SkönaDjurgårn skrev:Hur har man en bra fysik "på papperet"?
En bra fysik på pappret enligt mig är höga värden på fystester. Samtidigt är dessa just på pappret då dom inte behöver spela någon större roll i spelet sedan.
Men skitsamma. Jag tycker precis som er att Kyle har varit under all kritik i år. Samtidigt vet jag att vi inte kommer bryta kontraktet och försöker därför återspegla situationen lite mer positivt.
Aha okok, visste inte att du sett fystestresultat. Jag kan ju bara se längd och vikt, här på hemsidan.
Äh, jag har alltid gillat Kyle men han är lite mesig framför eget mål bara, hoppas de jobbar på det!
Sen är det väl i och för sig nästan tjänstefel att lira Kyle i BP, vilket ofta görs. Rätt man på rätt plats.
Tycker Zigomanis verkar ha förbättrat sin offensiv på de två år som gått, av statistiken att döma. Är och var av den uppfattningen att han med ytterligare tid på stor rink även hade bidragit bättre överlag. Fasta situationer är en extrem viktig del i spelet och han skulle låta oss börja med puck betydligt oftare.
Perfekt att använda i matchavgörande tekningsmoment - det i längen skulle öka vår poängskörd.
Kort och gott tror jag på honom. Han skulle dock enbart passa in om Almtorp försvann (det gick väl ett BIF-rykte?)
kotten skrev:Ziggy kunde teka, hurra! I övrigt var han en högst medioker hockeyspelare, och då är jag generös. Tack, men nej tack.
Så är det. Ska vi ta hit utlänningar ska de vara riktigt bra och höja kvalitén. Att enbart sticka ut som en vass tekare räcker inte.
Men eftersom JJ lär sitta kvar skulle det inte förvåna mig om han tar tillbaka honom ytterligare en vända. Trots att Kyle gjorde ett högst mediokert slutspel och hade en svag defensiv valde vi att ta hit honom än en gång. Gissa vad, han är fortfarande svag i defensiven.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Börjar få det svårt att se hur Honken ska få plats i uppställningen.
Tjärnqvist verkar stanna. Klubertanz har kontrakt. Printz bör man slåss med näbbar och klor för att behålla. Erik spelar riktigt bra och kommer ta en top 6.
En stabil tvåvägsback måste in. Det pratas om Fernholm eller Kronwall. Troligen den förstnämnde. Claesson blir nog kvar trots en usel säsong. Potentialen finns där och den bör man ta tillvara på. Philip Holm blir sjundeback (även om Claesson bör vara det i nuläget)
Honken har inte varit bra och har mycket att bevisa. Verkar nästan som att han år gå.
Lämnar Printz får han nog vara kvar.
Tror Honken får stanna om han går ner i lön rätt rejält. Tror inte han är het alls på marknaden... Just nu förespråkar jag nog dock att han får försvinna alldeles oavsett. Tycker hans ryggbesvär gör honom alldeles för oförutsägbar.
Men jag ser helst att Fernholm kommer in i vilket fall (får anses vara Boumediennes ersättare). Gärna en riktigt duktig 2-vägsback också så att Claesson kan få nöta bänk.
Tjärnqvist - Fernholm
Printz - Klubertanz
Gustafsson - X
EDIT: Kronwall håller jag personligen som väldigt osannolikt. Skall höra mig för lite men tror inte det blir aktuellt redan kommande år dock...skulle vara om familjesituationen så kräver men det är nog vårt enda hopp så fall.
Fast Zigge hade ju 13 poäng (samtliga i form av assister) på 7 matcher i AHL när vi värvade honom senast. Jag tror helt enkelt att små rinkar passar hans spelstil bättre.
Att såga värvningen av Kyle nu är som att klaga över det dåliga vädret på semestern, som man bokade för ett och ett halvt år sedan. Det är lätt att vara efterklok, med andra ord, men det är bara i South Park som denna egenskap betraktas som en superkraft. Hoppas jag?
SkönaDjurgårn skrev:Hur har man en bra fysik "på papperet"?
En bra fysik på pappret enligt mig är höga värden på fystester. Samtidigt är dessa just på pappret då dom inte behöver spela någon större roll i spelet sedan.
Men skitsamma. Jag tycker precis som er att Kyle har varit under all kritik i år. Samtidigt vet jag att vi inte kommer bryta kontraktet och försöker därför återspegla situationen lite mer positivt.
Aha okok, visste inte att du sett fystestresultat. Jag kan ju bara se längd och vikt, här på hemsidan.
Äh, jag har alltid gillat Kyle men han är lite mesig framför eget mål bara, hoppas de jobbar på det!
Sen är det väl i och för sig nästan tjänstefel att lira Kyle i BP, vilket ofta görs. Rätt man på rätt plats.
Ja usch, jag håller med. Vet inte hur många gånger man sett honom uppgivet knacka klubban i isen efter en insläppt kasse i BP. Vad gör han ens inne då?! In med lite tunga pjäser som kan rensa, för guds skull.
För er som tjatat om Mike Comrie så blev det idag officiellt att han går i pension som 31-åring på grund av en höftskada som efter flera operation vägrar ge med sig.
Metal Machine skrev:Fast Kyle är verkligen vår sämsta BP-back. T.o.m. Honken är klasser bättre (antagligen för att han är större) och det vill inte säga lite!
Ja, det är vid såna här tillfällen man ville se lite NHL-coaching. Kyle ska in spela BP. Punkt slut. Han är inte bra där och det sänker förmodligen bara hans självförtroende.
DIF_Soldier skrev:Börjar få det svårt att se hur Honken ska få plats i uppställningen.
Tjärnqvist verkar stanna. Klubertanz har kontrakt. Printz bör man slåss med näbbar och klor för att behålla. Erik spelar riktigt bra och kommer ta en top 6.
En stabil tvåvägsback måste in. Det pratas om Fernholm eller Kronwall. Troligen den förstnämnde. Claesson blir nog kvar trots en usel säsong. Potentialen finns där och den bör man ta tillvara på. Philip Holm blir sjundeback (även om Claesson bör vara det i nuläget)
Honken har inte varit bra och har mycket att bevisa. Verkar nästan som att han år gå.
Lämnar Printz får han nog vara kvar.
Klart vi ska ha 8 backar och inte 7. Bara JJ som bygger laget fel år efter år. Framgångsrika lag har 8 backar som alla kan tillföra laget något.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vi ska vara glada och tacksamma om Honken över huvud taget vill spela för oss nästa säsong. Faktum är att vi ska vara tacksamma (nåja, glada ska vi åtminstone vara) om någon ur nuvarande lag vill spela kvar nästa säsong.
Metal Machine skrev:Vi ska vara glada och tacksamma om Honken över huvud taget vill spela för oss nästa säsong. Faktum är att vi ska vara tacksamma (nåja, glada ska vi åtminstone vara) om någon ur nuvarande lag vill spela kvar nästa säsong.
De som FÅR vara kvar ska vara enormt tacksamma och ta emot den gåvan! Om det är någon från denna säsongs trupp som tackar nej till ett erbjudet kontrakt så är det en död spelare för mig!
Metal Machine skrev:Vi ska vara glada och tacksamma om Honken över huvud taget vill spela för oss nästa säsong. Faktum är att vi ska vara tacksamma (nåja, glada ska vi åtminstone vara) om någon ur nuvarande lag vill spela kvar nästa säsong.
De som FÅR vara kvar ska vara enormt tacksamma och ta emot den gåvan! Om det är någon från denna säsongs trupp som tackar nej till ett erbjudet kontrakt så är det en död spelare för mig!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uppriktigt talat tycker jag inte att vi kan kräva att våra spelare ska finna sig i en situation där de sänker sin levnadsstandard rejält i utbyte mot att bära DIF-emblemet i Allsvenskan. Om vi ska vara realistiska inser vi att det är för mycket begärt. Vi får helt enkelt göra som Tälje - börja om på nytt och satsa långsiktigt. Sad but true...