android skrev:
Mja, samtidigt har ju tidigare stök gjort att den siffran är bra mycket högre än andra klubbars. Folk som rusar mot Rögle, slutspelet förra året etc. Tvivlar på att andra klubbar lägger ner mer än max 1 miljon på säkerheten. Att samma lirare sitter och gnäller på att ledningen inte plockade hem Tellan känns bara tråkigt.
Fast tror du verkligen att det är så stor skillnad i säkerhetsbudgeten mot andra - icke Stockholms-klubbar? Jag tvivlar att de bara lägger 1 om vi lägger 5... Måste väl finnas statistik att ta fram antar jag.
Jag tycker hursomhaver de 5MSEK som uppgetts känns galet högt, förstår faktiskt inte riktigt vad som kostar så ofantligt mycket.
Säger återigen att jag vill ha tillbaka Klubertanz, samt tycker att det vore grymt intressant att se Kevin Doell i djurgårdströjan. Gjorde grymt med poäng när han var i Leksand och har utgående kontrakt med Tappara. Holmqvist blir stabil när han får lira med Tjärna!
Kevin Doell? en kanadensare som är 31 bast samt producerat lite i Leksand och i Tyska DEL.. nää tar hellre upp en till junior alla dagar i veckan
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
-daniel- skrev:Jag tycker hursomhaver de 5MSEK som uppgetts känns galet högt, förstår faktiskt inte riktigt vad som kostar så ofantligt mycket.
5mkr är inte orimligt. Som exempel, säg att varje vakt kostar 600kr i timmen, vi har i snitt 150 vakter per derby som jobbar i 4h. Det blir 1,8mkr för fem derbyn. Sen är det 3,2 mkr för övriga matcher.
Synd att det finns de som inte kan hålla sig från att stöka inne på arenan...
-daniel- skrev:Jag tycker hursomhaver de 5MSEK som uppgetts känns galet högt, förstår faktiskt inte riktigt vad som kostar så ofantligt mycket.
5mkr är inte orimligt. Som exempel, säg att varje vakt kostar 600kr i timmen, vi har i snitt 150 vakter per derby som jobbar i 4h. Det blir 1,8mkr för fem derbyn. Sen är det 3,2 mkr för övriga matcher.
600kr i timmen.....
Jag ska bli vakt.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
600kr i timmen.....
Jag ska bli vakt.
Jag tror nog PutteDIF kan ha ganska rätt i det, 600 pix är ju inkl sociala avgifter så är nog iaf inte helt orimligt. Men således kan jag tycka andra lag borde ha på ett ungefär lika dyra kostnader för övriga matcher (om man alltså bortser från derbyna).
-daniel- skrev:
Jag tror nog PutteDIF kan ha ganska rätt i det, 600 pix är ju inkl sociala avgifter så är nog iaf inte helt orimligt. Men således kan jag tycka andra lag borde ha på ett ungefär lika dyra kostnader för övriga matcher (om man alltså bortser från derbyna).
Eftersom att polisen i Sverige har en snittlön på omkring 28.000 i månaden har jag svårt att tro att en vakt skulle tjäna 600kr i timmen under ett derby.
Självklart blir det merkostnader i och med risker och sånt, men att det skulle gå upp i 600kr, det tror jag inte. Det skulle jag behöva se papper på för att tro.
Närmare 400kr i timmen, det kan jag köpa.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Målvaktsdealen: Börja värma in Tim Sandberg i truppen. De andra två är brända ljus snart om de inte börjar spela BRA. Och med bra menar jag plock-action i stil med Wesslau under slutspelet i våras. Sjukt snabb med plocken och det räddade oss vid minst ett tiotal tillfällen under slutspelet. Varken Mark eller Ridderwal har en bra, snabb plock. Det borde de skaffa sig.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-05 22:30:22, redigerad totalt 1 gånger.
Skulle också gärna se en kedja med Hannula - Otto - Mackan och på så sätt få tillbaka möjligheten att lira med Ölve - Eklund - Brodin igen. Sedan bör det väl bli Widing - Krüger - Tjärnqvist och sedan är den stora frågan vem av Kempe, Tim och Cehlin som inte får spela tillsammans med Norman.
Idag var han faktiskt riktigt bra, och nu har han ju börjat stänka in baljor helt plötsligt. Dock prioritera back samt målvaktsidan nästa säsong, så han lär väl få gå.
Kentta skrev:Fortfarande bort med Widing till nästa säsong?
Idag var han faktiskt riktigt bra, och nu har han ju börjat stänka in baljor helt plötsligt. Dock prioritera back samt målvaktsidan nästa säsong, så han lär väl få gå.
Han kommer försvinna även om han gör ett mål per match resten av säsongen.