan man inte vara välkommen längre men de meriter som Challe sitter inne med.
Det lag som har skrapas ihop ska garanterat ligga i topp, så där har han absolut inte gjort något fel. Visst det finns spelare om vi skulle kunna önska oss(Challe värva den Challe värva den)men det finns något som kallas ekonomi.
Så med de ekonomiska förutsättningarna har Challe gjort ett kanon jobb.

Nu till tränar rollen, där känns det som om det finns mer att önska, Challe skulle behöva kliva åt sidan o ge någon annan ansvaret för hur truppen utvecklas(det är fan inget dåligt matreal som den nya tränaren får jobba med). Låt Challe fortsätta med det som han verkar vara bäst på,jaga spelare.
Vi får hoppas att stoltheten för klubben är större än egot o att man ser till lagets bästa .
Se sen till att tränaren kan koncentrera sig helt o hållet till laget o deras utveckling.

På detta forum är vi jävligt snabba på att kritisera enskilda individer, o redan där gör vi ett megastort fel. Vi kan inte väga Hank mot Tim (två helt skilda spelare med helt olika roller). Utan vi måste börja titta på det lagbygge som är på väg att skapas.
Vist fan ska vi kräv mer från våra spelare, men att hänga ut spelare som ligger runt 18 år, o be dessa dra eller sluta, är i mina ögon bland det dummaste vi kan göra + att jag tror att de som skriker till dessa troligtvis är 18 o har jävligt svårt att bara ta sig upp på morgonen, o att dessa över huvud taget kommer röra på dököttet finns inte, eller så är man 40+ o har aldrig lyckas inom idrott.(med resonemang som att hade det varit jag då jävlar).
Jätteenkelt, har han lyckats bra som tränare? Gör han ett bra jobb som tränare? VERKAR han ens vara en bra tränare? Verkar han vara en bra chef? Om svaret hade varit JA på samtliga frågor, då kan du bortse från min kommentar, men om svaret är NEJ så anser inte jag att han är välkommen som tränare längre.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Är det inte dags att vi kickar Challe och tar in Bylsma på lockoutkontrakt? Han verkar ju vara rätt bra på att ta över mitt under säsongen.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Svenska tränare är ju allmänt jävligt snälla och mesiga. Men är så jävla rädd att trampa någon spelare på tårna som sedan gråter ut i media.

DIF borde ha tagit in en amerikansk coach som kan få folk att prestera.
Man kan vara snäll som coach men samtidigt ge ALLA spelare en rejäl avhyvling i paus om dom förtjänar det.

Challe har ingen plan, han har ingen pondus. Jag trodde han skulle greja det men han gör det inte. Han är för mycket polare med spelarna så dom åker runt och gör lite som dom vill för dom kommer undan med det.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Är Viktor Tikhonov upptagen med något? :wink:
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Rogga skrev:Är Viktor Tikhonov upptagen med något? :wink:
Stoneface? Tror han hugger sten i Sibirien...? :-)
Skriv svar