Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.
Jag tror det är många Djurgårdare likt mig som ser ut som rena rama vraken idag efter att ha sovit i praktiken noll timmar...jag är fortfarande så jävla förbannad. På allt. Jävla piss-säsong det här är. Fan. HELVETE.
Skall vi tippa på en Jimmie som blir borta 6-7 matcher, Mackan som får typ 4 matcher avstängning (så att han precis missar derbyt), en Daniel Tjärnqvist som "med stor sannolikhet lägger skridskorna på hyllan". Herregud... hur fan skall det här skämtet till skitsäsong sluta?
Skall vi tippa på en Jimmie som blir borta 6-7 matcher, Mackan som får typ 4 matcher avstängning (så att han precis missar derbyt), en Daniel Tjärnqvist som "med stor sannolikhet lägger skridskorna på hyllan". Herregud... hur fan skall det här skämtet till skitsäsong sluta?
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.
Har tyvärr en hel del gnagarsvin på mitt jobb som i vanliga fall försöker dryga sig som de svin de är efter matcher. MEN idag snackas det bara om Tolsa och vilken idiot han är. Blir det inte MINST 7 matcher på honom (återfall är han också) kommer jag att spränga taket!Mash skrev:Skönt att man har Djurgårdare omkring sig idag, avreagerar sig på varandra. Satan vad illa det känns... Ölvestad och DT med hjärnskakning, Nilson avstängd och den lilla jäveln Tolsa springer runt och har det trevligt. Andersson gjorde historiens sämsta match med sina kumpaner på isen igår, 4 minuter totalt för två blind-sidetacklingar är patetiskt. Bah... Väntar mig att Nilson släpps med det minsta möjliga straff och idioten Tolsa får avstängning, kommer tillbaka lagom till den 14/2 och får käftsmällar från både höger och vänster.
AVGÅ!
Sen vill jag he en fet jävla känga till Kent Johansson och hela frölunda! Man sitter i TV (debatt) och klagar på avsaknaden av respekt på plan. Man gnället som få när deras egna spelare är skadade. NU när det är dem själva som orsakat två skador så tiger de som små f****r. Deras ass tränare vägrar mer eller mindre ens kommentera tacklingarna!
Trodde jag skulle vara lugnare idag men är fan mer arg arg än vad jag var igår.
Tolsa Tömmernäs och allt vad ni fega kräk heter har visat ert rätta jag!
2014-04-07, vad hände?
Jepp, kanske därför vi spelar som vi görandroid skrev:Då borde sporten vara död nu med tanke på alla "hämnd-aktioner" genom tiderna.

Mackan ''slog'' till en zebra, det är ytterst allvarligt!!! Minst 12 matcher, exklusivt matcher i böter.-daniel- skrev:Jag tror det är många Djurgårdare likt mig som ser ut som rena rama vraken idag efter att ha sovit i praktiken noll timmar...jag är fortfarande så jävla förbannad. På allt. Jävla piss-säsong det här är. Fan. HELVETE.
Både Jimmie och DT tog sig av isen med egen maskin efter ett tag så vi kan hoppas på det bästa, tror att Nilson blir borta längst ärligt talat. Vi vet ju alla hur discplinnämnden beter sig i Sverige och inom sportens värld.
Hoppas däremot att Jimmie kommer tillbaka som ett skenande tåg och kör över allt o alla, detsamma gäller med DT. Krya på er grabbar!
- -daniel-
Jag håller med dig, det är nästan den här jävla dubbelmoralen som jag går igång på mest. Helvete vad förbannad jag är på en liknande attityd. De satans avskummen borde skämmas tasken av sig...först satt Joel Lundqvist i någon jävla debattstudio och pratade om att alla måste visa större respekt på isen, och att de som tacklar mot huvudet måste bort från hockeyn...två matcher senare armbågstacklar han nån stackare rakt i plitet så han utgick med hjärnskakning. Sen händer det här med Tolsa och tränarfanskapen står och förnekar hela situationen. Något måste vara fel i skallen på de satans fiskmånglarna.Jepe skrev:Har tyvärr en hel del gnagarsvin på mitt jobb som i vanliga fall försöker dryga sig som de svin de är efter matcher. MEN idag snackas det bara om Tolsa och vilken idiot han är. Blir det inte MINST 7 matcher på honom (återfall är han också) kommer jag att spränga taket!Mash skrev:Skönt att man har Djurgårdare omkring sig idag, avreagerar sig på varandra. Satan vad illa det känns... Ölvestad och DT med hjärnskakning, Nilson avstängd och den lilla jäveln Tolsa springer runt och har det trevligt. Andersson gjorde historiens sämsta match med sina kumpaner på isen igår, 4 minuter totalt för två blind-sidetacklingar är patetiskt. Bah... Väntar mig att Nilson släpps med det minsta möjliga straff och idioten Tolsa får avstängning, kommer tillbaka lagom till den 14/2 och får käftsmällar från både höger och vänster.
AVGÅ!
Sen vill jag he en fet jävla känga till Kent Johansson och hela frölunda! Man sitter i TV (debatt) och klagar på avsaknaden av respekt på plan. Man gnället som få när deras egna spelare är skadade. NU när det är dem själva som orsakat två skador så tiger de som små f****r. Deras ass tränare vägrar mer eller mindre ens kommentera tacklingarna!
Trodde jag skulle vara lugnare idag men är fan mer arg arg än vad jag var igår.
Tolsa Tömmernäs och allt vad ni fega kräk heter har visat ert rätta jag!
-daniel- skrev:Jag tror det är många Djurgårdare likt mig som ser ut som rena rama vraken idag efter att ha sovit i praktiken noll timmar...jag är fortfarande så jävla förbannad. På allt. Jävla piss-säsong det här är. Fan. HELVETE.
Genom att vi hamnar i kvalserien dit Malmö också tagit sig mirakulöst. Lassen avgör i sista matchen så vi missar ES med ett slagskott från egen blå som Mini-Tim (Wesslau är utrbränd) gör en Salo på.
Somnade förbannad och vaknade förbannad.
Gjorde det inte bättre att jag valde att läsa kommentarer på AB som det sista jag gjorde innan jag skulle sova. Folk med fisklunda sympatier är riktigt sjuka och dom väljer att vädra sina åsikter publikt.
- -daniel-
Argh sluta, har drömt mardrömmar om det där sen i höstas...crike skrev:-daniel- skrev:Jag tror det är många Djurgårdare likt mig som ser ut som rena rama vraken idag efter att ha sovit i praktiken noll timmar...jag är fortfarande så jävla förbannad. På allt. Jävla piss-säsong det här är. Fan. HELVETE.
Genom att vi hamnar i kvalserien dit Malmö också tagit sig mirakulöst. Lassen avgör i sista matchen så vi missar ES med ett slagskott från egen blå som Mini-Tim (Wesslau är utrbränd) gör en Salo på.

Re: Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.
Själv riskerar jag att få sparken en dag som denna då man bor och jobbar i göteborg.. Svårt att behärska sig är folk ska försöka komma med pikar. Vill slå sönder något/någon. Kommer gå bra detta...Mash skrev:Skönt att man har Djurgårdare omkring sig idag, avreagerar sig på varandra. Satan vad illa det känns... Ölvestad och DT med hjärnskakning, Nilson avstängd och den lilla jäveln Tolsa springer runt och har det trevligt. Andersson gjorde historiens sämsta match med sina kumpaner på isen igår, 4 minuter totalt för två blind-sidetacklingar är patetiskt. Bah... Väntar mig att Nilson släpps med det minsta möjliga straff och idioten Tolsa får avstängning, kommer tillbaka lagom till den 14/2 och får käftsmällar från både höger och vänster.
AVGÅ!
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Tja Shitkickern. Väl sparkat och väl träffat. I en värld där Jaget står i större fokus än Viet står Jaget inte upp för Viet. Det smakar illa att vi inte står upp för varandra, för INGET slår ett lag som finns för laget, oavkortat alltid där. Om någon del (spelare) i laget får stryk på isen reagerar ett sånt lag och står upp. Om en del (spelare) i laget blir dumpad av bruden tar laget hand om killen. Alltså, utan vi-känsla är alla grupper skräp. Om ni har läst Zlatan-romanen vet ni kanske varför Barca är så sjukt framgångsrikt (ja, bortsett från att de har stark spetskompetens då). De är en familj. Du förväntas göra allt för din familj och laget står alltid före individen (vilket var anledningen till varför vår käre One Man Show Zlatan inte passade in).Shitkicker skrev:Jag kan acceptera att vi är ett pinsamt uselt och anemiskt färglöst hockeylag, jag kan acceptera att vi förlorar, men acceptera att vi inte i alla lägen reservationslöst står upp för varandra ute på isen, det kommer jag aldrig göra.
Egentligen så tycker jag faktiskt inte Tolsas agerande är fullt så skandalöst fult som ni andra tycks vara rörande ense om, visst, det är respektlöst att inte helt enkelt väja undan i dylika situationer men jag har aldrig varit en fan av det här vämjeliga humanistiska tramset med respekt för motståndarna ändå och skall jag vara ärlig så är det precis sådär, "på gränsen", med ett "mean streak" jag vill jag att VI skall spela. Konstant. Det där spelar dock ingen roll. Vi må ha fel i sak men vi skall styvnackat och till varje pris hävda vår rätt ändå.
Vad är det för budskap vi skickar ut till omvärlden när vi låter folk ostraffat köra över och skada inte en utan två av våra mest tongivande spelare? Inte fan kan vi efter detta referera till begrepp som "järnkaminer" eller påstå att "Det gör ont att möta Djurgår'n" utan att bli utskrattade av övriga hockeysverige? Vi har ju blivit skändade inför offentligheten och inte en jävel utöver Mackan har ens cojones nog att orka bry sig. Hur fan är ni skapta, ni ynkliga jävla pultroner som låter er bli våldtagna iförda världens vackraste tröja? Ta av den om ni vill idka förnedringssex och bli pissade i käften. Ni har för fan vanhedrat skölden! Den är en ärekrans, ett segertecken, ett standar flera generationer av stora män har utgjutit sitt blod för och ni skall då fan inte besudla den med ert fegsvett, era bekväma jävla as. Försvinn, för helvete. Be gone. Byt klubb.
Jari Tolsa ägde upp vårt lag igår och tog varenda jävel till sin kvinna, jag är oförmögen att känna någon form av hat för honom p.g.a. detta. Han gjorde helt enkelt det en alfahanne och apexpredator instinktivt gör om ingen stoppar honom. Mitt hat reserverar jag för avskummet som såg på och lät det ske.
Det här laget saknar allt jag uppskattar och högt värderar inom hockey; det är inte nog med att vi inte har några kreativa artistiska människor med blick för spelet på isen, vi har uppenbarligen inte heller killar med nog heder och stolthet för att ta en käftsmäll för en lagkamrat. Så här går det när man bara rekryterar urbana, metrosexuella medelklassyngel med kotlettfrisyr och curlande Brommamammor, DIF. Ingen hårdhet, ingen offervilja.
I totalt förakt.
// Shitkicker
När ett lag har en grym sammanhållning klarar laget av mycket större påfrestningar. Laget blir bättre. Och värt långt mer än summan av dess individer.
Igår skulle laget agerat. Wesslau skulle åkt upp och spadat Tolsa, Fimpen skulle ha dragit ut Tolsa till Globentorget och jävlat till honom. Eller något. (Mina exempel är överdrivna, jag vill inte att våra spelare ska begå våldsbrott)
Mot Brynolf (Brunäs) hade vi chansen att stå upp sportsligt och visa att vi kan kriga när knivbladet är tryckt mot strupen. Det gjorde vi inte. Den chansen gick oss förbi.
Mot Frölunda hade vi chansen att stå upp som ett lag och visa att Djurgårdens IF tar hand om sina egna när något händer. Det gjorde vi inte. Den chansen gick oss förbi.
Vart står vi nu?! Hur reser sig DIF Hockey ur det här? Jag citerar DIF_Soldier och håller med: Herre satans helvete, det här är riktigt illa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SkönaDjurgårn
Haha, DET vore droppen. Att Lassen skjuter ner oss i Allsvenskan. Då blir det en snabb harakiri och sayonara.crike skrev:-daniel- skrev:Jag tror det är många Djurgårdare likt mig som ser ut som rena rama vraken idag efter att ha sovit i praktiken noll timmar...jag är fortfarande så jävla förbannad. På allt. Jävla piss-säsong det här är. Fan. HELVETE.
Somnade förbannad och vaknade förbannad.
Gjorde det inte bättre att jag valde att läsa kommentarer på AB som det sista jag gjorde innan jag skulle sova. Folk med fisklunda sympatier är riktigt sjuka och dom väljer att vädra sina åsikter publikt.

- -daniel-
Förstår inte riktigt hur folk kan vara förvånad över att vi inte har ett lag som till 110% backar upp varandra i alla lägen, det har väl märkts på sammanhållningen under de senaste två säsongerna att det här enbart är ett sjunkande skepp som spelar för sin egen heder var 4:e match. Något är naturligtvis fundamentalt fel i det här laget, och det är lagledningens ansvar att få till en fungerande gruppdynamik. Hardy är naturligtvis en stor jävla bov i det här dramat...
"Jag tror inte ni kan vinna mot SAIK" känns lite som Hardy i ett nötskal; det är inte "jag tror inte VI kan vinna"... Nä, det skall bli så jävla underbart när den här säsongen är slut. Låt oss hoppas att vi undviker den där jävla förrädiskt hemska kvalserien bara så är jag nöjd (nåja) just nu.
"Jag tror inte ni kan vinna mot SAIK" känns lite som Hardy i ett nötskal; det är inte "jag tror inte VI kan vinna"... Nä, det skall bli så jävla underbart när den här säsongen är slut. Låt oss hoppas att vi undviker den där jävla förrädiskt hemska kvalserien bara så är jag nöjd (nåja) just nu.
Så här svarar Frölunda på mitt mail. Gud vilket patetiskt gäng fittor dom här.
Hej Anders
Ishockeyn har ett eget regelverk som agerar efter de regler som gäller. Regelverket är både omfattande och vältäckande. Dessutom finns en dömande instans som hanterar den här typen av frågor.
Domarna har uppenbarligen bestämt sig för att i efterhand anmäla Jari Tolsa till Disciplinnämnden, helt i enlighet med de regler som gäller för ishockeyn. Det är bra att saken nu granskas av den instans som finns för detta. Vi och andra elitserieföreningar stöder det systemet till fullo.
Avslutningsvis, jag förstsår och respekterar din frustration. Våld inom ishockeyn är något som ingen vill ha, våld mot huvudet är inget vi eftersöker. Så är det. Nu står vi inför det faktum att en av våra spelare är anmäld till disciplinnämnden. Det är exakt så det går till inom idrotten. Vi följer och respekterar det regelverk som finns och det tvingas spelarna också att göra. Och gör det också. Så låt oss se vad Disciplinnämnden kommer fram till. Föreningen kommer inte att agera på något annat sätt.
Peter Gyllander | Informationschef
Tel: +46(0)31-708 26 46 Mobil: +46 (0)708 837 590
Frölunda Hockey Club
Korrekt. Detta ställdes dock till sin spets igår och det blev så otroligt tydligt.-daniel- skrev:Förstår inte riktigt hur folk kan vara förvånad över att vi inte har ett lag som till 110% backar upp varandra i alla lägen, det har väl märkts på sammanhållningen under de senaste två säsongerna att det här enbart är ett sjunkande skepp som spelar för sin egen heder var 4:e match. Något är naturligtvis fundamentalt fel i det här laget, och det är lagledningens ansvar att få till en fungerande gruppdynamik. Hardy är naturligtvis en stor jävla bov i det här dramat...
Vill passa på och ge credd till shitkicker för ett utmärkt inlägg, man kan bara hoppas att några andra än vi "forumkrigare" tar till sig hans och många andras träffsäkra observationer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Säsongen 2010/2011 var den tydliga starten på vad som nu måste liknas vid ett fritt fall. På flera poster. Det kan ha börjat redan under "succésäsongen" 09/10 också men jag har svårt att se det.-daniel- skrev:Förstår inte riktigt hur folk kan vara förvånad över att vi inte har ett lag som till 110% backar upp varandra i alla lägen, det har väl märkts på sammanhållningen under de senaste två säsongerna att det här enbart är ett sjunkande skepp som spelar för sin egen heder var 4:e match. Något är naturligtvis fundamentalt fel i det här laget, och det är lagledningens ansvar att få till en fungerande gruppdynamik. Hardy är naturligtvis en stor jävla bov i det här dramat...
Som mångårig gruppledare vet jag, från min position, att det finns många olika delar i en grupp som gör den till en bra eller mindre bra/usel sådan. Några exempel:
* Individerna och hur de klickar med varandra
* Hur bra gruppledaren är på att upptäcka och radera/omvända sabotörer/negativa alfahannar
* Hur gruppledaren svetsar samman gruppen - social interaction etc
* Vilket tänk som genomsyrar hela organisationen - Är målsättningen/målbilden TYDLIG agerar också gruppen tydligt. Det motsatta gäller.
att skapa ordning i kaos är svårt men det går, oftast. Det som krävs då är att ledaren VILL göra något åt det och vill offra hela sin tid åt att skapa sammanhållning. Att hålla på som Hardy gjort och mena att laget och spelarna "vet vad som krävs" nu är om än mer förödande nu.
Jag är djupt oroad.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ni kanske redan har diskuterat detta, men det jag funderade på igår att borde inte Tömmernäs fått game-penalty, för visst kommer han in som tredje man när han kommer bakifrån och hoppar på Nilson? Eller är jag ute på hal is nu?