Bästa Jimmie!
Ja det räcker inte med att vara bra defensivt, Carlsson måste visa lite spets framåt. Hade ett bra läge i slottet efter bjudning men sköt mitt på Fasth.SirDIFalot skrev: Hoppas se mer av Carlsson, hittills tycker jag inte han sticker ut eller bidrar mer än exempelvis Cehlin. Som förmodligen tjänar max en fjärdedel av vad Carlsson gör. I övrigt var Wesslau grym och det är tack vare honom vi är kvar i matchen till andra perioden.
Och sist, SATAN vad Kyle måste varit skakis i benen i derbydebuten. Aldrig sett han så osäker tidigare. Någonsin! Helt sjukt. Sätt honom med Printz nu för övrigt!
Jag gillar Kyle brutalt mycket, menade bara att han var lite derbynervös idag. Henkos däremot har gnällt satan på honom tre matcher i rad, håller med, han är klass.Jockmaniac skrev:Fattar inte hur ni kan gnälla på Kyle??? Jag har aldrig sett Klubertanz så dålig som han är nu och ändå är han en klassback. Snacka skakig, kolla Bom Bom eller för den delen Honken som Wikegård är inne på. Kyle skulle våga trampa på mer, samt skjuta oftare för att få ut maximal av spelet. Men ihop med Tjärna Sr är han en del av en livsfarlig duo. Noll koll i försvarsspelet? Herregud vad snackar ni om...
Vi é inte aik!Daniel942 skrev:Föressten, gnagets "tifo" måste vara det fulaste jag sett.
Japp lite perspektiv får man ha. Kyle har helt klart en hög lägstanivå. Men! Jag tror att det beror mycket på att han spelar med Tjärna också, glöm inte det. Hade han spelat med BomBom kanske han hade brakat igenom. Men 1+2 på tre spelade trots halvtaskig nivå talar sitt tydliga språk.Jockmaniac skrev:Fattar inte hur ni kan gnälla på Kyle??? Jag har aldrig sett Klubertanz så dålig som han är nu och ändå är han en klassback. Snacka skakig, kolla Bom Bom eller för den delen Honken som Wikegård är inne på. Kyle skulle våga trampa på mer, samt skjuta oftare för att få ut maximal av spelet. Men ihop med Tjärna Sr är han en del av en livsfarlig duo. Noll koll i försvarsspelet? Herregud vad snackar ni om...
Tyvärr rätt dålig underhållning rent hockeymässigt eftersom det är Kuben som står i centrum som vanligt. Hur kan vi hockeyälskare få bort rötägg som Andersson och Rönnmark från hockeyn? Jag anser att de har saboterat tillräckligt nu.-daniel- skrev:Hoppas matchen kommer upp för nertankning på ngt lämpligt ställe, så man får se spektaklet igen.
Vart inte mycket sömn men vad gör det när vi är bäst i stan?
Förövrigt grymt skönt att vinna trots att vi gör en sådär lagom imponerande insats. Idag gråter nog hela Solna.
Mackans skott styrs av Fasths klubba in i mål.Rallarn skrev:Det skrivs på hockeyligan och aftonhoran att Mackan fick första målet? Var det inte Tjärna som styrde upp den i en nästintill omöjlig lucka? Står att Fasth skulle ta på sig det målet. De två andra håller jag med om, men det första. I Globen så stod det ju att Tjärna var målskytt i alla fall.