Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Challen »

diftobbe89 skrev:
Millwall skrev:
diftobbe89 skrev:Jaa, vart fan är Mäklarn? Han borde la hunnit hem nu.
Va fan! Är du Gjöttlaborgare?
Svar:Nej.. Skit på dig nu och försvinn, ingen vill ha dig här!
Tack gode gud att någon annan förstår hur jag känner mig!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Bresse skrev:Den enda som kan rädda oss från kvalserien som så många gånger förr tränar med vårat j-18 lag. Dags att svälja stoltheten i ledningen och inse fakta!
Nej..jag tror "Linkan är slut".
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

Millwall skrev:
Jepe skrev:
Millwall skrev:Egentligen är det skit samma om vi torskar matcher så att vi hamnar sist, vi kommer ändå att få kvala oss kvar. Elitserien är ju inte som Allsvenskan där dom två sämsta lagen obönhörligen åker ur.

Visst fan spöar vi Örebro och Västerås även med det lag vi har nu...

Därför. Skit i alla andra matcher. Fokusera på att förnedra Gnaget!
Hahaha... Jepp :D Men det är ju så här. En nonsensmatch för oss mot Elfsborg men av vikt för Gnagets guldchanser. Visst fan gör man vad man kan för att AIK inte ska ta guldet.

Om du har tvivel vad gäller mitt hjärta för DIF, så har du helt fel.
Jag tänker inte gå in på om jag tvivlar på ditt hjärta för DIF eller inte, det är bara du som vet. Däremot så prioriterar vi alla olika, visst svider en förlust mot ajk mer än en förlust i en "vanlig" match. Och tror mig, jag mår dåligt när vi förlorar men mår sämre efter en derbytorsk. Men om jag ska vara ärlig så torskar jag hellre 1 match ajk än förlorar 10 mot andra lag.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

En sak fattar jag inte med Printz, efter att första perioden var slut, åkte fort som fan ut och började veva med klubban i den där plastiga spelargången. Varför kunde han inte smälla på någon ute på isen istället? (Inte med klubban..) Vi behöver någon som visar jävlar anamma, nån som tar den där fajten, någon som tänder gubbarna och visar att det är allvar.

Fast Printzen är så pass smart att han vet att han behövs på isen då varken Bombom eller Kyle levererar alls.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Kentta skrev:En sak fattar jag inte med Printz, efter att första perioden var slut, åkte fort som fan ut och började veva med klubban i den där plastiga spelargången. Varför kunde han inte smälla på någon ute på isen istället? (Inte med klubban..) Vi behöver någon som visar jävlar anamma, nån som tar den där fajten, någon som tänder gubbarna och visar att det är allvar.

Fast Printzen är så pass smart att han vet att han behövs på isen då varken Bombom eller Kyle levererar alls.
Vi har bara kärringar i laget. Så enkelt är det. Du minns väl Printz "fight" med Goren då han la sig ned som en liten blötfitta.
- Christer Abrahamsson

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:En sak fattar jag inte med Printz, efter att första perioden var slut, åkte fort som fan ut och började veva med klubban i den där plastiga spelargången. Varför kunde han inte smälla på någon ute på isen istället? (Inte med klubban..) Vi behöver någon som visar jävlar anamma, nån som tar den där fajten, någon som tänder gubbarna och visar att det är allvar.

hallmanmarie Marie Hallman
Länge sen jag såg Fimpen så arg dock. Han gjorde sitt bästa för att förvandla klubban till flisor på vägen upp till omklädningsrummet

Lite frustration... Härligt!
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... den-in-sig

Jag tycker att Nilson säger allt fel i den här intervjun. Några citat som jag menar;
Det är inte bara att trycka på en knapp och vända trenden. Det är svårt
Varför i helvete blev det en "trend" från första början? Säsongen har nyss startat och du snackar om det som om det vore en jävla midseason-några dåliga matcher-trend?
Det är svårt att säga. Det är inte många matcher som vi spelar riktigt jävla dåligt. Vi gör för lite mål och alldeles för grova misstag. Så fort vi gör ett misstag blir vi väldigt hårt straffade hela tiden
Jag tycker att det är VÄLDIGT många matcher där laget spelar riktigt jävla dåligt. Lite ärlighet och jävlaranamma från lagkaptenen tack? Du själv vet hur jävla dåligt det har sett ut.
Under en säsong går man i genom tuffa perioder ibland. Titta på andra lag. Färjestad. Plötsligt börjar man vinna, då är allting mycket lättare.
Skillnaden var att Färjestad faktiskt spelade okej, men gjorde inga mål. Alla såg potentialen och jag tror att dom förlorade alla matcher med uddamålet där det satte sig i huvudet bara. Allting vi gör är bara skit. Vi spelar otroligt dåligt, vi har ingen kreativitet och vi har inget försvarsspel. Vår spelidé är helt sönderläst och vår huvudtränare har 0 kommunikation med laget, som det verkar. Vi gör inga jävla mål. Inga viktiga i alla fall.

Haha och sen kommer den här godingen från Montén;
Jag vill inte förringa HV på något sätt, men de tre målen är skapliga bjudningar
YOU THINK?!?!
Senast redigerad av Jim Morrison den 2011-10-27 23:25:16, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev: hallmanmarie Marie Hallman
Länge sen jag såg Fimpen så arg dock. Han gjorde sitt bästa för att förvandla klubban till flisor på vägen upp till omklädningsrummet

Skulle precis citera det!

Tycker synd om Printz, Tjärna Sr, Wesslau och Fimpen.. Hoppas att dom inte tycker synd om sig själva bara! Det är nu dom ska kliva fram och visa hur fan en Järnkamin tänker.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:

hallmanmarie Marie Hallman

Tyvärr så är det "fel" killar som verkar visa någon slags frustration. Hade hellre läst att nån av Mackan, M Tjärnqvist, Klubertanz mfl hade reagerat såhär. Fimpen är en kille som ger alltid ger allt.
2014-04-07, vad hände?
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Jim Morrison skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... den-in-sig

Jag tycker att Nilson säger allt fel i den här intervjun. Några citat som jag menar;
Det är inte bara att trycka på en knapp och vända trenden. Det är svårt
Varför i helvete blev det en "trend" från första början? Säsongen har nyss startat och du snackar om det som om det vore en jävla midseason-några dåliga matcher-trend?
Det är svårt att säga. Det är inte många matcher som vi spelar riktigt jävla dåligt. Vi gör för lite mål och alldeles för grova misstag. Så fort vi gör ett misstag blir vi väldigt hårt straffade hela tiden
Jag tycker att det är VÄLDIGT många matcher där laget spelar riktigt jävla dåligt. Lite ärlighet och jävlaranamma från lagkaptenen tack? Du själv vet hur jävla dåligt det har sett ut.
Under en säsong går man i genom tuffa perioder ibland. Titta på andra lag. Färjestad. Plötsligt börjar man vinna, då är allting mycket lättare.
Skillnaden var att Färjestad faktiskt spelade okej, men gjorde inga mål. Alla såg potentialen och jag tror att dom förlorade alla matcher med uddamålet där det satte sig i huvudet bara. Allting vi gör är bara skit. Vi spelar otroligt dåligt, vi har ingen kreativitet och vi har inget försvarsspel. Vår spelidé är helt sönderläst och vår huvudtränare har 0 kommunikation med laget, som det verkar. Vi gör inga jävla mål. Inga viktiga i alla fall.

Haha och sen kommer den här godingen från Montén;
Jag vill inte förringa HV på något sätt, men de tre målen är skapliga bjudningar
YOU THINK?!?!
Han ljuger rätt opp o ner
- Christer Abrahamsson

Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:
SirDIFalot skrev: hallmanmarie Marie Hallman

Skulle precis citera det!

Tycker synd om Printz, Tjärna Sr, Wesslau och Fimpen.. Hoppas att dom inte tycker synd om sig själva bara! Det är nu dom ska kliva fram och visa hur fan en Järnkamin tänker.
Det råder obalans i laget. Någon har tidigare skrivit om en energiparasit. Jag tror det råder dissonans i truppen. Vi har spelare som ger allt för laget och sen spelare som glider mellan lönecheckarna, svår kombo det där.

Mackan ska inte vara kapten. Det är en annan enkel sanning. Han är inte kaptensmaterial.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

kalle99 skrev: Han ljuger rätt opp o ner
Så oerhört innehållsrika och genomtänkta inlägg från dig!

:|
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Kentta skrev:
kalle99 skrev: Han ljuger rätt opp o ner
Så oerhört innehållsrika och genomtänkta inlägg från dig!

:|
Tack :)
- Christer Abrahamsson

Användarvisningsbild
DrDyngrak

Inlägg av DrDyngrak »

Jag tycker grunden av misslyckande till den här säsongen var att utse Marcus till lagkapten... hur fan tänkte dem efter att Jimpa blev paralyserad när han blev utnämnd som lagkapten.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Var tvungen att kolla highlights och nu gråter jag. Jag är så jävla ledsen.

Tack ska ni ha alla spelare och ledare. Ni har förvandlat min passion för Djurgården till ett levande helvete. Ett sår som aldrig läker.

Jag tänker för övrigt avstå även nästa match.
Säg den glädje som varar
Skriv svar