MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
Magnutz skrev:
Fricke skrev:
Magnutz skrev:Var killarna ute inatt? Enligt Magnus Uggla var Sillen på lokal sent inatt..?
Sillen är nog inte ensam om att kallas Sillen...
Återtwittrat av Stefan Ridderwall. Därför drogs slutsatsen.
De är tydligen lediga fram till tisdag. Då ser jag inget problem med att gå ut och ha lite roligt. Jag har inte läst om någon fylleskandal i tidningen idag och har aldrig läst det om Patrick eller någon annan av våra juniorer. De sköter sig snyggt.

Deras prestationer på isen är för mig mer frustrerande.
Problemet är bara att alkohol i kroppen påverkar prestationen ute på isen, även om det inte sker dagen innan match. Utan minsta tvekan.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:
pulverapa skrev:
Magnutz skrev:
Fricke skrev:
Magnutz skrev:Var killarna ute inatt? Enligt Magnus Uggla var Sillen på lokal sent inatt..?
De är tydligen lediga fram till tisdag. Då ser jag inget problem med att gå ut och ha lite roligt. Jag har inte läst om någon fylleskandal i tidningen idag och har aldrig läst det om Patrick eller någon annan av våra juniorer. De sköter sig snyggt.

Deras prestationer på isen är för mig mer frustrerande.
Problemet är bara att alkohol i kroppen påverkar prestationen ute på isen, även om det inte sker dagen innan match. Utan minsta tvekan.
Man kan se det på många sätt. Jag tror inte en ung kille mellan 17 år och 21 år mår speciellt bra av att se alla sina polare dricka lite alkohol och ha roligt samtidigt som han själv är nykterist. Kroppen och framförallt hans sinne mår nog bättre av lite umgänge.

Att vara ute och dricka lite en lördagkväll när nästa uppdrag är match på tisdag är tydligen inte förbjudet i Djurgården, då ser jag inget problem med det. Det är ju inte så att grabbarna har druckit sig fullständigt redlösa. Sånt beteende är ju knappt ens okej för en vanlig Svensson tycker jag.

Jag tror inte det påverkar prestationen på tisdag någonting. Besides, alla lag har samma situation.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
Man kan se det på många sätt. Jag tror inte en ung kille mellan 17 år och 21 år mår speciellt bra av att se alla sina polare dricka lite alkohol och ha roligt samtidigt som han själv är nykterist. Kroppen och framförallt hans sinne mår nog bättre av lite umgänge.

Att vara ute och dricka lite en lördagkväll när nästa uppdrag är match på tisdag är tydligen inte förbjudet i Djurgården, då ser jag inget problem med det. Det är ju inte så att grabbarna har druckit sig fullständigt redlösa. Sånt beteende är ju knappt ens okej för en vanlig Svensson tycker jag.

Jag tror inte det påverkar prestationen på tisdag någonting. Besides, alla lag har samma situation.
Förstår vad du menar, men håller inte med. Jag tycker fokus skall vara på att prestera på ishockeyrinken - allt annat får komma i andra hand. Speciellt när laget befinner sig i den situationen som råder för tillfället.

Naturligtvis måste man få ha även ett privatliv vid sidan av, men när spelet ser ut som det gör och när just Cehlin tumlar omkring på isen som en nyckläckt kycklingunge så är det tämligen skrattretande att veta att han är ute på stan och festar loss helg efter helg...

Det är i min bok så långt i från godkänt & acceptabelt man kan komma.
Användarvisningsbild
Fricke

MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Fricke »

Magnutz skrev:
Fricke skrev:
Uggla skrev inlägget strax efter 22 igår. Då var vår Sill förmodligen kvar i duschen.
Magnutz

Re: Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Magnutz »

Fricke skrev:
Magnutz skrev:
Fricke skrev:
Uggla skrev inlägget strax efter 22 igår. Då var vår Sill förmodligen kvar i duschen.
Ofan, ja riddarn rt:ade mitt i natten så därför undrade jag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:
pulverapa skrev:

Förstår vad du menar, men håller inte med. Jag tycker fokus skall vara på att prestera på ishockeyrinken - allt annat får komma i andra hand. Speciellt när laget befinner sig i den situationen som råder för tillfället.

Naturligtvis måste man få ha även ett privatliv vid sidan av, men när spelet ser ut som det gör och när just Cehlin tumlar omkring på isen som en nyckläckt kycklingunge så är det tämligen skrattretande att veta att han är ute på stan och festar loss helg efter helg...

Det är i min bok så långt i från godkänt & acceptabelt man kan komma.
Jag håller med dig i allt du säger, men jag tycker det är synd att du bara antar att han är ute och festar helg efter helg. Oftast är det väl match på helgerna? Jag kan inte i min vildaste fantasti tänka mig att Cehlin är ute och festar varje helg. Finns det några som helst källor på detta?

För övrigt är väl jag en av dem som kritiserar Cehlin mest av alla här inne. Hans utveckling går inte framåt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det hela är busenkelt. 1.1.

Djurgårdens IF köper spelarens tjänster. Spelarens verktyg är dennes kropp. Om spelaren väljer att sova dåligt, äta dåligt, dricka sprit och underprestera ska vederbörande sparkas.

Nu vet jag inte om någon pysslar med spritfester och hangouts med Pappa Party men om det förekommer är det inte OK någonstans. Sprit tär på kroppen. Kroppen är spelarnas enda verktyg. Som att Steve Vai/Joe Satriani skulle köra fingerkrok innan spelning.

Proffsigast förening vinner.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Eftersom det diskuteras så flitigt.
Vad som stod var detta: "Sillen bjöd just på vodka shoots och jag som inte vill ha"
Vi vet med andra ord inte ens om Cehlin drack själv eller ej, underlaget saknas för gnäll tills dess
att man vet anser jag.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:Eftersom det diskuteras så flitigt.
Vad som stod var detta: "Sillen bjöd just på vodka shoots och jag som inte vill ha"
Vi vet med andra ord inte ens om Cehlin drack själv eller ej, underlaget saknas för gnäll tills dess
att man vet anser jag.
Antagligen inte vår "Sillen" - men iom att det var Ridderwall den Yngre som tweetade om det mitt i natten så undrade jag om det hade varit partay inatt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Magnutz skrev:Det hela är busenkelt. 1.1.

Djurgårdens IF köper spelarens tjänster. Spelarens verktyg är dennes kropp. Om spelaren väljer att sova dåligt, äta dåligt, dricka sprit och underprestera ska vederbörande sparkas.

Nu vet jag inte om någon pysslar med spritfester och hangouts med Pappa Party men om det förekommer är det inte OK någonstans. Sprit tär på kroppen. Kroppen är spelarnas enda verktyg. Som att Steve Vai/Joe Satriani skulle köra fingerkrok innan spelning.

Jag tror inte någon vill att spelarna ska festa sönder sina kroppar. Det har jag heller inte sagt. Men jag anser inte att spelarna behöver vara nykterister för det. Det går bra med ett glas lite då och då. Det tror jag en spelare mår bra av. Var går din "gräns"?
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Magnutz skrev:
att man vet anser jag.
Antagligen inte vår "Sillen" - men iom att det var Ridderwall den Yngre som tweetade om det mitt i natten så undrade jag om det hade varit partay inatt.

Du/Ni har inte tänkt i banorna att Cehlin och Ridderwall är bra kompisar och att den sistnämnde tyckte att det var lite kul att sprida vidare att Uggla blivit bjuden på shot av en person med samma smeknamn? Var det för logiskt?

Känns det mer logiskt att "Sillen" tar sin privatjet från Ö-vik till Bromma, glider in till stan i limo för att på natten bjuda Magnus Uggla, 58 år, på en lakritsshot? kan även har varit så att Janne-Buss stampade pedalen i botten på väg hem och avverkade de 50 milen till Sthlm på rekordtid. Nä, kanske inte.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Min arbetsgivare köper min hjärna men jag är ändå ute och gör mitt bästa för att ha ihjäl den tillgången med tequilashots m.m. Samma sak?

Vi ska inte låta moraliska värderingar påverka vår syn på detta. Däremot om spelarna ingår ett avtal med föreningen där det ingår sanktioner mot krökande, så skall det givetvis följas.

Slutligen tycker jag att det följer god manlig sed att man inte firar i samband med förluster. Detta gäller fans och i synnerhet spelare. Jag minns bland annat en midsommar som väsentligen ställdes in då vi under kvällen förlorat mot Holland på straffar i fotbolls-em.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:

Min arbetsgivare köper min hjärna men jag är ändå ute och gör mitt bästa för att ha ihjäl den tillgången med tequilashots m.m. Samma sak?

Vi ska inte låta moraliska värderingar påverka vår syn på detta. Däremot om spelarna ingår ett avtal med föreningen där det ingår sanktioner mot krökande, så skall det givetvis följas.

Slutligen tycker jag att det följer god manlig sed att man inte firar i samband med förluster. Detta gäller fans och i synnerhet spelare. Jag minns bland annat en midsommar som väsentligen ställdes in då vi under kvällen förlorat mot Holland på straffar i fotbolls-em.
Ja, egentligen kan det likställas. Fast ändå inte. Du behöver inte missköta din fysik speciellt länge innan den tar stryk och din prestationsförmåga dör. Det är däremot ganska långdraget att supa bort intelligensen. Den sitter liksom inte i muskelceller eller lungorna. (förutom sekundärt då) har träffat många sjukt smarta fyllon i mina dar. Jag har också träffat killar som supit bort sina idrottsliga karriärer. Hur som helst. Ska du köra ett F1-lopp sitter du inte i loungen innan och sveper shots. Du kommer inte heller till träningen med bakruset i full effekt.

"Fritid" brukar användas och att den är "helig" men det funkar (i min bok) så här:

1. Om du gör något under din lediga tid som inte påverkar den tid JAG köpt av dig kan du köra på. (både faktiska och hypotetiska faror ingår)

2. Om du gör något under din lediga tid som påverkar den tid JAG köpt av dig negativt kan du packa din trunk och se dig om efter nytt jobb. (Fylla, slagsmål, hoppa fallskärm, etc)

NHL-lagen ser ju till (eller försöker i alla fall) att deras spelare inte utsätter sina kroppar för onödig fara under säsongen. Jag undrar lite hur det skulle tas om du stack ut och söp under pågående säsong i NHL. Har ingen aning men vet lite om hur the US funkar i praktiken och jag tror det skulle bli bekymmer. Anyway.

Wikegård pratar en del om professionalism och om hur viktigt det är att vara professionell i en sport där starkast, snabbast och bäst vinner. Om ditt lag och du käkar chips och dricker sprit och tar sovmorgon de lediga dagar ni/du har kommer ni/du få stryk av de lag som käkar kycklingsallad och broccoli, dricker Loka samt går upp tidigt de lediga dagar som de har och gymmar, tränar PP, bygger muskler etc.

Det är så enkelt. Visst, kan du fylla ett lag med rå talang som spelar skjortan av alla utan att förta sig, då gäller inte mitt koncept. Men... Så ser inte verkligheten ut i Sverige 2011. Serien är snuskigt jämn. Det skiljer inte många pinnar mellan lagen. Det som kommer att fälla avgörandet i årets upplaga av Elitserien är lagens förmåga att vara professionella. Chips, sprit och sleep-ins vs. Kycklingsallad. broccoli och gymmet..

Sen påstår jag inte att DIF-spelarna håller på och super bort sig. Jag diskuterar ämnet generellt, och anser att man inte kan förena fysiska topp-prestationer med alkohol/andra droger (inte inkluderat dopningspreparat då).

Mina åsikter. kanske är jag får hård där men .. det är en hård värld. In the world of the sightless the one-eyed man is King.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Magnutz skrev:
att man vet anser jag.
Förstår inte riktigt det här. Det är knappast "vår" Sillen som Uggla snackar om. Vadå? Är Uggla uppe i norr och feztar eller? Plus att Uggla tweetade vid typ 22? Då var ju fan Sillen i duschen fortfarande. Och med Riddarn, skulle Sillen då ha dragit till Sundsvall efter matchen? Eller drog Riddarn till Stockholm efter sin sena match uppe i Timrå? Knappast. Det går inte ihop.

För övrigt, vem fan pallar dra ut på krogen efter att ha spelat en tuff och sen elitseriematch?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

lajjnus skrev:
Magnutz skrev:
att man vet anser jag.
Förstår inte riktigt det här. Det är knappast "vår" Sillen som Uggla snackar om. Vadå? Är Uggla uppe i norr och feztar eller? Plus att Uggla tweetade vid typ 22? Då var ju fan Sillen i duschen fortfarande. Och med Riddarn, skulle Sillen då ha dragit till Sundsvall efter matchen? Eller drog Riddarn till Stockholm efter sin sena match uppe i Timrå? Knappast. Det går inte ihop.

För övrigt, vem fan pallar dra ut på krogen efter att ha spelat en tuff och sen elitseriematch?
Hehe häng med nu. Har du läst fattar du. Ridderwall retweetade Ugglas tweet mitt i natten. Därför undrade jag om våra killar var ute.
Skriv svar