K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011

Inlägg av Stulle »

Efter 30 spelade omgångar i serien sänkte jag mitt mål till att bara ta sig till slutspel, allt efter detta är ett plus. Dock tycker jag att spelarna borde inse vad som står på spel med ett slutspel, det såg man inte idag.

Mark var riktigt bra idag trots kanske lite lamt ingripande i sudden, men situationen hade inte uppkommit om printz varit mer bestämd i sitt aggerande, dock var han bra i övrigt. Sen kan jag inte riktigt förtå hur vissa kan säga att bombom var bästa backen idag, jag vet inte hur många felpass han gjorde i egen zon idag. I en avvaktande utvisning för LHF så slår han en riktig indianare i motståndarzonen. Hade det inte blivit utvisning hade det blivit kontring.

Vi hade otroligt svårt att komma in på kassen idag. Jag saknar mer pass in i slottet i anfallen eller dropp till släpande forward/back. Alla dessa långpass från egen förlängda som till 90% går till icing känns inte som ett vinnande koncept längre. Det skulle vara intressant att se statistik på hur många anfall det blivit mål av efter ett långpass och efter kortare pass utan att skarva ner i kortsidan.

Att hålla puck i motståndarzonen vid kortplanket var det inte tal om idag. Gång på gång när man efter mycket om och men fick till en långpass och skarv ner i zonen så fastnade man bakom mål och blev av med pucken.

Nu har jag inte siffror på det men kändes som att 8/10 skott på mål kom efter eget puckintag i zon och ingen långpass.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:
-daniel- skrev:
Leijon skrev:Just nu är solna bättre än oss i slutspelet...
Men snälla för fan, håll käften med det där jävla Aik. Vem i helvete bryr sig? Vi har just förlorat en kvartsfinal. Du, jag och alla andra borde ge blanka FAN i hur de går för råttorna från utkanten av sta'n.
Han säger bara sanningsenlig fakta. Varför vara tyst?

Nu kan ni sålnaälskare jubla.
Så fruktansvärt barnslig. Hur gammal är du? 14?
Rix

Inlägg av Rix »

Stulle skrev:Efter 30 spelade omgångar i serien sänkte jag mitt mål till att bara ta sig till slutspel, allt efter detta är ett plus. Dock tycker jag att spelarna borde inse vad som står på spel med ett slutspel, det såg man inte idag.

Mark var riktigt bra idag trots kanske lite lamt ingripande i sudden, men situationen hade inte uppkommit om printz varit mer bestämd i sitt aggerande, dock var han bra i övrigt. Sen kan jag inte riktigt förtå hur vissa kan säga att bombom var bästa backen idag, jag vet inte hur många felpass han gjorde i egen zon idag. I en avvaktande utvisning för LHF så slår han en riktig indianare i motståndarzonen. Hade det inte blivit utvisning hade det blivit kontring.

Vi hade otroligt svårt att komma in på kassen idag. Jag saknar mer pass in i slottet i anfallen eller dropp till släpande forward/back. Alla dessa långpass från egen förlängda som till 90% går till icing känns inte som ett vinnande koncept längre. Det skulle vara intressant att se statistik på hur många anfall det blivit mål av efter ett långpass och efter kortare pass utan att skarva ner i kortsidan.

Att hålla puck i motståndarzonen vid kortplanket var det inte tal om idag. Gång på gång när man efter mycket om och men fick till en långpass och skarv ner i zonen så fastnade man bakom mål och blev av med pucken.

Nu har jag inte siffror på det men kändes som att 8/10 skott på mål kom efter eget puckintag i zon och ingen långpass.
+1 bra skrivet
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev: Så fruktansvärt barnslig. Hur gammal är du?14?
Hahaha, herregud.

Ni säger ju nästan att ni glädjs åt att det går bra för aik.
MEN nu droppar vi detta här och flyttar in i hata aik tråden istället.
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Det som irriterar mig mest är att jag tycker vi stundtals gör en ganska OK 1:a och 2:a period, 2:a öppnar det ju upp sig lite mer (åt båda hållen) och det utbyts en del vassa chanser. Men när 3:e kommer, där vi borde komma ut som hungriga jävla babianer, verkar de flesta helt & hållet sjunka ihop och stå helt stilla. Hallå! Vi skall JAGA för att kvittera.

...och som flera varit inne på, svider nästan än mer att förlora när motståndaren är fruktansvärt usla också. :|
Jaaaahhhhhhhh, när man får lugna ner sig lite så var ju framför allt 2:a perioden riktigt bra.
Där borde vi gjort iaf 2 mål, med upplagt läge inför sista.

Så självklart är detta inte kört på nåt sätt, men det känns såååååååååååååå otroligt onödigt att spä på luleås självförtroende ännu mer.
Tror knappast dom har skrämselhicka inför torsdagens drabbning, DIF har ju nu i 5 av 6 matcher varit en enkel behaglig resa för luleå.
Jag känner dock fortfarande att vi har en god möjlighet att vända den här serien. Spelar vi med den fart och energin på hemmaplan som vi ska göra så kanske vi kan ta med oss det till K3. Men gäller som sagt att vi åker skridskor...att det skall vara så förbannat jävla svårt. :roll:

Luleå visade knappast att de är ett grymt hemmalag ikväll...och ärligt talat, stämningen i Delfinen måste vara den sämsta slutspelsstämning jag hört på år & dar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:
-daniel- skrev: Så fruktansvärt barnslig. Hur gammal är du?14?
Hahaha, herregud.

Ni säger ju nästan att ni glädjs åt att det går bra för aik.
MEN nu droppar vi detta här och flyttar in i hata aik tråden istället.
Tänker inte heller fortsätta skriva här om det men jag konstaterar krasst att du inte verkar läskunnig.
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

Det enda positiva efter denna match är att djurgårds-ledningen förhoppningsvis inser att Boumedienne INTE ska stanna nästa säsong. Spelar ingen roll hur bra i offensiven han är lr hur halvbra han spelar när han gör såhär.

Ingen slump att mannen spelat i typ 30 klubbar.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Kanske inser detsamma om Hardy....
janne08

Inlägg av janne08 »

Jim Morrison skrev:Den sämsta matchen jag någonsin sett av Djurgården. Är det här slutspel? Vad fan händer? Jag skäms. Jag är äcklad.

Printz, din jävla sopa.
Du måste ha kollat matchen genom rövhålet, för att komma med en sådan komentar on Printz
Att den riktiga Jim Morrison var en idiot, det visste jag redan, men nu har vi fått en till.

Printz var tillsammans med kronwall DIF:s bästa backar idag, inget snack om saken.

Nu ska vi inte hänga läpp utan på Torsdag hänger vi lapp :D
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

janne08 skrev:
Jim Morrison skrev:Den sämsta matchen jag någonsin sett av Djurgården. Är det här slutspel? Vad fan händer? Jag skäms. Jag är äcklad.

Printz, din jävla sopa.
Du måste ha kollat matchen genom rövhålet, för att komma med en sådan komentar on Printz
Att den riktiga Jim Morrison var en idiot, det visste jag redan, men nu har vi fått en till.

Printz var tillsammans med kronwall DIF:s bästa backar idag, inget snack om saken.

Nu ska vi inte hänga läpp utan på Torsdag hänger vi lapp :D
Han kan vara hur bra han vill hela matchen men om det är på hans misstag (och bom-boms utvisning) som vi förlorar matchen blir han kallad sopa av mig. Speciellt när jag är frustrerad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Här är en kommentar från förra årets K1.
Fruktansvärt bra match igår, kanske rent av säsongens bästa insats. 2-8 skulle ha speglat matchbilden betydligt bättre. Mackan och Jimmie var fruktansvärt bra. Även Ragge, Falk, Printz Engqvist och Tjärna var riktigt vassa. Underbart att se vår Ragge tillbaka på allvar!
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Challen skrev:Till vår andra hemmamatch ÖNSKAR jag att fabriken gjorde en stor jävla plansch som kom ner över hela klacken under nationalsången med Nisses ansikte målat på den samt texten Kämpa För Nisse!

Den spelare som inte taggar 200% till det kan avgå.
Det funkade väl inte så bra senast de gjorde så på Hovet med Luleå och Nisse på besök... 2-4 ftw. (För det var väl också mot Lulä?)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:Här är en kommentar från förra årets K1.
Fruktansvärt bra match igår, kanske rent av säsongens bästa insats. 2-8 skulle ha speglat matchbilden betydligt bättre. Mackan och Jimmie var fruktansvärt bra. Även Ragge, Falk, Printz Engqvist och Tjärna var riktigt vassa. Underbart att se vår Ragge tillbaka på allvar!
Ja... Det är ju ljusår mellan DIF anno 09/10 och 10/11. Men det var väl knappast något nytt?
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

SkönaDjurgårn skrev:
Challen skrev:Till vår andra hemmamatch ÖNSKAR jag att fabriken gjorde en stor jävla plansch som kom ner över hela klacken under nationalsången med Nisses ansikte målat på den samt texten Kämpa För Nisse!

Den spelare som inte taggar 200% till det kan avgå.
Det funkade väl inte så bra senast de gjorde så på Hovet med Luleå och Nisse på besök... 2-4 ftw. (För det var väl också mot Lulä?)
Det har du jävligt rätt i.

-1 på mitt förslag
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:
Daniel942 skrev:Här är en kommentar från förra årets K1.
Ja... Det är ju ljusår mellan DIF anno 09/10 och 10/11. Men det var väl knappast något nytt?
Nej det var inget nytt.
DIF!
Skriv svar